Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 328
Wersja aktualna od 2017-03-08
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 328
Wersja aktualna od 2017-03-08
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 318
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 499/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 13 kwietnia 2015 r. na samolocie Bombardier Canadair CL-300, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T3 – Podwozie i ogumienie”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Podczas wznoszenia po starcie i wykonywania AFTER TAKE OFF CHECKLIST pojawił się komunikat PROX SYS FAULT (non-normal-cyan-message). Po wykonaniu AFTER TAKE OFF CHECKLIST załoga wykonała PROX SYS FAULT Msg CHECKLIST (QRH-II NNA-11-1). Wszystkie wskaźniki podwozia wskazywały, że jest ono schowane – ww. lista kontrolna nie wymagała dodatkowych czynności związanych z pojawieniem się PROX SYS FAULT Msg. Załoga poprosiła o zatrzymanie wznoszenia na FL380 i holding, skontaktowała się z Blue Jet i po konsultacjach z działem techniki podjęła decyzję o powrocie do EPWA, zgłaszając następnie ten zamiar ATC wraz z informacją, że nie jest to sytuacja awaryjna. Lądowanie odbyło się bez problemów. Służby techniczne stwierdziły uszkodzony PSEU (Proximity Sensor Electronic Unit) – czujnik zbliżeniowy, który wymieniono. Usterka nie powtórzyła się.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Uszkodzenie PSEU (Proximity Sensor Electronic Unit) – czujnika zbliżeniowego.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00