Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2015, sygn. IPPP2/4513-11/15-2/MJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Podstaw opodatkowania podatkiem od gier loteria audioteksowa.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony  przedstawione we wniosku z dnia 3 września 2015 r. (data wpływu 7 września 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej gier hazardowych w zakresie podstawy opodatkowania podatkiem od gier jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 września 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej gier hazardowych w zakresie podstawy opodatkowania podatkiem od gier.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (lub dalej Spółka) jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą m.in. w zakresie organizacji loterii audioteksowych w rozumieniu przepisu art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz.U. z 2009 r. Nr 201, poz. 1540 z późn. zm., dalej również ugh). Loterie audioteksowe Wnioskodawca organizuje w imieniu własnym (to Wnioskodawca jest regulaminowym organizatorem loterii, to on uzyskuje zezwolenie właściwego dyrektora izby celnej na przeprowadzenie loterii), jednak robi to na zlecenie podmiotów trzecich (dalej również Klientów) za wynagrodzeniem, na podstawie zawartych umów. Typowe obowiązki Wnioskodawcy związane z organizacją loterii obejmują m.in. stworzenie koncepcji loterii, uzyskanie zezwolenia na organizację loterii i występowanie w charakterze organizatora loterii, opracowanie, zgodnie z wymogami przepisów prawa, regulaminu loterii, a także innych niezbędnych dokumentów i udostępnienie ich uczestnikom loterii, uzyskanie wszelkich wymaganych prawem zezwoleń, w szczególności zezwolenia na organizację loterii wydanego przez właściwego dyrektora izby celnej, uzyskanie i dostarczenie bankowej gwarancji wypłaty nagród w loterii, zakup nagród przewidzianych w regulaminie loterii (przy czym koszt nagród jest elementem kalkulacyjnym wynagrodzenia należnego Wnioskodawcy od Klienta), przeprowadzenie loterii w terminie określonym w zezwoleniu oraz, powiadomienie właściwego organu celnego o rozpoczęciu i zakończeniu loterii, powołanie wewnętrznej komisji nadzoru oraz zapewnienie sprawowania nadzoru nad przebiegiem loterii przez osobę posiadającą świadectwo zawodowe wydane przez Ministra Finansów uprawniające do nadzorowania loterii audioteksowych, wyłonienie zwycięzców loterii zgodnie z regulaminem loterii (przeprowadzenie losowania lub losowań i zapewnienie ich rzetelności), powiadomienie laureatów loterii o wygranej, obsługa logistyczna procesu wydawania nagród w loterii, naliczenie i odprowadzenie należnego podatku od osób fizycznych w związku z wydaniem nagród uczestnikom loterii, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, obsługa reklamacji związanych z loterią, techniczne podłączenie się do operatorów telekomunikacyjnych celem realizacji komunikacji sms-owej lub telefonicznej z uczestnikami loterii, opracowanie infrastruktury technicznej niezbędnej do obsługi loterii oraz obsługa techniczna loterii, zapewnienie obsługi prawnej loterii, dokonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do przygotowania i sprawnego przeprowadzenia loterii.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00