Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.10.2018, sygn. 0114-KDIP4.4012.555.2018.1.MP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.555.2018.1.MP

Zwolnienie od podatku świadczonych usług doradztwa inwestycyjnego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 września 2018 r. (data wpływu 6 września 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla świadczonych usług doradztwa inwestycyjnego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 września 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla świadczonych usług doradztwa inwestycyjnego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W ramach licencjonowanego podmiotu (dom maklerski), z którym Wnioskodawca podjął współpracę jako doradca inwestycyjny zamierza świadczyć usługę niezależnego doradztwa inwestycyjnego dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Usługa ta ma być usługą płatną na podstawie wystawianej klientowi faktury (w cyklach miesięcznych). Świadczenie usługi doradztwa reguluje Ustawa o obrocie instrumentami finansowymi z dnia 29 lipca 2005 r. (Dz. U. 2005 Nr 183 poz. 1538 z późn. zm.) (dalej: Ustawa1). Definicję doradztwa inwestycyjnego znajdziemy w art. 76 Ustawy 1: Doradztwo inwestycyjne polega na przygotowywaniu, z inicjatywy firmy inwestycyjnej albo na wniosek klienta, oraz przekazywaniu klientowi, określonej w art. 9 rozporządzenia 2017/565, pisemnej, ustnej lub w innej formie, w szczególności elektronicznej, spełniającej wymóg trwałego nośnika, przygotowanej w oparciu o potrzeby i sytuację klienta rekomendacji, dotyczącej nabycia lub zbycia jednego instrumentu finansowego lub większej ich liczby, albo dokonania innej czynności wywołującej równoważne skutki, której przedmiotem są instrumenty finansowe, albo rekomendacji dotyczącej powstrzymania się od wykonania takiej czynności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00