Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.07.2016, sygn. IPPP3/4513-55/16-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4513-55/16-4/SM

uregulowania dotyczące transportu w cysternach kolejowych alkoholu etylowego (liczenia dnia wysłania i przyjęcia za dzień przewozu dla celów obliczenia maksymalnych norm ubytków)

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 7 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17 maja 2016 r. (data wpływu 20 maja 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie liczenia dnia wysłania i przyjęcia transportu alkoholu etylowego w cysternach kolejowych za dzień przewozu dla celów obliczenia maksymalnych norm ubytków - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie liczenia dnia wysłania i przyjęcia transportu alkoholu etylowego w cysternach kolejowych za dzień przewozu dla celów obliczenia maksymalnych norm ubytków.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W ramach swojej działalności Spółka m.in. wytwarza i dystrybuuje alkohol etylowy (kod CN 2207), który jako biokomponent stanowi dodatek do benzyn silnikowych. Przedmiotowy alkohol etylowy wytwarzany jest w składzie podatkowym należącym do Spółki, a następnie przewożony w cysternach kolejowych do składu podatkowego innego przedsiębiorcy tj. odbiorcy. Proces załadunku cystern kolejowych oraz faktycznego transportu co do zasady przekracza okres jednego dnia. W trakcie dokonywania transportu mogą powstać ubytki alkoholu etylowego. Wynikają one zarówno z właściwości fizykochemicznych alkoholu etylowego (np. parowania), jak i różnicy ujemnych w postaci ubytków transportowych wynikających ze skończonej dokładności urządzeń pomiarowych (błąd wynikający z tolerancji wag oraz nakładania się rozbieżności pomiarów wagowych przy wysyłce i przy odbiorze). Inne możliwości powstania ubytków alkoholu są wyeliminowane.

Mając na uwadze, że rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 11 grudnia 2015 r. w sprawie maksymalnych norm dopuszczalnych ubytków i dopuszczalnych norm zużycia wyrobów akcyzowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2175), dalej: Rozporządzenie w sprawie ubytków, określa maksymalne normy dopuszczalnych ubytków za każdy dzień przewozu, Spółka ma wątpliwości, jak należy liczyć początkowy i końcowy dzień przewozu alkoholu etylowego w cysternach kolejowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00