Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 463
Wersja aktualna od 2017-03-21
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2017 poz. 463
Wersja aktualna od 2017-03-21
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 445
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 21 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1540/2015

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 28 lipca 2015 r., na samolocie Boeing 787-800, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: "T5 – Uszkodzenie konstrukcji".

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Podczas lotu wyczuwalna była lekka wibracja w kokpicie i przedniej części kabiny pasażerskiej. Pilot zmniejszył prędkość z Mach 0,845 do Mach 0,810 i wibracja ustała. Wskazania pracy silników były prawidłowe. Po lądowaniu służby techniczne wykonywały przegląd według instrukcji IAC DMC = B787-A-05-51-38-00A-A RAF, wykrywając zniszczony (ukręcony) wał napędowy pokrywy wylotu powietrza (RAM AIR) z samolotu i złożył raport GSR. W ocenie kapitana nie było zagrożenia bezpieczeństwa lotu i dlatego raport ASR nie został złożony. Jest to drugi przypadek ukręcenia wału napędowego pokrywy wylotu powietrza (RAM AIR) stwierdzony na samolocie Boeing 787 w PLL „LOT".

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zniszczenie wału napędowego pokrywy wylotu powietrza (RAM AIR) z samolotu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00