Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.09.2015, sygn. ILPP4/4512-1-210/15-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-210/15-2/BA

Podatek od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) w zw. z § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 11 czerwca 2015 r. (data wpływu 17 czerwca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 czerwca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Sp. z o.o. (dalej jako Spółka) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej jako VAT), zarejestrowanym dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych. Spółka dokonuje sprzedaży wyprodukowanych w Polsce części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych i ich silników na rzecz spółek (odbiorców) zarejestrowanych w innych krajach Unii Europejskiej jako czynny podatnik podatku od wartości dodanej. Sprzedaż towaru odbywa się na podstawie otrzymanego zamówienia złożonego przez unijnego odbiorcę. Na tej podstawie Spółka dokonuje dostawy towarów, które są dokumentowane fakturami VAT. Z uwagi na fakt, że transakcja rozpoznawana jest jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (dalej jako WDT), faktura zostaje wystawiona z uwzględnieniem 0% stawki podatku VAT. Transport towarów w ramach WDT odbywa się za pośrednictwem firmy świadczącej usługi transportowe. Dokumentem potwierdzającym transport jest, w zależności od nabywcy, dokument potwierdzający zlecenie transportu lub dokument potwierdzający transport i wysyłkę. W dokumentach wyszczególniony jest odbiorca zamówienia, miejsce załadunku, miejsce dostawy, data nadania zlecenia oraz ilość sztuk zamówionego towaru. Spółka posiada również list przewozowy CMR wypełniony oraz podpisany przez nadawcę oraz przewoźnika. Na dokumencie brakuje jednak potwierdzenia otrzymania przesyłki przez nabywcę. Spółka jest również w posiadaniu dokumentów potwierdzających zapłatę za dostarczony do kontrahenta towar. Dostawy towarów odbywają się zazwyczaj na warunkach Incoterms (). Zgodnie z tymi zasadami sprzedający ponosi koszty transportu, załadunku oraz ubezpieczenia do momentu przekazania towarów pierwszemu przewoźnikowi, wskazanemu przez kupującego, w oznaczonym miejscu. Towar uważa się za dostarczony w momencie załadunku przez przewoźnika, w tym momencie następuje przeniesienie ryzyka uszkodzenia lub utraty towaru na kupującego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00