Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2019, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.128.2019.2.IZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.128.2019.2.IZ

prawo do odliczenia podatku z faktur wystawianych przez Partnerów dokumentujących polecanie klientów

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 marca 2019 r. (data wpływu 7 marca 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z faktur wystawianych przez Partnerów dokumentujących polecanie klientów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku z faktur wystawianych przez Partnerów dokumentujących polecanie klientów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka jest spółką kapitałową, posiadającą siedzibę oraz miejsce zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Spółka jest czynnym i zarejestrowanym płatnikiem podatku VAT. Spółka działa w branży informatycznej, zajmując się między innymi rejestracją domen oraz świadczeniem usług hostingowych.

Spółka zawiera z klientami będącymi zarówno osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, jak i przedsiębiorcami umowy o świadczenie różnego rodzaju usług informatycznych.

W przypadku zawarcia umowy z klientem, Spółka obciąża klienta opłatą za świadczone usługi zgodnie z zawartą przez strony umową, generując w ten sposób przychody z prowadzonej działalności gospodarczej.

Spółka chcąc zwiększyć liczbę klientów, a tym samym, wielkość osiąganych przychodów ze sprzedaży, wprowadziła, Program Partnerski (dalej Program). Program ma na celu polecanie usług świadczonych przez Spółkę przez dotychczasowych klientów podmiotom niebędącym wcześniej klientami Spółki, na zasadach określonych w sporządzonym przez Spółkę Regulaminie oraz Tabeli Programu Partnerskiego, zamieszczonej na stronie internetowej Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00