Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.09.2015, sygn. IBPB-2-2/4511-256/15/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-2-2/4511-256/15/AK

Prawidłowość poboru podatku przez płatnika z tytułu wypłaconej dywidendy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. poz. 643) w związku z § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 1 czerwca 2015 r. (data otrzymania 5 czerwca 2015 r.), uzupełnionym 4 sierpnia 2015 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawidłowości poboru podatku z tytułu wypłaconej dywidendy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 czerwca 2015 r. otrzymano ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie prawidłowości poboru podatku z tytułu wypłaconej dywidendy.

W związku z brakami formalnymi stwierdzonymi we wniosku, pismem z 23 lipca 2015 r. Znak: IBPB-2-2/4511-256/15/AK, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano 4 sierpnia 2015 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

N. sp. z o.o., w której Wnioskodawca jest członkiem zarządu, w 2012 r. będąc podmiotem leczniczym w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej posiadał 14 przedsiębiorstw w rozumieniu tej ustawy. Pod rządami ustawy o zakładach opieki zdrowotnej były to niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej, które zgodnie z interpretacją ministra Finansów z 5 listopada 2013 r., znak: DD6/033/139/MNX/13/RD-106351, były podatnikami podatku dochodowego.

Ustawa o działalności leczniczej uchyla ustawę o zakładach opieki zdrowotnej, ale w art. 205 stwierdza, że niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej z dniem wejścia w życie ustawy stają się przedsiębiorstwami podmiotu leczniczego, a w ten sposób ustawodawca wyraża zasadę kontynuacji. Zgodnie z zasadą kontynuacji przedsiębiorstwu podmiotu leczniczego przysługują wszystkie prawa i obowiązki niepublicznego zakładu opieki zdrowotnej, co należy rozumieć w ten sposób, że przedsiębiorstwo to nie wstępuje, ale jest cały czas podmiotem tych praw i obowiązków. W przypadku kontynuacji nie ma poprzednika i następcy prawnego, ale istnieje to samo przedsiębiorstwo w zmienionej formie. Oznacza to, że niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej spółka cywilna stając się przedsiębiorstwami podmiotu leczniczego nie tracą statusu podatnika podatku dochodowego. Jest w tej sytuacji dla Wnioskodawcy bardzo ważną sprawą czy podatek dochodowy powinien być płacony od poszczególnych przedsiębiorstw, których N. sp. z o. o. zgodnie z umową spółki ma 14, a które są tworzone nie z woli N. sp. z o.o., lecz racjonalnego ustawodawcy i podlegają obowiązkowi rejestracji w rejestrze zakładów opieki zdrowotnej Wojewody.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00