Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.06.2020, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.175.2020.2.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.175.2020.2.JG

prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur przechowywanych w formie elektronicznej

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 marca 2020 r. (data wpływu 17 marca 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 29 maja 2020 r. (data wpływu 29 maja 2020 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 5 maja 2020 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.175.2020.1.JG (doręczone Stronie w dniu 6 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur w wersji elektronicznej i zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tak archiwizowanych faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 marca 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur w wersji elektronicznej i zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tak archiwizowanych faktur. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z dnia 29 maja 2020 r. (data wpływu 29 maja 2020 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 5 maja 2020 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.175.2020.1.JG.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka lub Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, głównie w zakresie sprzedaży detalicznej towarów na terytorium Polski. Działalność handlowa Wnioskodawcy jest prowadzona przeważnie w sklepach stacjonarnych, znajdujących się w lokalach handlowych stanowiących własność Spółki lub też wynajmowanych od innych podmiotów.

W ramach prowadzonej działalności, Spółka nabywa towary oraz usługi od szeregu podmiotów [dalej: Kontrahenci]. Zakupy te są dokumentowane przez Kontrahentów za pomocą faktur, które stanowią dla Spółki podstawę do odliczenia podatku naliczonego. W związku z bardzo dużą ilością transakcji zakupu towarów i usług, Spółka otrzymuje od Kontrahentów znaczną ilość faktur, zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej.

Równolegle z tradycyjnym sposobem przechowywania faktur w formie papierowej, każdorazowo po otrzymaniu od Kontrahenta faktury w wersji papierowej, jest ona niezwłocznie skanowana, zaś skan faktury jest umieszczany w bazie danych Spółki. Wnioskodawca wskazuje, że wprowadzane do bazy danych skany faktur są wiernym odzwierciedleniem oryginałów, tj. zawierają wszelkie elementy swoich odpowiedników w wersji papierowej, a Spółka nie ma możliwości jakiejkolwiek modyfikacji ich treści, zarówno na etapie skanowania, jak i po wprowadzeniu ich do bazy danych. Każda otrzymana od Kontrahenta faktura jest skanowana i wprowadzana do bazy danych w postaci oddzielnego, nieedytowalnego pliku (np. PDF). Dostęp do bazy danych, w której przechowywane są skany faktur, jest ograniczony wyłącznie do upoważnionych pracowników Spółki, w ten sposób, że każda z tych osób posiada indywidualny, zabezpieczony hasłem kod dostępu do bazy danych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00