Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.10.2018, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.493.2018.1.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.493.2018.1.JG

Zastosowanie stawki 0% dla dostawy drukarek, będących jednocześnie urządzeniami wielofunkcyjnymi na rzecz Uczelni Publicznej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14s ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 sierpnia 2018 r. (data wpływu 4 września 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% dla dostawy drukarek, będących jednocześnie urządzeniami wielofunkcyjnymi na rzecz Uczelni Publicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 września 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki 0% dla dostawy drukarek, będących jednocześnie urządzeniami wielofunkcyjnymi na rzecz Uczelni Publicznej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest publiczną uczelnią akademicką działającą na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2015 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012, poz. 572, z późn. zm., dalej: PSW). Podstawowymi zadaniami statutowymi uczelni są w szczególności kształcenie, wychowanie studentów oraz prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych, jak również upowszechnianie i pomnażanie osiągnięć nauki i działania na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych.

Ponadto wskazać należy, iż Wnioskodawca jest podmiotem finansów publicznych, gdzie w zakresie swojej podstawowej działalności przychody Uczelni są zwolnione z podatku VAT.

Podkreślić trzeba, iż według art. 44 ust. 3 pkt 1 lit. a i b ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych Uczelnia winna dokonywać wydatków publicznych w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad: a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów. Stosując przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, Uczelnia jest zobowiązana do sprawdzenia poprawności zastosowanej przez Wykonawcę stawki podatku VAT. Obowiązek ten wynika z art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych, który nakazuje Zamawiającemu odrzucenie ofert zawierających błąd w obliczeniu ceny, za który należy uznać przyjęcie niewłaściwej stawki podatku VAT.

W związku z powyższym zaakcentować należy, iż VAT naliczony od zakupów nie jest kosztowo obojętny dla wyniku finansowego Uczelni i jest dużym obciążeniem dla Wnioskodawcy. Stąd, jeżeli tylko ustawy podatkowe dają Wnioskodawcy możliwość skorzystania ze stawki VAT niższej niż podstawowa 23%, Wnioskodawca korzysta z tego uprawnienia, a tak naprawdę ma obowiązek z tego korzystać celem realizacji zasady gospodarności i oszczędności w zakresie wydatkowania środków publicznych. Takie działanie powoduje minimalizację kosztów związanych z realizacją określonych zadań Wnioskodawcy jako jednostki sektora finansów publicznych i stanowi o wypełnieniu zasad określonych w ww. art. 44 ust. 3 ustawy o finansach publicznych. Co istotne dla możliwości zastosowania preferencyjnej stawki VAT w wysokości 0% dla zamówień Uczelni jako jednostka oświatowa zobowiązana jest uzyskać dodatkowo potwierdzenie zamówienia w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zgodnie z art. 83 ust. 14 pkt 1 ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00