Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.08.2020, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.227.2020.1.PC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.227.2020.1.PC

Obowiązek rozpoznania importu usług oraz nieposiadanie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 czerwca 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem ePUAP 8 czerwca 2020 r.) uzupełnionym w dniu 5 czerwca 2020 r. (data wpływu 9 czerwca 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozpoznania importu usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 czerwca 2020 r. za pośrednictwem ePUAP wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozpoznania importu usług. Wniosek został uzupełniony w dniu 5 czerwca 2020 r. (data wpływu 9 czerwca 2020 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, osobą prawną prawa austriackiego z siedzibą w Austrii. Wnioskodawczyni zajmuje się (pre)fabrykacją elementów budowlanych z klejonki i wznoszeniem z nich kompleksowych obiektów budowlanych.

W ramach swojego przedsiębiorstwa Wnioskodawczyni pozyskała zlecenie wzniesienia w Polsce więźb dachowych z klejonki dla piętnastu hal. Więźby dla tych piętnastu hal są ujęte w jednej umowie i są już one wraz z halami budowane obok siebie od roku 2017. Prefabrykowane elementy konstrukcji są dostarczane w ramach przedsiębiorstwa Wnioskodawczyni na plac budowy. Tam są one łączone przez zatrudnione osobne przedsiębiorstwo montażowe w ostateczne obiekty budowlane będące przedmiotem zlecenia Wnioskodawczyni. Zatrudnione przedsiębiorstwo montażowe ma siedzibę poza Polską i nie ma ono też stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, nie jest ono też zarejestrowane jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. Usługa przedsiębiorstwa montażowego stanowi usługę związaną z nieruchomością, o której mowa w art. 28e ustawy VAT. Zlecenie Wnioskodawczyni stanowi cywilistycznie umowę o roboty budowlane, w ramach której Wnioskodawczyni działa jako generalny wykonawca. Sama Wnioskodawczyni nie jest obecna na placu budowy ani w postaci własnego personelu ani w postaci jakichkolwiek urządzeń bądź narzędzi, wszelkie prace na budowie na miejscu wykonuje zatrudnione przedsiębiorstwo montażowe. Zarządzanie zleceniem i jego finansowanie jest sprawowane w całości z siedziby Wnioskodawczyni w Austrii. Zdarzają się jedynie wizyty na budowie kierownictwa komercyjno- technicznego Wnioskodawczyni w zakresie zwykłym dla branży budowlanej celem kontroli procesów gospodarczych.

Działalność Wnioskodawczyni w Polsce ograniczała się - zlecenie jest już ukończone - do realizacji opisanego zlecenia. Innych względnie dalszych przejawów działalności gospodarczej Wnioskodawczyni w Polsce nie ma.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00