Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2015, sygn. ILPB2/415-1044/14-2/TR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB2/415-1044/14-2/TR

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2014 r. (data wpływu 24 października 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 października 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujące: stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej zwana Spółką) prowadzi działalność między innymi w zakresie pośrednictwa pracy. Spółka posiada status agencji zatrudnienia, poświadczony odpowiednim certyfikatem.

W celu świadczenia usług Spółka zatrudnia pracowników tymczasowych (podstawą zatrudnienia jest umowa o pracę) i deleguje te osoby do pracy na terytorium Danii u duńskich pracodawców użytkowników. Usługa świadczona przez Spółkę polega na wynajmie pracowników duńskiemu kontrahentowi, zaś prace wykonywane przez delegowanych pracowników są zgodne z przedmiotem działalności duńskiego kontrahenta.

Umowa z duńskim kontrahentem przewiduje między innymi następujące zapisy dotyczące współpracy pomiędzy stronami:

  1. duński kontrahent ponosi całkowitą odpowiedzialność i ryzyko za wszelkie działania i zaniechania, a także wyniki pracy pracowników tymczasowych Spółki będące następstwem wykonywania poleceń kontrahenta; jakakolwiek odpowiedzialność Spółki w tym zakresie jest wyłączona;
  2. duński kontrahent zobowiązany jest poinstruować i przeszkolić pracownika w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00