Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.02.2016, sygn. IPPB4/4511-1425/15-3/MS1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/4511-1425/15-3/MS1

Świadczenia dla pracowników w postaci znaków legitymacyjnych dedykowanych wyłącznie opiece nad dziećmi w placówkach opieki dziennej (żłobki, kluby dziecięce, przedszkola, opiekun dzienny), finansowane z ZFŚS.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 grudnia 2015 r. (data wpływu 11 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania świadczeń przekazywanych pracownikom w postaci voucherów opiekuńczych jest:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej voucherów dedykowanych opiece nad dzieckiem u opiekuna dziennego, jeżeli środki na nabycie usługi pochodzą z ZFŚS;
  • prawidłowe w pozostałej części.

UZASADNIENIE

W dniu 11 grudnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania świadczeń przekazywanych pracownikom w postaci voucherów opiekuńczych.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest spółką akcyjną, która prowadzi działalność gospodarczą polegającą na doradztwie, projektowaniu, wdrażaniu oraz obsłudze innowacyjnych programów motywacyjnych i lojalnościowych dla przedsiębiorstw. Wnioskodawca jest zainteresowany wprowadzeniem w swoich strukturach organizacyjnych własnego programu socjalnego i motywacyjnego na rzecz pracowników.

Program ten miałby polegać na nabywaniu od przedsiębiorców zajmujących się emisją i sprzedażą kart oraz bonów, talonów, voucherów i innych znaków (dalej: znaki legitymacyjne), uprawniających do korzystania z usług lub nabywania towarów u podmiotów, które nawiązały z takimi przedsiębiorcami współpracę jako akceptanci kart i znaków legitymacyjnych.

Wnioskodawca zamierza nabywać wybrane przez siebie znaki legitymacyjne lub karty, a następnie oferować je pracownikom w ramach swojej działalności socjalnej, w szczególności dotyczy to usług opiekuńczych na rzecz dzieci pracowników. Pracownicy, jako beneficjenci określonych znaków legitymacyjnych lub kart (dalej: voucher opiekuńczy) mogliby z nich skorzystać w wybranych placówkach opiekuńczych, takich jak przedszkola, żłobki lub kluby dziecięce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00