Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.11.2015, sygn. ILPP4/4512-1-259/15-4/EWW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-259/15-4/EWW

Opodatkowanie na terytorium kraju przywiezionej z terytorium Szwajcarii gotowej konstrukcji stoiska targowego na podstawie karnetu ATA.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 lipca 2015 r. (data wpływu 29 lipca 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 13 października 2015 r. (data wpływu 16 października 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania na terytorium kraju przywiezionej z terytorium Szwajcarii gotowej konstrukcji stoiska targowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 lipca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania na terytorium kraju przywiezionej z terytorium Szwajcarii gotowej konstrukcji stoiska targowego. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 13 października 2015 r. (data wpływu 16 października 2015 r.) o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zajmuje się projektowaniem i budową stoisk targowych i wystawowych oraz sprzedażą gotowych elementów stoisk targowych i wystawowych. Wnioskodawca przy realizacji świadczonych usług wykorzystuje elementy i konstrukcje wyprodukowane we własnym zakresie, jak również zakupione u innych podmiotów. W celu budowy stoiska targowego w Szwajcarii, Wnioskodawca zamówił gotową konstrukcję w austriackiej firmie (dalej Kontrahent). Kontrahent jest zarejestrowany w Austrii jako podatnik VAT UE. Kontrahent dostarczył konstrukcję na targi w G. Za transport konstrukcji z Austrii do Szwajcarii odpowiedzialny był Kontrahent. Dostawa nastąpiła w ramach odprawy czasowej, na podstawie - uzyskanego przez Kontrahenta w austriackiej izbie gospodarczej A - karnetu ATA.

Po zakończeniu targów, cała konstrukcja została przetransportowana do Polski. Za transport konstrukcji ze Szwajcarii do Polski odpowiedzialny był Wnioskodawca. Dostawa do Polski odbyła się w ramach zakończonej przez austriacką izbę gospodarczą, procedury odprawy czasowej. Z tytułu dokonanej sprzedaży, Kontrahent wystawił dwie faktury (fakturę zaliczkową i właściwą fakturę). Kontrahent nie obciążył Wnioskodawcy austriackim podatkiem od towarów i usług (dalej VAT). Kontrahent nie zaklasyfikował również dokonanej sprzedaży jako wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. Tym samym Kontrahent nie uwzględnił sprzedaży w informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00