Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2016, sygn. ILPP1-1/4512-1-13/16-4/RW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1-1/4512-1-13/16-4/RW

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności udostępniania świetlic oraz określenia podstawy opodatkowania czynności udostępniania świetlic.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z 11 lipca 2016 r. (data wpływu 13 lipca 2016 r.) uzupełnionym pismem z 9 września 2016 r. (data wpływu 12 września 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności udostępniania świetlic oraz określenia podstawy opodatkowania czynności udostępniania świetlic jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności udostępniania świetlic oraz określenia podstawy opodatkowania czynności udostępniania świetlic. Wniosek uzupełniono pismem z 9 września 2016 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest podatnikiem VAT zarejestrowanym jako podatnik czynny.

Na przestrzeni ostatnich kilku lat Gmina realizowała szereg inwestycji polegających na budowie, modernizacji i remoncie świetlic wiejskich. Przedmiotowe inwestycje były oddawane do użytkowania w różnych okresach lat 2011-2013. Wartość inwestycji w ramach poszczególnych obiektów każdorazowo przekraczała kwotę 15.000 zł. Zarówno budowy, modernizacje, jak i remonty Świetlic miały charakter ulepszenia środków trwałych w rozumieniu przepisów o rachunkowości.

Ponoszone przez Gminę w ww. zakresie koszty obejmowały wydatki zarówno na nabycie towarów, jak i usług, w tym m.in. koszty sporządzenia dokumentacji projektowej, nadzoru, wykonania prac budowlanych, materiałów, wyposażenia, etc. W związku z ponoszeniem tych wydatków Gmina otrzymywała od kontrahentów faktury VAT z wykazanymi na nich kwotami VAT naliczonego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00