Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 368
Wersja aktualna od 2017-03-08
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 368
Wersja aktualna od 2017-03-08
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 358
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 8 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2485/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 25 listopada 2015 r. na samolocie Zlin-143, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „H2 – Brak kwalifikacji”
„H3 – Błędy w komunikowaniu”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 20 czerwca 2016 r.

Załoga samolotu Zlin-143 w składzie pilot-instruktor oraz pilot-uczeń wykonywała lot szkolny na trasie Piotrków Trybunalski – VOR „LOZ”, następnie cztery podejścia według ILS na lotnisko EPLL i odlot na lotnisko EPDE. Po starcie z lotniska EPPT i opuszczeniu strefy ruchu lotniskowego, załoga nawiązała łączność radiową ze służbą informacji powietrznej Warszawa Informacja i otrzymała polecenie zgłoszenia pozycji bezpośrednio do TWR EPLL. Po nawiązaniu łączności radiowej ze służbą kontroli ruchu lotniczego lotniska EPLL, z uwagi na nieautoryzowany wlot w przestrzeń kontrolowaną, załoga otrzymała od kontrolera ruchu lotniczego polecenie natychmiastowego zawrócenia i przyjęcie kursu na punkt nawigacyjny „GOGUS”. W czasie obecności samolotu Zlin-143 w rejonie kontrolowanym lotniska EPLL w TMA odbywały się loty innych statków powietrznych.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zgodnie z treścią przesłanych wyjaśnień, przyczyną nieuprawnionego wlotu w przestrzeń kontrolowaną TMA EPLL było zbyt późne nawiązanie łączności ze służbą kontroli lotniska EPLL i brak możliwości uzyskania wcześniejszego zezwolenia na wlot w przestrzeń kontrolowaną.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00