Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 450
Wersja aktualna od 2017-03-21
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 450
Wersja aktualna od 2017-03-21
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 432
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 21 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 947/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 8 czerwca 2015 r. na śmigłowcu Airbus Helicopters/Eurocopter EC-135P2+, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny” w grupie przyczynowej:
„T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Podczas przeglądu okresowego śmigłowca EC-135P2+ nr fabr. 0984, dokonywanego w Certyfikowanej Organizacji Obsługowej (PL. 145.031) w układzie transmisji napędu stwierdzono pęknięty kołek sprężysty (Spring Pin P/N L651M1008217) w zamocowaniu końcówki długiego wału napędowego fenestronu. O zdarzeniu powiadomiono użytkownika i posiadacza certyfikatu typu, prosząc go równocześnie o konsultacje i pomoc w identyfikacji przyczyny pęknięcia. Posiadacz certyfikatu typu do dnia zakończenia badania niniejszego zdarzenia nie udzielił odpowiedzi. Do chwili stwierdzenia zdarzenia śmigłowiec wylatał 356 godzin. Powierzchnie pęknięcia nie wykazują cech zmęczenia materiału.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyny zdarzenia nie ustalono.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00