Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.01.2015, sygn. ILPP2/443-1133/14-4/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1133/14-4/MN

Czy Wnioskodawca może wystawiać dla odbiorcy opisanego w treści zdarzenia przyszłego, po jednej zbiorczej fakturze korygującej, która korygować będzie wartość dostaw (in plus, lub in minus), a w konsekwencji wartość należnego podatku od towarów i usług wynikającą ze wszystkich faktur pierwotnych wystawionych w obrębie danego miesiąca?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 8 października 2014 r. (data wpływu 13 października 2014 r.) uzupełnionym pismem z 23 grudnia 2014 r. (data wpływu 30 grudnia 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia zbiorczej faktury korygującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia zbiorczej faktury korygującej. Wniosek uzupełniono pismem z 23 grudnia 2014 r. (data wpływu 30 grudnia 2014 r.) wraz z załączonym pełnomocnictwem spełniającym rygory określone w art. 137 § 3 Ordynacji podatkowej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towarów i usług nie korzystającym ze zwolnienia określonego w art. 113 ustawy o podatku od towarów i usług. Spółka (dalej: Sprzedawca lub Wnioskodawca) produkuje zgodnie z zamówieniami i dokonuje dostawy towarów, w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, na rzecz odbiorcy (dalej: Nabywca). Sprzedawca oraz Nabywca planują zmianę sposobu dotychczasowych rozliczeń, a w konsekwencji zmianę sposobu fakturowania omawianych transakcji. Celem wprowadzenia nowych zasad jest uzyskanie przez Sprzedawcę w każdym miesiącu założonej średniej marży na sprzedanych Nabywcy wyrobach. Przedmiotem sprzedaży są wyroby tekstylne (włókna) różniące się ceną w zależności od grubości lub zastosowanych komponentów. Średnia miesięczna cena sprzedaży jest zmienna i niemożliwa do przewidzenia. Cena ta jest wypadkową (średnią ważoną) cen sprzedanych produktów i może być ustalona dopiero po zakończeniu okresu obrachunkowego (miesiąca). Według nowych zasad, Nabywca w ciągu okresu obrachunkowego (miesiąca) zobowiązany będzie zapłacić cenę wynegocjowaną w dniu złożenia zamówienia. Po zakończeniu okresu obrachunkowego Sprzedawca ustali uzyskaną średnią cenę sprzedaży i porówna ją z ceną planowaną. Średnia planowana cena sprzedaży będzie ustalana dwa razy w roku po zakończeniu półrocznych okresów kalendarzowych. Określana będzie na podstawie kalkulacji rzeczywistych, poniesionych w ciągu zakończonego półrocza kosztów wytworzenia, z uwzględnieniem kosztów pośrednich, powiększonych o ustaloną marżę zysku. W przypadku, gdy rzeczywista średnia cena sprzedaży za dany miesiąc będzie niższa lub wyższa od średniej planowanej ceny sprzedaży, Sprzedawca na koniec każdego miesiąca zamierza wystawiać tzw. zbiorcze faktury korygujące zgodnie z art. 106j ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 1 77, poz. 1054, z późn. zm.). Celem ich wystawiania będzie korekta doprowadzająca średnią rzeczywistą cenę sprzedaży do ceny planowanej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00