Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.12.2019, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.522.2019.1.RK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.522.2019.1.RK

Zwolnienia przedmiotowe

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 14 października 2019 r. (data wpływu 17 października 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

  • zwolnienia z opodatkowania, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, środków otrzymanych z tytułu pracy własnej jest nieprawidłowe,
  • zwolnienia z opodatkowania, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, środków otrzymanych z tytułu pracy własnej, wypłacanych za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 października 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie architektury (PKD 71.11.Z) pod firmą X, w ramach której świadczy m.in. usługi planowania przestrzennego i budowy systemów informacji przestrzennej dla gmin na terenie Polski. Dla celów rozliczeń podatkowych Wnioskodawczyni prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów oraz jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W dniu 21 czerwca 2018 r. Wnioskodawczyni, działając w imieniu własnym jako Partner-1, zawarła z Beneficjentem Fundacją z siedzibą w oraz Partnerem-2 Sp. z o.o. z siedzibą w umowę o partnerstwie na realizację Projektu pn. .. w ramach Działania 2.19 Usprawnienie procesów inwestycyjno-budowlanych i planowania przestrzennego, konkursu nr ., w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój. Partnerstwo zostało utworzone w terminie zgodnym z art. 33 ust. 3 ustawy z 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności, finansowanych w perspektywie 2014-2020 i SzOOP. Ponadto partnerzy nie podlegają wykluczeniu z możliwości otrzymania dofinansowania i zostały spełnione wymogi dotyczące partnerów spoza sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 33 ust. 2-4a tej ustawy. Z treści umowy o partnerstwie wynika, że Beneficjent, jako Partner wiodący, jest odpowiedzialny za całościową koordynację, zarządzanie oraz realizację Projektu; w tym został umocowany do reprezentowania Partnerstwa przed instytucją udzielającą dotacji. W konsekwencji postanowień umowy o partnerstwie, Beneficjent wystąpił w dniu 28 listopada 2018 r. z wnioskiem o dofinansowanie, a 30 stycznia 2019 r. działając w imieniu własnym oraz w imieniu i na rzecz Partnerów - zawarł z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju, zwanym Instytucją Zarządzającą umowę o dofinansowanie projektu Rozwinięcie zasobów ludzkich i rzeczowych do prowadzenia procesu pogłębionych konsultacji i monitoringu społecznego w obszarze zagospodarowania i planowania przestrzennego w 20 gminach z terenu całej Polski w ramach programu operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój, 2014-2020 numer , współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS), zwanego dalej Projektem. W realizacji zadań wynikających z Projektu, zarówno po stronie Beneficjenta, jak i Partnerów, uczestniczą eksperci z wieloletnim doświadczeniem w zakresie edukacji przestrzennej, konsultacji społecznych i planowania strategicznego oraz planowania przestrzennego. Głównym celem Projektu jest przeprowadzenie konsultacji dokumentów dotyczących planowania przestrzennego w 20 gminach na obszarze całej Polski, co w rezultacie ma spowodować, że do dnia 31 grudnia 2021 r. min. 15 gmin przeprowadzi konsultacje społeczne dokumentów dotyczących planowania przestrzennego na wczesnym etapie ich powstania (I etap). Wsparciem objętych zostanie 20 gmin w Polsce, z czego 15% gmin, które otrzymają grant, będą to miasta spełniające kryterium miasta średniego, zgodnie z projektami strategicznymi Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, Pakiet dla miast średnich. Z umowy o partnerstwie wynikają szczegółowe obowiązki stron związane ze złożeniem wniosku aplikacyjnego o dofinansowanie oraz udzieleniem dofinansowania; w tym w szczególności w zakresie bieżącego zarządzania środkami finansowymi zgromadzonymi na nowo otwartym rachunku bankowym Projektu i podziału środków finansowych zgodnie z budżetem, który jest tożsamy z budżetem Projektu, określonym w umowie o dofinansowanie. Ponadto każdy z Partnerów ma obowiązek zapewnić we własnym zakresie środki finansowe na realizację Projektu, zgodnie z planowanym budżetem, w tej części zadań, za które jest odpowiedzialny. Środki finansowe stanowiące dofinansowanie mają być wypłacane w formie zaliczki Partnerom przez Beneficjenta, zgodnie z harmonogramem płatności stanowiącym załącznik do umowy o dofinansowanie. Dopuszcza się także wypłacanie dofinansowania w formie refundacji kosztów poniesionych przez Partnerów, zgodnie z warunkami określonymi w umowie o dofinansowanie Projektu. Beneficjent jest zobowiązany do niezwłocznego przekazywania środków finansowych stanowiących zaliczki lub refundację wydatków poniesionych przez Partnera, jednak nie później niż w terminie 3 (trzech) dni roboczych od daty otrzymania środków od Instytucji Zarządzającej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00