Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 334
Wersja aktualna od 2017-03-08
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 334
Wersja aktualna od 2017-03-08
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 324
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 680/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 8 maja 2015 r. na samolocie Cessna 172 S, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T5 – Uszkodzenia konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przed lotem do lotu szkolnego wykonano próbę silnia. Praca silnika podczas próby – bez zastrzeżeń. Po starcie na wysokości około 150 stóp nastąpiły drgania silnika bez widocznych zmian parametrów pracy na przyrządach. Dowódca/instruktor poinformował o zaistniałej sytuacji Babice Radio. Wzniósł się do wysokości 1000 stóp. Po wykonaniu zakrętu o 180 stopni uzgodnił możliwość lądowania. Lądowanie przebiegło bez problemów. Po skołowaniu z pasa instruktor wykonał próbę silnika. Praca silnika podczas próby – bez zastrzeżeń. Po skołowaniu pod hangar samolot przekazano działowi technicznemu a informację o drganiach wpisano do Pokładowego Dziennika Technicznego. Dokonano przeglądu silnika. Wymieniono świece zapłonowe. Po ich wymianie silnik pracował prawidłowo. W kolejnych lotach drgania nie wystąpiły. Stwierdzono, że prawdopodobną przyczyną wystąpienia drgań silnika była nieprawidłowa praca świecy (lub świec).

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Drgania silnika w trakcie lotu prawdopodobnie spowodowane przez nieprawidłową pracę świecy zapłonowej (lub świec zapłonowych).

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00