Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 217
Wersja aktualna od 2016-12-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 217
Wersja aktualna od 2016-12-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 149
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 9 grudnia 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 254/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 17 lutego 2016 r. na samolocie Boeing 737-800, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12- Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Po starcie, w trakcie wznoszenia, zaświeciła się sygnalizacja LOW PRESSURE lewej pompy paliwa zbiornika centralnego. Załoga wykonała czynności zgodnie z listą kontrolną „LOW PRESSURE” i kontynuowała lot do lotniska docelowego. Po lądowaniu o usterce został powiadomiony dział MCC użytkownika. Personel obsługi technicznej dopuścił samolot do lotu na podstawie MEL 28.2.B. i samolot został przebazowany do bazy technicznej, gdzie dokonano sprawdzenia układu pomp centralnego zbiornika paliwa. Przeprowadzone testy pozwoliły na stwierdzenie uszkodzenia bezpiecznika pompy. Po jego wymianie usunięto ograniczenie wprowadzone na podstawie zapisu MEL. Samolot został dopuszczony do eksploatacji bez ograniczeń.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Sygnalizacja niskiego ciśnienia pompy paliwa spowodowana została przepaleniem się bezpiecznika wewnątrz pompy.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Transportu Lotniczego

Izabela Szymajda-Wojciechowska

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00