Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 13.08.2020, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.333.2020.2.JG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.333.2020.2.JG

przechowywanie faktur w wersji elektronicznej i zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tak archiwizowanych faktur.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 maja 2020 r. (data wpływu 1 czerwca 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 lipca 2020 r. (data wpływu 4 sierpnia 2020 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 20 lipca 2020 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.333.2020.1.JG (doręczone Stronie w dniu 24 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur w wersji elektronicznej i zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tak archiwizowanych faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur w wersji elektronicznej i zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tak archiwizowanych faktur. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 lipca 2020 r. (data wpływu 4 sierpnia 2020 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 20 lipca 2020 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.333.2020.1.JG.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest polską spółką prawa handlowego działającą w branży transportowej i magazynowej. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest świadczenie usług transportu krajowego i międzynarodowego oraz usług magazynowych. Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. W związku z wykonywaniem ww. czynności, Spółka ponosi wydatki związane z nabyciem towarów lub usług, które dokumentowane są wystawianymi przez kontrahentów Wnioskodawcy fakturami. Ponadto, przy świadczeniu usług transport międzynarodowego, Spółka korzysta z podwykonawców, którzy po zrealizowaniu danego przewozu przekazują Spółce listy przewozowe (dalej: dokumenty CMR). Obecnie Spółka otrzymuje faktury, jak i dokumenty CMR zarówno w formie papierowej, jak i w formie elektronicznej. Z uwagi na dużą ilość dokumentów gromadzonych przez Spółkę w wersji papierowej, Spółka zamierza zmienić dotychczasowy sposób ich archiwizacji, tj. zamierza przechowywać faktury potwierdzające zakup towarów lub usług wyłącznie w formie elektronicznej, niezależnie od tego w jaki sposób zostały one otrzymane przez Spółkę od kontrahenta/podwykonawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00