Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 291
Wersja aktualna od 2017-02-23
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 291
Wersja aktualna od 2017-02-23
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 283
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 22 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2173/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 9 września 2015 r. na samolocie Bombardier DHC-8-Q400, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T2 – Niesprawność silnika”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 21 kwietnia 2016 r.

Trasa: lotnisko Kraków-Balice (EPKK) – lotnisko Chopina w Warszawie (EPWA). Po starcie z lotniska Kraków-Balice, po około 5 minutach lotu, załoga stwierdziła wahania wskazań ciśnienia oleju w silniku nr 2. Pozostałe parametry pracy silnika były w normie. Podczas lotu wskazania ustabilizowały się, utrzymując się w prawidłowym zakresie. Załoga zgłosiła problem do MCC (Maintenance Control Center, Centrum nadzoru obsługi technicznej), ale nie deklarowała stanu zagrożenia. Lądowanie wykonano bez problemów. Dokonano wpisu w dokumentacji. Samolot przekazano służbom technicznym, które ustaliły, że przyczyną zdarzenia był podciek z głównego filtra oleju spowodowany naturalnym zużyciem zespołu filtrów. Usterkę usunięto poprzez wymianę zespołu filtrów oleju (w zgłoszeniu zdarzenia mylnie podano wymianę uszczelki zamiast wymiany zespołu filtrów).

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Podciek oleju spowodowany naturalnym zużyciem zespołu filtrów, co spowodowało wahania wskazań ciśnienia oleju w silniku nr 2.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00