Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.02.2014, sygn. IPPP3/443-1118/13-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1118/13-2/SM

zwolnienie od akcyzy nabywanego alkoholu etylowego zawartego w odpadach rozpuszczalnikowych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 3 grudnia 2013 r. (data wpływu 6 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia nabywanego alkoholu etylowego zawartego w odpadach rozpuszczalnikowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia nabywanego alkoholu etylowego zawartego w odpadach rozpuszczalnikowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka S.A. (dalej: S., Spółka lub Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na odzysku odpadów rozpuszczalnikowych z wykorzystaniem procesów destylacji próżniowej atmosferycznej oraz procesów filtracji. W skład odpadów rozpuszczalników wchodzą m.in. zużyte środki nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi, takie jak rozpuszczalniki i rozcieńczalniki lub środki zapobiegające zamarzaniu i płyny usuwające oblodzenie, zawierające w swym składzie alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości (bez względu na kod CN).

Spółka nabywa przedmiotowe odpady od kontrahentów z siedzibą na terytorium Polski lub innych państw członkowskich Unii Europejskiej (UE). Wskazani kontrahenci nie są podatnikami akcyzowymi, a odpady rozpuszczalnikowe są nabywane przez S. poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Kontrahenci S. nabywają środki nieprzeznaczone do spożycia przez ludzi, zawierające w swym składzie alkohol etylowy o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, od podmiotów siedzibą w Polsce lub w innych państwach członkowskich UE. Środki te zużywane są przez tych kontrahentów zgodnie z ich przeznaczaniem, np. do czyszczenia maszyn przemysłowych. W związku powyższym S. zakłada, że alkohol etylowy zawarty w tych środkach był w chwili dopuszczenia do obrotu (tj. w chwili sprzedaży na rzecz kontrahentów S.) skażony metodami i na warunkach uprawniających do zastosowania zwolnienia od akcyzy, niezależnie od faktu, czy skażenie alkoholu etylowego nastąpiło na terytorium Polski, czy też na terytorium innego państwa członkowskiego UE.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00