Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.09.2017, sygn. 0115-KDIT3.4011.212.2017.1.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.212.2017.1.AK

Skutki podatkowe sprzedaży praw do wykonanych przez siebie fotografii.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 lipca 2017 r. (data wpływu 1 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży praw do wykonanych przez siebie fotografii jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych sprzedaży praw do wykonanych przez siebie fotografii.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca z zawodu jest grafikiem komputerowym, na co dzień pracuje w firmie poligraficznej. W wolnym czasie pasjonuje się fotografią oraz tworzy ilustracje. Wnioskodawcy w pewnym momencie udało się stworzyć własną niewielką kolekcję zdjęć i ilustracji, która posiada pewną wartość komercyjną (być może również artystyczną). Wnioskodawca podjął próbę sprzedaży praw do swoich ilustracji i zdjęć w internecie. Wnioskodawca za pośrednictwem portalu internetowego typu microstock (dokładnie ...- www.....pl) zaczął sprzedawać prawa do wykorzystania zrobionych przez niego fotografii. Zasadą działania tego typu agencji internetowej jest prezentowanie potencjalnemu odbiorcy możliwie szerokiego wachlarza prac fotograficznych, ilustracji czy krótkich filmów wideo różnych autorów. W tym celu udostępniają one swoje łamy fotografom, artystom (zarówno amatorom, jak i profesjonalistom) z całego świata, umożliwiając publikację na swoich serwerach fotografii, które następnie widoczne są dla potencjalnych klientów. Zadaniem fotografa jest akceptacja, regulaminu, który w większości agencji brzmi podobnie oraz w praktyce jest umową między fotografem a agencją. Jeżeli klient dowolny użytkownik serwisu internetowego agencji zakupi prawa do wykorzystania danego zdjęcia do swoich celów, na konto fotografa w danym serwisie wpływa określony procent od kwoty sprzedaży prowizja. Następnie, po uzbieraniu określonej kwoty, suma zarobiona w ten sposób przez fotografa publikującego zdjęcia może zostać przekazana na jego prywatne konto bankowe za pośrednictwem serwisów internetowych typu . Publikacja zdjęć na serwisach typu microstock jest bezpłatna, a fotograf może w każdej chwili usunąć swoje fotografie oraz dodawać nowe. Przychód generowany jest wyłącznie w przypadku zakupu praw do wykorzystania danego zdjęcia przez innego użytkownika. Jedno zdjęcie (ilustracja) może zostać sprzedane w ten sposób wielokrotnie, jeżeli tylko znajdą się chętni na jego wykorzystanie. Nie zmienia to faktu, że autor nadal pozostaje właścicielem praw autorskich danego zdjęcia, sprzedaje jedynie prawa do jego wykorzystania na określonych zasadach. Agencje typu microstock posiadają zazwyczaj międzynarodowy zasięg, a ich siedziby mieszczą się głównie w USA i Kanadzie. Wnioskodawca nie posiada studia fotograficznego, pracowników ani profesjonalnego sprzętu. Wszystkie zdjęcia i ilustracje przeznaczone na sprzedaż wykonuje w całości samodzielnie. Publikowanie przez Wnioskodawcę zdjęć na portalach stockowych ma charakter nieregularny i zależny od czasu, chęci oraz aktualnej pasji twórczej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00