Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 457
Wersja aktualna od 2017-03-21
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 457
Wersja aktualna od 2017-03-21
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 439
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 21 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1017/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 13 czerwca 2015 r. na samolotach Boeing 737-800 (B738 ) oraz Airbus A319 (A319), klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik środowiskowy”
w grupie przyczynowej: „E2 – Służby zarządzania ruchem lotniczym (ATM)”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Zbliżanie dwóch statków powietrznych (a/c) na kursach przecinających się w sektorze ACC.

W zdarzeniu brały udział: B738 wznoszący się do poziomu lotu (FL) 380 z kursem na punkt nawigacyjny OGSEN oraz a/c A319 na FL 370 po trasie LAGAR – POLON – RUDKA. Do zniżenia separacji doszło w wyniku złej oceny sytuacji przez kontrolera ruchu lotniczego (krl), który nie uwzględnił zmiany prędkości wznoszenia się a/c B738 przy dochodzeniu do poziomu przelotowego. Pomimo nakazania załodze B738 zwiększenia prędkości wznoszenia a/c minęły się z różnicą wysokości 700 stóp (ft) – wymagane minimum separacji pionowej 1000 ft.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Błędy w pracy ATM.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00