Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 1862

Porozumienie międzygminne Prezydenta Miasta Zielona Góra

z dnia 2 sierpnia 2013r.

w sprawie realizacji inwestycji pn. „Modernizacja ul. Odrzańskiej w Nowym Kisielinie” na terenie gminy Zielona Góra

zawarte pomiędzy:

Miastem Zielona Góra , ul. Podgórna 22, 65-424 Zielona Góra, reprezentowanym przez Prezydenta Miasta Zielona Góra - Janusza Kubickiego, przy kontrasygnacie Skarbnika Miasta Zielona Góra Emilii Wojtuściszyn zwanym dalej "Miastem"

a

Gminą Zielona Góra, ul. Generała Jarosława Dąbrowskiego 41, 65-021 Zielona Góra reprezentowaną przez Wójta Gminy Zielona Góra - Mariusza Zalewskiego przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Zielona Góra Elżbiety Łuczak-Kumorek zwaną dalej "Gminą"

łącznie zwane "Stronami"

Na podstawie uchwały Nr LI.438.2013 Rady Miasta Zielona Góra z dnia 25 czerwca 2013r. w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie od Gminy Zielona Góra zadań, które będą realizowane przez Miasto Zielona Góra oraz zawarcie porozumień pomiędzy Miastem Zielona Góra a Gminą Zielona Góra oraz uchwały Nr XXXV.290.2013 Rady Gminy Zielona Góra z dnia 26 czerwca 2013r. w sprawie powierzenia realizacji zadań w drodze porozumienia międzygminnego , w związku z art. 10 ust. 1 oraz art. 18 ust. 2 pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz.594 tekst jednolity) i art. 19 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2013 r., poz. 260 - tekst jednolity), Strony postanawiają co następuje :

§ 1. Realizując ideę rozwoju regionalnego i współdziałania międzykomunalnego jednostek samorządu terytorialnego w odniesieniu do realizacji zadań własnych Strony zawierają Porozumienie w sprawie realizacji inwestycji pn. "Modernizacja ul. Odrzańskiej w Nowym Kisielinie" na terenie gminy Zielona Góra w zakresie objętym Porozumieniem.

§ 2. 1. Przedmiotem Porozumienia stosownie do § 1 Porozumienia jest "Modernizacja ul. Odrzańskiej w Nowym Kisielinie", udogodnienia polegać będą na:

- wykonaniu miejsca przystankowego poprzez "zamknięcie" części otwartego rowu oraz wyłożenie powstałej powierzchni kostką typu polbruk przy przystanku autobusowym III wraz z przejściem dla pieszych,

- wykonaniu przejścia dla pieszych "na górce" przy przystanku I z lustrem,

wraz z opracowaniem niezbędnej dokumentacji w pasie drogi gminnej 007260F ul. Odrzańska w miejscowości Nowy Kisielin.

2. Szczegółowy zakres prac będzie uzgodniony pomiędzy Stronami przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Miasto.

3. W zakresie określonym w § 1 Miasto przejmuje prawa i obowiązki Gminy. Strony przy realizacji Porozumienia zobowiązują się do współpracy na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa powszechnie obowiązującego oraz Porozumienia.

4. Gmina udziela Miastu pełnomocnictwa do reprezentowania jej przed organami administracji budowlanej w postępowaniu o uzyskanie wymaganych prawem pozwoleń na budowę w celu realizacji inwestycji określonej w § 2 ust. 1.

§ 3. 1. Zadanie przekazane Porozumieniem, Miasto wykona stosownie do obowiązujących przepisów prawnych.

2. Gmina dostarczy Miastu nieodpłatnie wszelkie posiadane dane niezbędne do sporządzenia wniosku o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na "Modernizacja ul. Odrzańskiej w Nowym Kisielinie" w terminie 7 dni od złożenia w tym przedmiocie wniosku przez Miasto.

3. Pieczę nad robotami budowlanymi na terenie Gminy sprawuje Miasto.

4. Miasto zobowiązuje się do przeprowadzenia inwestycji, o której mowa w § 1 w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców i Gminy a po wykonaniu zadania do uprzątnięcia placu budowy.

5. Miasto zobowiązuje się do nieodpłatnego przekazania nakładów poniesionych na realizację zadania, o którym mowa w § 1, a Gmina do przejęcia wymienionych nakładów.

6. Gmina ma prawo kontrolowania zadań wynikających z Porozumienia

§ 4. Miasto na realizację zadania określonego w § 1 zabezpieczy kwotę 30 000 zł.

§ 5. Wkład własny Gminy stanowi:

- przywołane powyżej prawo użyczenia nieruchomości,

- po realizacji inwestycji Gmina zobowiązuje się do bieżącego utrzymania przedmiotu Porozumienia.

§ 6. 1. Porozumienie zostaje zawarte na czas do dnia zakończenia realizacji zadania, o którym mowa w § 1 nie dłużej jednak niż na 12 miesięcy od daty podpisania porozumienia.

2. W razie rażącego naruszenia przez jedną ze Stron postanowień Porozumienia lub nienależytego wykonywania obowiązków, druga Strona ma prawo rozwiązać Porozumienie bez zachowania terminu wypowiedzenia przez oświadczenie złożone na piśmie.

§ 7. Zmiany niniejszego Porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 8. Porozumienie sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze Stron.

§ 9. Porozumienie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Gmina

Miasto

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00