Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 652

Uchwała nr XXIX/238/2013 Rady Miejskiej w Rzepinie

z dnia 21 lutego 2013r.

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Rzepin i zagospodarowania tych odpadów , w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art.41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) Rada Miejska w Rzepinie uchwala, co następuje:

§ 1. 1. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, z nieruchomości odbierane są wytworzone w gospodarstwach domowych następujące frakcje odpadów komunalnych:

1) Zmieszane odpady komunalne,

2) Papier i tektura,

3) Tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal,

4) Szkło,

5) Opady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone.

2. Poniższe frakcje odpadów będą przyjmowane od mieszkańców w sposób wskazany w § 3:

1) Przeterminowane leki,

2) Chemikalia,

3) Zużyte przenośne baterie i przenośne akumulatory,

4) Zużyty sprzęt elektroniczny i elektroniczny,

5) Odpady budowlano-remontowe, pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano-architektonicznej,

6) Zużyte opony,

7) Meble i inne odpady wielkogabarytowe,

8) Tekstylia i odzież,

9) Odpady problematyczne np. świetlówki, gaśnice, puszki po farbach, lakierach i aerozolach, zużyte smary, oleje i kleje.

3. Odpady wymienione w ust. 1 i 2 odbierane są w każdej ilości zebranej przez właściciela nieruchomości.

§ 2. 1. Zmieszane odpady komunalne odbierane są z nieruchomości w następującej częstotliwości:

1) w zabudowie jednorodzinnej - 1 raz w tygodniu

2) w zabudowie wielorodzinnej - 1 raz w tygodniu.

2. Selektywnie zebrane odpady z papieru, szkła oraz zebrane łącznie odpady z tworzywa sztucznego, metalu i opakowania wielomateriałowe gromadzone oddzielnie w odpowiednich workach lub pojemnikach będą odbierane z nieruchomości w następującej częstotliwości:

1) w zabudowie jednorodzinnej - 1 raz w miesiącu,

2) w zabudowie wielorodzinnej - 1 raz w miesiącu.

3. Selektywnie zebrane odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone będą odbierane z nieruchomości w następującej częstotliwości:

1) w zabudowie jednorodzinnej ,co najmniej 1 raz na dwa tygodnie , a w okresie od 1 maja do 31 października - 1 raz w tygodniu :

2) w zabudowie wielorodzinnej - 1 raz w tygodniu

§ 3. 1. Odpady wymienione w § 1 ust.2 mieszkańcy mogą bezpłatnie oddawać w punkcie selektywnego zbierania odpadów.

2. Do punktu selektywnego zbierania odpadów mieszkańcy mogą również bezpłatnie oddawać zebrane w sposób selektywny odpady komunalne z papieru i tektury, szkła, tworzywa sztucznego, metalu i opakowań wielomateriałowych, ulegających biodegradacji , w przypadku gdy pozbycie się tych odpadów jest konieczne poza harmonogramem odbioru z nieruchomości.

3. Transport odpadów do punktu selektywnego zbierania odpadów mieszkańcy zapewniają, we własnym zakresie i na własny koszt.

4. Informacje o lokalizacji oraz godzinach otwarcia punktu selektywnej zbiórki gmina podaje do publicznej wiadomości na stronie internetowej gminy Rzepin.

§ 4. Traci moc Uchwała Nr XXV/215/2012 Rady Miejskiej w Rzepinie z dnia 29 listopada 2012r.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Rzepina.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Robert Łukaszewicz


Uzasadnienie

Uzasadnienie do uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

W związku z wejściem w życie zmian w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391z późn. zm. ) opracowany został projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Rzepin i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Art.6r. ust. 3 ww. ustawy nakłada na gminę obowiązek przygotowania powyższej uchwały w celu określenia ilości odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości, częstotliwości odbierania tych odpadów oraz sposobu świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

Uchwała szczegółowo określa usługi, które będą świadczone przez Gminę Rzepin w ramach opłaty m. in. odbieranie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zgodnie z określoną częstotliwością, a także możliwość dostarczenia odpadów komunalnych selektywnie zbieranych do Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów Problemowych.

Zakres świadczonych usług przez Gminę Rzepin został tak zaplanowany, aby środki uzyskane z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w sposób jak najbardziej efektywny przeznaczyć na organizację i realizację systemu gospodarki odpadami komunalnymi dogodnego dla mieszkańców.

Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi akt prawa miejscowego i jest bezpośrednio powiązana z uchwałami w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wzoru deklaracji oraz terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty. Wszystkie te uchwały tworzą podstawę do wdrożenia nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Rzepin.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00