Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.11.2018, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.671.2018.1.KBR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.671.2018.1.KBR

Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego wydania Kontrahentom drukowanych materiałów informacyjnych i reklamowych oraz standów, banerów, tablic reklamowych (z funkcją informacyjną), których cena nabycia/jednostkowy koszt wytworzenia przekracza 10 zł.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 października 2018 r. (data wpływu 23 października 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego wydania Kontrahentom drukowanych materiałów informacyjnych i reklamowych oraz standów, banerów, tablic reklamowych (z funkcją informacyjną), których cena nabycia/jednostkowy koszt wytworzenia przekracza 10 zł jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego wydania Kontrahentom drukowanych materiałów informacyjnych i reklamowych oraz standów, banerów, tablic reklamowych (z funkcją informacyjną), których cena nabycia/jednostkowy koszt wytworzenia przekracza 10 zł.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Spółka) jest firmą handlową, istniejącą od ponad 20 lat. W ramach swojej działalności gospodarczej prowadzi hurtową sprzedaż towarów takich jak: aluminiowe systemy do drzwi przesuwnych, składanych, rozwieranych i przejściowych, profile wykończeniowe, systemy zabudowy oraz akcesoria meblowe. Odbiorcami sprzedawanych towarów są zarówno krajowe, jak i zagraniczne inne firmy handlowe, takie jak: hurtownie z akcesoriami meblowymi, oferujące towary Wnioskodawcy do dalszej sprzedaży, ale również zdarzają się wśród odbiorców producenci czyli firmy stolarskie i meblowe, produkujące meble i zabudowy wnętrz.

Wyżej wymieni odbiorcy hurtowi, pośredniczący w dalszej odsprzedaży towarów dystrybuowanych przez Wnioskodawcę, nabywają towary "obrendowane", czyli oznaczone logiem i symboliką Wnioskodawcy i prowadzą dalszą ich sprzedaż pod tą samą marką i grafiką. Rynek na jakim Wnioskodawca prowadzi sprzedaż towarów jest niezwykle konkurencyjnym rynkiem, na którym różni dostawcy oferują zbliżone towary, zarówno wizualnie jak i pod względem cech użytkowych. Stąd też Wnioskodawca postanowił podjąć szereg działań marketingowych w zakresie zwiększenia swojej sprzedaży, a tym samym przychodów opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W ramach tych działań Wnioskodawca planuje przekazać nieodpłatnie swoim odbiorcom drukowane materiały reklamowe i informacyjne dotyczące dystrybuowanych towarów, w tym również z wizualizacją możliwości ich zastosowania np. w zabudowach meblarskich, w postaci m.in. ulotek, broszur, katalogów, wzorników towarów, flag reklamowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00