Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.02.2019, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.475.2018.2.AW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.475.2018.2.AW

Wobec ustalenia, że momentem rozpoznania przychodu jest w rozpoznawanej sprawie uzgodniony przez strony umowy wykonawczej termin zakończenia danego etapu prac/miesiąc świadczenia usługi potwierdzony protokołem odbioru, to w konsekwencji również z tym momentem należy rozpoznać koszty uzyskania przychodów związane bezpośrednio z uzyskiwanym przychodem (z danym zakończonym etapem prac).

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 800 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 5 listopada 2018 r. (data wpływu 12 listopada 2018 r.), uzupełnionym pismem z 27 grudnia 2018 r. (data wpływu 2 stycznia 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu rozpoznania przychodów i kosztów uzyskania przychodów w stosunku do usług świadczonych w ramach umowy wykonawczej rozliczanych w okresie rocznym niepokrywającym się z rokiem podatkowym jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 listopada 2018 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu rozpoznania przychodów i kosztów uzyskania przychodów w stosunku do usług świadczonych w ramach umowy wykonawczej rozliczanych w okresie rocznym niepokrywającym się z rokiem podatkowym.

Wniosek został uzupełniony pismem z 27 grudnia 2018 r. (data wpływu 2 stycznia 2019 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 11 grudnia 2018 r. znak 0111-KDIB1-2.4010.475. 2018.1.AW.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca będący spółką z ograniczoną odpowiedzialnością zajmuje się między innymi świadczeniem usług polegających na utrzymaniu czystości i porządku. W ramach prowadzonej działalności zawarł umowę wykonawczą, na mocy której Miasto powierzyło mu wykonywanie zadań własnych w zakresie: 1) utrzymania czystości i porządku ulic, placów i chodników w szczególności poprzez: zbieranie i pozbywanie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń, w tym zanieczyszczeń uprzątniętych z chodników przez właścicieli nieruchomości, 2) zbierania i pozbywania się odpadów w zgromadzonych do tego celu pojemnikach ustawionych na chodnikach, 3) utrzymania czystości i porządku na przystankach komunikacyjnych położonych na obszarze Gminy, 4) zakładania i utrzymania w należytym stanie terenów zieleni i zadrzewień, 5) utrzymania czystości i porządku wokół oraz na słupach ogłoszeniowych, tablicach informacyjnych Rad Dzielnic położonych na obszarze Gminy, 6) wymiany piasku w piaskownicach zlokalizowanych na gminnych placach zabaw oraz pod urządzeniami zabawowymi, 7) utrzymania czystości i porządku miejsc pamięci, 8) utrzymania czystości i porządku na placach zabaw, boiskach sportowych, siłowniach napowietrznych położonych na obszarze Gminy, 9) postawienia choinek na rondach i Rynku, 10) wykonywania innych usług zleconych Spółce przez Gminę Miasto. Umowa została zawarta na okres: od 16 kwietnia 2018 r. do 15 kwietnia 2019 r.

Jednocześnie strony uzgodniły, że odbiory wykonywane będą w oparciu o protokół odbioru. Miasto zobowiązało się przystąpić do odbioru usług częściowych miesięcznych w terminie 3 dni, a odbioru końcowego w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia przez Wnioskodawcę. Z kolei Wnioskodawca zobowiązał się do udokumentowania, w sposób określony obowiązującymi przepisami, prawidłowego pod względem jakościowym i rzeczowym wykonania usług. Uzgodniono także, że z czynności będących przedmiotem odbioru zostaną każdorazowo sporządzone protokoły zawierające wszystkie ustalenia dokonane w toku odbioru.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00