Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.09.2017, sygn. 0112-KDIL4.4012.312.2017.1.AR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.312.2017.1.AR

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności odsprzedaży przez Gminę mediów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 lipca 2017 r. (data wpływu 21 lipca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności odsprzedaży przez Gminę mediów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności odsprzedaży przez Gminę mediów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Gmina jest właścicielem szeregu lokali mieszkalnych i użytkowych na swoim terenie, z czego część wynajmuje bądź wydzierżawia.

Gmina podkreśliła, że przedmiotowy wniosek nie dotyczy lokali mieszkalnych, będących własnością Gminy, zlokalizowanych w nieruchomościach, w których zawiązała się wspólnota mieszkaniowa. Przedmiotowy wniosek odnosi się do lokali mieszkalnych oraz użytkowych w nieruchomościach należących w całości do Gminy oraz do lokali użytkowych należących do Gminy, jednak znajdujących się w budynkach nienależących w całości do Gminy (w których nie zawiązała się wspólnota mieszkaniowa).

W strukturze organizacyjnej Gminy znajduje się Zarząd Nieruchomości Miejskich (dalej: ZNM lub Jednostka), funkcjonujący w formie jednostki budżetowej.

Jednostka działa w szczególności na podstawie uchwały Rady Miejskiej z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie: likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Zarząd Budynkami Mieszkalnymi w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pn. Zarząd Nieruchomości Miejskich (zmienionej następnie uchwałą Rady Miejskiej z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie: zmiany uchwały z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Zarząd Budynkami Mieszkalnymi w celu przekształcenia w jednostkę budżetową pn. Zarząd Nieruchomości Miejskich), zarządzenia Burmistrza z dnia 12 czerwca 2015 r. w sprawie: zatwierdzenia regulaminu organizacyjnego Zarządu Nieruchomości Miejskich, a także na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1870, z późn. zm., dalej: ustawa o finansach publicznych).

Zgodnie ze statutem ZNM, podstawowym przedmiotem działania ZNM jest gospodarowanie przekazanym do zarządzania gminnym zasobem nieruchomości. ZNM wykonuje przedmiotowe działanie m.in. poprzez wykonywanie czynności w zakresie naliczania należności za nieruchomości udostępniane z gminnego zasobu. ZNM oprócz czynszu najmu w wielu przypadkach pobiera od najemców opłaty dodatkowe za media, tj. dostarczanie wody, odprowadzanie ścieków, energię elektryczną i centralne ogrzewanie. Gmina zawiera umowy na dostarczanie mediów z najemcami w sytuacji, w której najemcy nie mają możliwości samodzielnego wyboru świadczeniodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00