Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.05.2016, sygn. ILPB1/4511-1-208/16-3/AMN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/4511-1-208/16-3/AMN

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2016 r. (data wpływu 1 marca 2016 r.), uzupełnionym w dniu 16 maja 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z opodatkowania.

W dniu 16 maja 2016 r. Wnioskodawca uzupełnił wniosek.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą niepubliczne przedszkole. Wnioskodawca na podstawie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzi niepubliczne przedszkole od 1 września 2005 r. Na podstawie statutu pełni funkcję dyrektora przedszkola. Zainteresowany realizuje obowiązki dyrektora zgodnie z ustawą o systemie oświaty, do jego zadań należy: bieżące kierowanie placówką, zatrudnianie i zwalnianie pracowników, rozmowy z kontrahentami i podpisywanie umów, nadzorowanie prawidłowej pracy przedszkola. W związku z prowadzeniem przedszkola Wnioskodawca otrzymuje dotacje z budżetu gminy na realizację zadań statutowych przedszkola w zakresie procesu kształcenia, wychowania i opieki, zgodnie z art. 90 ustawy o systemie oświaty. Dotacje przekazywane są miesięcznie na podstawie faktycznej liczby dzieci na konto przedszkola. Dotacja rozliczona jest zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie gminy przez osoby fizyczne lub prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji. Otrzymane dotacje z budżetu gminy są wykorzystywane wyłącznie na finansowanie zadań statutowych przedszkola i wyłącznie na wydatki bieżące w zakresie procesu kształcenia, wychowania i opieki, w tym zakup pomocy dydaktycznych, wynagrodzenia pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych oraz wynagrodzenie Wnioskodawcy za pełnienie zadań dyrektora przedszkola zgodnie z art. 90 ust. 3d ustawy o systemie oświaty. Wnioskodawca oprócz dotacji otrzymuje wpłaty od rodziców. Ewidencja operacji gospodarczych jest prowadzona w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Wszystkie wydatki sfinansowane z dotacji udzielonej przedszkolu nie są ujmowane w księdze. Dotacje wpływają na różne konta i są na tych kontach rozliczane, osoba fizyczna ma oddzielne konto do prowadzonej przez siebie działalności. Tylko przychody z tytułu wpłat od rodziców oraz wydatki i koszty które zostały sfinansowane z tych wpłat są podstawą do ustalenia należnego podatku (podlegają ewidencji w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, zgodnie z ogólna zasadą wyrażoną w art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00