Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.03.2017, sygn. 3063-ILPB1-1.4511.410.2016.2.AMN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 3063-ILPB1-1.4511.410.2016.2.AMN

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 grudnia 2016 r. (data wpływu 29 grudnia 2016 r.), uzupełnionym w dniu 24 lutego 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 grudnia 2016 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 1, art. 14b § 3 oraz art. 14b § 4 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 14 lutego 2017 r. znak 3063-ILPB1-1.4511.410.2016.1.AMN na podstawie art. 169 § 1 tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 20 lutego 2017 r., wniosek uzupełniono w dniu 24 lutego 2017 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca od 2013 roku prowadzi placówkę oświatową przedszkole niepubliczne i pełni w niej funkcję organu prowadzącego. Od 2014 roku pobiera z tego tytułu dotację z urzędu miasta. Stanowisko dyrektora pełni żona Zainteresowanego. Z żoną łączy Wnioskodawcę wspólnota majątkowa i wspólnie prowadzone gospodarstwo domowe. Małżonkowie nie posiadają żadnej rozdzielności majątkowej. Żona formalnie jest osobą współpracującą w myśl przepisów o ZUS, zatrudnioną na umowę o pracę i z tego tytułu podlega ubezpieczeniu. Wynagrodzenie żony wyodrębnione na osobnej liście płac (sporządzona lista jest podstawą do ujęcia wypłaconego wynagrodzenia w wydatkach finansowych dotacją), nie stanowi kosztu prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności i pokrywane jest w całości z dotacji pochodzącej z urzędu miasta. Niezależnie od faktu posiadania przez żonę umowy o pracę w przedszkolu, analizując orzecznictwo w tym zakresie, można wnioskować, iż umowa o pracę zawarta między współmałżonkami nie wywołuje skutków prawnych i nie prowadzi do powstania stosunku pracy, bowiem brak jest pracowniczego podporzadkowania (z uwagi na partnerski stosunek małżeństwa wykluczający podporzadkowanie w jakiejkolwiek dziedzinie).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00