Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 651

Uchwała nr XXVII/180/13 Rady Miejskiej w Sulęcinie

z dnia 25 lutego 2013r.

w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Sulęcin

Na podstawie art. 7 ust. l pkt. 3 i 4 i art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r. poz.391 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1. Określa się wymagania, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schroniska dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowiska i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Sulęcin.

§ 2. 1) Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami powinien:

a) dysponować odpowiednim środkiem transportu właściwie oznakowanym, dopuszczonym decyzją Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sulęcinie, stwierdzającą spełnienie wymagań weterynaryjnych określonych dla środka transportu zwierząt, zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 213, poz. 1342 ze zm.);

b) dysponować specjalistycznymi środkami i urządzeniami do obezwładniania i wyłapywania zwierząt w sposób niepowodujący zagrożenia dla ich życia i zdrowia;

c) posiadać miejsce czasowego pobytu wyłapanych bezdomnych zwierząt do czasu ich adopcji lub zapewnić przekazanie bezdomnych zwierząt do schroniska;

d) udokumentować gotowość do udzielenia pomocy weterynaryjnej wyłapanym zwierzętom przez lekarza weterynarii, co najmniej przez okres zgłoszonego przez przedsiębiorcę zamierzonego czasu prowadzenia działalności;

e) zapewnić prowadzenie rejestru i przechowywanie dokumentacji zawierającej informacje o gatunkach i pochodzeniu wyłapanych zwierząt;

f) dysponować odpowiednio przygotowanym i przeszkolonym personelem;

g) udokumentować gotowość do odbioru zwłok zwierzęcych przez podmiot zajmujący się unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych co najmniej przez okres zgłoszonego przez przedsiębiorstwo zamierzonego czasu prowadzenia działalności.

2) Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt powinien:

a) dysponować tytułem prawnym do nieruchomości, na której prowadzić będzie schronisko dla zwierząt;

b) udokumentować gotowość do udzielenia pomocy weterynaryjnej zwierzętom przebywającym w schronisku przez lekarza weterynarii;

c) udokumentować gotowość do odbioru zwłok zwierzęcych przez podmiot zajmujący się unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych w okresie prowadzonej działalności gospodarczej;

d) zapewnić na terenie schroniska ujęcie wody lub przyłączenie do sieci wodociągowej;

e) zapewnić na terenie schroniska zbiornik bezodpływowy lub przyłączenie do sieci kanalizacyjnej;

f) dysponować urządzeniami do gromadzenia odchodów zwierząt;

g) dysponować specjalistycznymi środkami do obezwładniania i wyłapywania zwierząt w sposób niepowodujący zagrożenia dla ich życia i zdrowia;

h) dysponować odpowiednim środkiem transportu, właściwie oznakowanym, dopuszczonym decyzją Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sulęcinie, stwierdzającą spełnienie wymagań weterynaryjnych określonych dla środka transportu zwierząt, zgodnie z art. 5 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 213, poz. 1342 ze zm.);

i) udokumentować posiadanie weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego zgodnie z art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 213, poz.1342 ze zm.);

j) dysponować bazą danych umożliwiającą ewidencję świadczonych usług, z uwzględnieniem wymogów określonych w §6 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. z 2004 r. Nr 158, poz. 1657).

3) Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie grzebowiska zwłok zwierzęcych i ich części powinien:

a) dysponować tytułem prawnym do nieruchomości, na której prowadzić będzie grzebowisko zwłok zwierzęcych i ich części;

b) posiadać ostateczną decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sulęcinie zatwierdzającą zakład do prowadzenia działalności w zakresie grzebowiska zwłok zwierzęcych i ich części, zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 213, poz.1342 ze zm.);

c) udokumentować posiadanie weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego zgodnie z art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 213, poz.1342 ze zm.);

d) posiadać obiekty i środki techniczne niezbędne do właściwego prowadzenia działalności, a w szczególności:

- chłodnię do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych i ich części,

- miejsce do magazynowania środków do dezynfekcji zwłok zwierzęcych i ich części przed ich zagrzebaniem,

- narzędzia do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części,

- środek transportu do przewożenia zwłok zwierzęcych i ich części;

e) zapewnić prowadzenie rejestru i przechowywanie dokumentacji zawierającej informacje o gatunkach i pochodzeniu padłych zwierząt oraz ich części, które zostały zagrzebane;

f) teren przeznaczony na grzebowisko zwłok zwierzęcych i ich części powinien być zlokalizowany, po uzyskaniu stosownych zezwoleń, wynikających z przepisów szczegółowych, w sposób wykluczający możliwość szkodliwego wpływu na otoczenie;

g) teren przeznaczony na grzebowisko powinien być ogrodzony i zabezpieczony przed dostępem osób postronnych;

h) dysponować odpowiednio przygotowanym i przeszkolonym personelem.

4) Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części powinien:

a) dysponować tytułem prawnym do nieruchomości, na której prowadzona będzie spalarnia zwłok zwierzęcych i ich części;

b) posiadać ostateczną decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sulęcinie zatwierdzającą zakład do prowadzenia działalności, w zakresie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 213, poz. 1324 ze zm.);

c) udokumentować posiadanie weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego zgodnie z art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 213, poz.1342 ze zm.);

d) posiadać obiekty i środki techniczne niezbędne do właściwego prowadzenia działalności,
a w szczególności:

- chłodnię do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych i ich części,

- urządzenia do spalania zwłok zwierzęcych,

- miejsce do magazynowania odpadów powstających w procesie spalania,

- środek transportu do przewożenia zwłok zwierzęcych i ich części;

e) udokumentować gotowość do odbioru odpadów powstałych w procesie spalania przez wyspecjalizowany podmiot co najmniej przez okres zgłoszonego przez przedsiębiorcę zamierzonego czasu prowadzenia działalności;

f) teren przeznaczony na spalarnie powinien być ogrodzony i zabezpieczony przed dostępem osób postronnych;

g) teren przeznaczony na spalarnie zwłok zwierzęcych i ich części powinien być zlokalizowany, po uzyskaniu stosownych zezwoleń, wynikających z przepisów szczegółowych, w sposób wykluczający możliwość szkodliwego wpływu na otoczenie;

h) zapewnić prowadzenie rejestru i przechowywanie dokumentacji zawierającej informacje o świadczonych usługach.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sulęcina.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00