Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.03.2014, sygn. IBPP4/443-565/13/LG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-565/13/LG

Opodatkowanie sprzedaży stoisk handlowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy - przedstawione we wniosku z 5 listopada 2013 r. (data wpływu 12 listopada 2013 r.), uzupełnionym pismem z 14 lutego 2014 r. (data wpływu 20 lutego 2014 r.), o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży stoisk handlowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży stoisk handlowych.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 14 lutego 2014 r. będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 31 stycznia 2014 r. znak: IBPP4/443-565/13/LG.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

W roku 2007 Wnioskodawca będący przedsiębiorcą - czynny podatnik podatku od towarów i usług (dalej: Podatnik lub Zbywca) zawarł z innym podatnikiem podatku od towarów i usług będącym przedsiębiorcą (dalej: Nabywca), umowę inwestycyjną (dalej: Umowa). Zbywca dla swojego przedsiębiorstwa sporządzał bilans.

Na podstawie umowy, Nabywca nabył od Zbywcy kilkanaście stoisk handlowych znajdujących się na terenie centrów handlowych.

Dla każdego spośród sprzedawanych stoisk Zbywca wystawiał fakturę VAT. Zaznaczyć należy, że każdorazowo odrębnie fakturowane przez Zbywcę były poszczególne elementy wchodzące w skład stoiska, takie jak: sama konstrukcja stoiska, sprzęt znajdujący się w stoisku, akcesoria elektroniczne (które zgodnie z postanowieniami umownymi Zbywca sprzedawał Nabywcy wraz ze stoiskiem), a także każdorazowo wystawiano odrębną fakturę VAT na samo odstępne za stoisko. W tym miejscu zaznaczyć należy również, że na cele umowy przedmiot sprzedaży określono w niej zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, niemniej jednak, Wnioskodawca ma wątpliwości czy była to zorganizowana część przedsiębiorstwa, a takie określenie przedmiotu umowy miało na celu jedynie uproszczenie jej konstrukcji.

Dla przedmiotu umowy Zbywca nie sporządzał bilansu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00