Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 3908

Uchwała nr XXXII/151/13 Rady Powiatu w Skierniewicach

z dnia 26 czerwca 2013r.

w sprawie nadania statutu Liceum Ogólnokształcącemu w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Głuchowie

Na podstawie art.58 ust.6 i art.5c pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572, Nr 69 poz. 624, Nr 273 poz. 2703, Nr 281 poz. 2781, z 2005 r. Nr 17 poz. 141, Nr 131 poz. 1091, Nr 122 poz. 1020, Nr 167 poz. 1400, Nr 94 poz. 788 i Nr 249 poz. 2104, z 2006 r. Nr 144 poz.1043, Nr 208 poz. 1532, Nr 227 poz. 1658, z 2007 r. Nr 42 poz. 273, Nr 80 poz. 542, Nr 115 poz. 791, Nr 120 poz. 818 i Nr 181 poz. 1292, z 2008 r. Nr 70 poz. 416, Nr 145 poz. 917, Nr 216 poz. 1370, Nr 235 poz. 1618, z 2009 r. Nr 6 poz. 33, Nr 31 poz. 206, Nr 219 poz. 1705, Nr 56 poz. 458, Nr 219 poz. 1705, z 2010 r. Nr 44 poz. 250, Nr 54 poz. 320, Nr 127 poz. 857, Nr 148 poz. 991, z 2011 r.Nr 106 poz. 622 ,Nr 112 poz. 654 ,Nr 139 poz. 814 ,Nr 149 poz. 887 iNr 205 poz. 1206, z 2012 r. poz. 941 i 979 oraz z 2013 r. poz. 87) oraz art. 4 ust. 1 pkt 1 i art.12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. .U. z 2013 r. poz. 595)Rada Powiatu w Skierniewicach uchwala co następuje:

§ 1. Nadaje się Statut określający zasady organizacji i funkcjonowania Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Głuchowie stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Skierniewicach.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

Przewodnicząca Rady


Danuta Kwiecińska


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXII/151/13
Rady Powiatu w Skierniewicach
z dnia 26 czerwca 2013 r.

STATUT Liceum Ogólnokształcącego
w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Głuchowie

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. 1. Określa się pełną nazwę szkoły, zwanej dalej "Liceum" w brzmieniu: "Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Głuchowie".

2. Określa się nazwę skróconą Liceum w brzmieniu: "Liceum Ogólnokształcące w Głuchowie".

§ 2. 1. Liceum jest trzyletnią szkołą publiczną dla młodzieży - liceum ogólnokształcącym, którego ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego.

2. Liceum wchodzi w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Głuchowie.

§ 3. 1. Siedzibą Liceum jest Głuchów.

2. Liceum mieści się w Głuchowie przy ulicy Plac Uniwersytecki 3.

§ 4. 1. Na tablicach i pieczęciach Liceum używana jest jego nazwa w pełnym brzmieniu.

2. Na pieczęci urzędowej Liceum używana jest jego nazwa skrócona.

§ 5. Organem prowadzącym Liceum jest Powiat Skierniewicki.

§ 6. 1. Liceum jest powiatową jednostką budżetową.

2. Zasady gospodarki finansowej Liceum określają odrębne przepisy.

§ 7. Liceum prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

§ 8. Statut Zespołu Szkół Ponadgimnnazjalnych w Głuchowie, w skład którego wchodzi Liceum, określa w całości następujący zakres spraw Liceum:

1) zadania nauczycielskich zespołów wychowawczych, przedmiotowych i innych zespołów problemowo-zadaniowych;

2) organizację wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia, a także organizację współdziałania Liceum z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom;

3) formy opieki i pomocy uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc i wsparcie, w tym również pomoc materialna;

4) organizację i formy współdziałania Liceum z rodzicami (prawnymi opiekunami) w zakresie nauczania, wychowania i profilaktyki;

5) szczegółowe zasady wewnątrzszkolnego oceniania uczniów;

6) szczegółowe kompetencje organów Liceum, zasady współdziałania organów oraz sposób rozwiązywania sporów między nimi;

7) organizację biblioteki szkolnej i zadania nauczyciela bibliotekarza oraz zasady współpracy biblioteki szkolnej z uczniami, nauczycielami i rodzicami (prawnymi opiekunami) oraz innymi bibliotekami;

8) zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników;

9) rodzaje nagród i kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania się od kary;

10) przypadki, w których rada pedagogiczna może podjąć uchwałę upoważniającą dyrektora Liceum do skreślenia ucznia z listy uczniów;

11) warunki pobytu w Liceum zapewniające uczniom bezpieczeństwo;

12) prawa ucznia oraz tryb składania skarg w przypadku naruszenia praw ucznia;

13) obowiązki ucznia;

14) zadania i formy spełniania zadań przez nauczyciela wychowawcę.

Rozdział 2.
Cele i zadania Liceum

§ 9. Cele i zadania Liceum wynikają z obowiązujących szkołę przepisów prawa, uwzględniają program wychowawczy i program profilaktyki Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Głuchowie i są dostosowane do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb środowiska lokalnego, w którym funkcjonuje Liceum.

§ 10. Cele i zadania Liceum obejmują w szczególności:

1) zapewnienie uczniom wykształcenia ogólnego stanowiącego fundament, umożliwiający zdobycie zróżnicowanych kwalifikacji zawodowych, a następnie ich późniejsze doskonalenie lub modyfikowanie, otwierając proces kształcenia się przez całe życie;

2) kształtowanie u uczniów postaw sprzyjających ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu, takich jak: uczciwość, wiarygodność, odpowiedzialność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi, ciekawość poznawcza, kreatywność, przedsiębiorczość, kultura osobista, gotowość do uczestnictwa w kulturze, podejmowania inicjatyw oraz do pracy zespołowej;

3) zapewnienie każdemu uczniowi warunków niezbędnych do jego wszechstronnego rozwoju;

4) realizację prawa ucznia do kształcenia, wychowania i opieki odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju;

5) wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny;

6) rozwijanie u uczniów poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata;

7) przygotowanie uczniów do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności;

8) przygotowanie uczniów do podejmowania przemyślanych decyzji życiowych;

9) upowszechnianie wśród uczniów wiedzy o zasadach zrównoważonego rozwoju oraz kształtowanie postaw sprzyjających jego wdrażaniu w skali lokalnej, krajowej i globalnej;

10) kształtowanie u uczniów postaw przedsiębiorczości sprzyjających aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym;

11) przygotowywanie uczniów do wyboru zawodu i kierunku kształcenia;

12) rozwijanie u uczniów postawy dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz umiejętności tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu.

§ 11. Cele i zadania określone w paragrafie 10, Liceum realizuje w szczególności poprzez:

1) przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego z realizowanych z nimi przedmiotów ogólnych zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego i obowiązującymi ramowymi planami nauczania;

2) realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie:

a) przyswojenia przez uczniów określonego zasobu wiadomości na temat faktów, zasad, teorii i praktyk,

b) zdobycia przez uczniów umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów, w tym w szczególności:

- czytanie - umiejętność rozumienia, wykorzystywania i refleksyjnego przetwarzania tekstów, w tym tekstów kultury, prowadząca do osiągnięcia własnych celów, rozwoju osobowego oraz aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa,

- myślenie matematyczne - umiejętność wykorzystania narzędzi matematyki w życiu codziennym oraz formułowania sądów opartych na rozumowaniu matematycznym,

- myślenie naukowe - umiejętność wykorzystania wiedzy o charakterze naukowym do identyfikowania i rozwiązywania problemów, a także formułowania wniosków opartych na obserwacjach empirycznych dotyczących przyrody i społeczeństwa,

- umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w językach obcych, zarówno w mowie, jak i w piśmie,

- umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno - komunikacyjnymi,

- umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej analizy informacji,

- umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się,

- umiejętność pracy zespołowej.

c) kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie.

3) kontynuowanie kształcenia umiejętności posługiwania się językiem polskim, w tym dbałości o wzbogacanie zasobu słownictwa uczniów;

4) przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym poprzez stworzenie warunków do nabywania umiejętności wyszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, z zastosowaniem technologii informacyjno - komunikacyjnych, na zajęciach z różnych przedmiotów;

5) skuteczne nauczanie języków obcych poprzez dostosowanie zajęć do poziomu przygotowania ucznia, które uzyskał na wcześniejszych etapach edukacyjnych;

6) realizację szkolnego programu wychowawczego i programu profilaktyki;

7) podejmowanie odpowiednich kroków w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji zarówno w zakresie stworzonych warunków, jak i realizacji zadań Liceum;

8) dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychofizycznych uczniów, a także możliwość korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej;

9) stworzenie możliwości pobierania nauki przez uczniów niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami;

10) stworzenie warunków do rozwoju zainteresowań i uzdolnień uczniów przez organizowanie zajęć pozalekcyjnych oraz kształtowanie aktywności społecznej i umiejętności spędzania czasu wolnego;

11) opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych;

12) opiekę nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez umożliwianie realizowania indywidualnych programów nauczania oraz ukończenia Liceum w skróconym czasie;

13) utrzymywanie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki w Liceum;

14) opiekę nad uczniami pozostającymi w trudnej sytuacji materialnej i życiowej;

15) upowszechnianie wśród uczniów wiedzy o bezpieczeństwie oraz kształtowanie właściwych postaw wobec zagrożeń i sytuacji nadzwyczajnych;

16) edukację zdrowotną.

Rozdział 3.
Organizacja działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Liceum

§ 12. Podstawową jednostką organizacyjną Liceum jest oddział.

§ 13. 1. Zajęcia edukacyjne w Liceum, stanowiące realizację podstawy programowej ustalonej dla liceum ogólnokształcącego w zakresie podstawowym, są organizowane w oddziałach z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5.

2. Zajęcia z języków obcych są organizowane w liczących od 12 do 24 uczniów, zespołach międzyoddziałowych, międzyklasowych lub międzyszkolnych, z uwzględnieniem poziomu umiejętności językowych uczniów.

3. Zajęcia edukacyjne z przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym oraz z przedmiotów uzupełniających są organizowane w liczących od 12 do 24 uczniów, zespołach międzyoddziałowych, międzyklasowych lub międzyszkolnych.

4. Zajęcia z wychowania fizycznego organizowane są w liczących od 14 do 26 uczniów, zespołach międzyoddziałowych, międzyklasowych lub międzyszkolnych.

5. Zajęcia z informatyki organizowane są w grupach wydzielonych w ramach jednego oddziału o liczebności równej liczbie stanowisk komputerowych w salach lekcyjnych, w których odbywają się te zajęcia. Minimalna liczebność grupy wynosi 12 osób.

§ 14. 1. W Liceum - w ramach godzin do dyspozycji dyrektora - organizowane są zajęcia dodatkowe uwzględniające potrzeby rozwojowe uczniów w następującym zakresie:

1) trening umiejętności kształconych na zajęciach z przedmiotów obowiązkowych;

2) uzupełnianie braków edukacyjnych wynikłych z usprawiedliwionych nieobecności uczniów na zajęciach z przedmiotów obowiązkowych;

3) rozszerzanie wiadomości i umiejętności ogólnych o treści wykraczające poza realizowaną podstawę programową;

4) zdobywanie wybranych praktycznych umiejętności zawodowych z zakresu gastronomii;

5) muzyczne i recytatorskie uzdolnienia artystyczne.

2. Udział w zajęciach, o których mowa w ust. 1 nie jest dla uczniów obowiązkowy.

3. Szczegółowe zasady organizacji zajęć, o których mowa w ust. 1 na każdy rok szkolny określa dyrektor szkoły i podaje je do wiadomości uczniów do 15 września każdego roku, publikując informacje na stronie internetowej szkoły.

§ 15. Organizacja działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej Liceum w pozostałym zakresie uregulowana została w statucie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Głuchowie, w skład którego wchodzi Liceum.

Rozdział 4.
Szczegółowe zasady rekrutacji uczniów Liceum

§ 16. 1. Rekrutację do Liceum przeprowadza się na zasadach powszechnej dostępności zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Rekrutacja przebiega w systemie naboru elektronicznego zgodnie z, opracowanym na podstawie odrębnych przepisów, regulaminem naboru w systemie elektronicznym publikowanym na stronie internetowej Liceum i na stronach internetowych systemu elektronicznego naboru do 31 marca roku szkolnego poprzedzającego rok, którego nabór ten dotyczy.

§ 17. 1. Ofertę edukacyjną Liceum na każdy rok szkolny formułuje się w oparciu o regulacje zawarte w uchwale Zarządu Powiatu w Skierniewicach w sprawie ustalenia liczby oddziałów klas pierwszych oraz liczby uczniów przyjmowanych do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych
prowadzonych przez Powiat Skierniewicki na dany rok szkolny.

2. Oferta ta podlega upowszechnieniu do 15 marca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który została sformułowana i nie może być zmieniona do czasu ogłoszenia wstępnej listy przyjętych do Liceum.

§ 18. 1. O przyjęciu do Liceum decyduje łączna liczba punktów przyznanych kandydatowi w procesie rekrutacji.

2. Obliczanie punktów, o których mowa w ustępie 1, odbywa się w oparciu o następujące kryteria:

1) liczba punktów za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych na świadectwie ukończenia gimnazjum;

2) liczba punktów za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum;

3) liczba punktów za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum.

3. Kandydat do klasy pierwszej Liceum może uzyskać maksymalnie 200 punktów, w tym:

1) 100 pkt - liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin przeprowadzony w ostatnim roku nauki w gimnazjum (liczba punktów uzyskanych przez kandydata jest równa liczbie punktów zawartych na zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu);

2) 100 pkt - liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z czterech przedmiotów wskazanych w paragrafie 19 ust. 1 niniejszego statutu oraz za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum.

4. Szczegółowy sposób przeliczania na punkty wyników egzaminu gimnazjalnego, ocen z przedmiotów rekrutacyjnych, wskazanych w paragrafie 19 ust. 1 niniejszego statutu, oraz innych osiągnięć ucznia wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum, także z lat ubiegłych, określone na podstawie odrębnych przepisów, wskazuje regulamin naboru w systemie elektronicznym publikowany na stronie internetowej Liceum i na stronach internetowych systemu elektronicznego naboru do 31 marca roku szkolnego poprzedzającego rok, którego nabór ten dotyczy.

5. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym pierwszeństwo przyjęcia do Liceum mają:

1) kandydaci będący sierotami, kandydaci przebywający w placówkach opiekuńczo- wychowawczych oraz kandydaci umieszczeni w rodzinach zastępczych;

2) kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki;

3) kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

6. Dla kandydatów, którzy uzyskali równą liczbę punktów, po uwzględnieniu wszystkich obowiązujących kryteriów, ustala się dodatkowe kryteria w porządku hierarchicznym:

1) średnia ocen ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych;

2) ocena zachowania.

7. Z postępowania rekrutacyjnego zwolnieni są laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim organizowanych przez kuratora oświaty, laureaci olimpiad dla gimnazjalistów, a także laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych dla szkół ponadgimnazjalnych.

8. Bez postępowania rekrutacyjnego do Liceum przyjęci mogą być też kandydaci zwolnieni z egzaminu gimnazjalnego (z wyjątkiem laureatów konkursów przedmiotowych i ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych), jeżeli Liceum jest dla nich szkołą ponadgimnazjalną najbliższą terytorialnie miejscu zamieszkania kandydata - po uzyskaniu opinii dyrektora macierzystego gimnazjum.

§ 19. 1. Przedmioty punktowane w ramach rekrutacji do Liceum to: język polski, matematyka, język obcy, geografia.

2. Kandydaci otrzymują punkty za oceny z tych przedmiotów, umieszczone na świadectwie ukończenia gimnazjum.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00