Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.06.2016, sygn. IBPB-1-1/4511-234/16/SG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-1/4511-234/16/SG

w zakresie sposobu zaliczenia wpłat na fundusz remontowy Wspólnoty mieszkaniowej do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 631 ze zm.) oraz § 5 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 12 kwietnia 2016 r. (data wpływu do tut. Biura 19 kwietnia 2016 r.), uzupełnionym 13 czerwca 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie sposobu zaliczenia wpłat na fundusz remontowy Wspólnoty mieszkaniowej do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 kwietnia 2016 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie sposobu zaliczenia wpłat na fundusz remontowy Wspólnoty mieszkaniowej do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z dnia 2 czerwca 2016 r. Znak: IBPB-1-1/4511-234/16/SG, IBPB-1-1/4511-235/16/SG wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 13 czerwca 2016 r.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni jest przedsiębiorcą prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą polegającą na krótkoterminowym najmie lokali mieszkalnych. Ewidencja księgowa prowadzona jest w formie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. W związku z opisaną działalnością gospodarczą, Wnioskodawczyni nabyła w ostatnim czasie od dewelopera dwa lokale mieszkalne, finansując ich zakup kredytem bankowym. Lokale znajdują się w kamienicy o bardzo złym stanie technicznym. W związku z koniecznością przeprowadzenia kapitalnego remontu kamienicy Wspólnota mieszkaniowa podjęła uchwałę o wprowadzeniu wysokich kwot opłat na fundusz remontowy, z których to środków mają zostać przeprowadzone wszystkie niezbędne prace remontowe części wspólnych budynku. W przypadku Wnioskodawczyni są to kwoty po ok. 200.000,00 zł na jedno mieszkanie (co stanowi ok. 27% ceny zakupu jednego mieszkania). Wpłaty opisanych wyżej kwot na fundusz remontowy Wspólnoty mieszkaniowej dokonane zostały na konto dewelopera, jednak Wnioskodawczyni dysponuje dokumentami potwierdzającymi, że deweloper przekazał następnie te kwoty na konto Wspólnoty mieszkaniowej. Konieczne remonty wewnątrz lokalu Wnioskodawczyni wykona we własnym zakresie. Bezpośrednio po zakupie lokali, Wnioskodawczyni zawarła z deweloperem umowę najmu zakupionych wcześniej lokali dla celów składowania materiałów budowlanych, przyjmując jednocześnie opisane wyżej nieruchomości jako środki trwałe prowadzonej działalności gospodarczej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00