Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.02.2014, sygn. IPTPB1/415-751/13-2/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPB1/415-751/13-2/MD

Wynagrodzenie właściciela przedszkola pokryte z dotacji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 2 grudnia 2013 r. (data wpływu 6 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni będzie w 2014 r. organem prowadzącym niepubliczne przedszkole, którego działalność finansowana jest z dotacji otrzymanych z Urzędu Miasta oraz wpłat dokonywanych przez rodziców. W prowadzonej placówce oświatowej Wnioskodawczyni będzie pełnić funkcję dyrektora, wykonywać obowiązki związane z zarządzaniem i nadzorem nad całokształtem funkcjonowania przedszkola, w szczególności będzie sprawować liczne funkcje związane bezpośrednio z procesem kształcenia i opieki nad dziećmi, nadzorem pedagogicznym, organizacją zajęć dydaktycznych, rekrutacją kadry pedagogicznej i pracowników pomocniczych, koordynacją pracy przedszkola i zaopatrzenia, zapewnieniem odpowiednich warunków bytowych dzieci w zajmowanym lokalu oraz administrowaniem placem zabaw. Wnioskodawczyni ma odpowiednie uprawnienia oraz kwalifikacje do wypełniania obowiązków na powierzonym stanowisku dyrektora. Własne wynagrodzenie uzależnione od zaangażowania, wyników finansowych przedszkola oraz ilości dzieci, zamierza pokrywać z dotacji podmiotowej od jednostki samorządu terytorialnego i wykazać, podobnie jak wynagrodzenie pozostałych pracowników zatrudnionych na podstawie stosunku pracy lub umów cywilnoprawnych, do rozliczenia przedmiotowej dotacji. Zdaniem Wnioskodawczyni, środki z dotacji podmiotowej otrzymane z budżetu samorządu terytorialnego, przeznaczone na wydatki bieżące placówki, w tym zarobek (wynagrodzenie) dyrektora, będącego jednocześnie właścicielem niepublicznego przedszkola, jest zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Otrzymana dotacja stanowi bowiem przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej zwolniony z podatku dochodowego od osób fizycznych, niepodlegający wykazaniu w zeznaniu rocznym. W konsekwencji, wartość pracy własnej nie stanowi kosztu uzyskania przychodu z tej działalności z racji bezpośredniego finansowania tego wydatku z dotacji oraz faktu, że własna praca podatnika nie stanowi kosztu uzyskania przychodu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00