Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 3912

Uchwała nr XXV/129/2013 Rady Gminy w Nowym Kawęczynie

z dnia 28 czerwca 2013r.

w sprawie zasad udzielania spółkom wodnym dotacji celowej z budżetu Gminy Nowy Kawęczyn, trybu postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposobu jej rozliczenia

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 i poz. 645), art. 164 ust. 5a, 5b, 5c ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., poz. 145 i poz. 951; z 2013 r. poz. 21 i poz. 165) Rada Gminy w Nowym Kawęczynie uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się zasady udzielania spółkom wodnym dotacji celowej z budżetu Gminy Nowy Kawęczyn oraz tryb postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposób jej rozliczania.

2. Dotacji celowej udziela się na bieżące utrzymanie wód i urządzeń wodnych.

§ 2. 1. Dotacji udziela się na pisemny wniosek spółki wodnej.

2. Wnioski o udzielenie dotacji składa się Wójtowi Gminy.

3. Wniosek o dotację winien zawierać w szczególności:

1) opis zadania proponowanego do realizacji;

2) termin i miejsce realizacji zadania;

3) kalkulacje kosztów;

4) kwotę wnioskowanej dotacji;

5) deklarowaną wielkość udziału własnego wnioskodawcy w realizacji zadania.

4. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 3, stanowi załącznik nr 1 do uchwały.

5. Do wniosku należy dołączyć:

1) aktualny dokument rejestrowy dotyczący wnioskodawcy oraz aktualny statut;

2) dokument wskazujący osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy;

3) zestawienie zakresu rzeczowo finansowego planowanych do realizacji robót (kosztorys).

6. Do wniosku wnioskodawca może dołączyć inne dokumenty pomocne do jego rozpatrzenia.

7. Wnioski podlegają ocenie pod względem formalnym i merytorycznym przez Wójta Gminy.

8. Wnioski niespełniające wymagań formalnych określonych w § 2 ust. 3-5 podlegają odrzuceniu, po uprzednim wyznaczeniu wnioskodawcy przez Wójta Gminy 7 dniowego terminu do uzupełnienia braków formalnych wniosku.

9. Wnioski ocenione jako poprawne formalnie podlegają ocenie merytorycznej. Ocena merytoryczna dokonywana jest w szczególności w oparciu o następujące przesłanki:

1) zakres zadania oraz przewidywane efekty jego realizacji dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania systemów melioracji wodnych na terenie Gminy Nowy Kawęczyn oraz prowadzenia racjonalnej gospodarki na terenach zmeliorowanych;

2) możliwości finansowe Gminy Nowy Kawęczyn;

3) udział kwoty dotacji i wielkość udziału własnego wnioskodawcy w ogólnym koszcie realizacji zadania.

10. Rozstrzygnięcie w przedmiocie udzielenia dotacji podejmuje Wójt Gminy.

11. Wójt Gminy zawiadamia spółkę wodną o wynikach oceny wniosku i podjętym rozstrzygnięciu w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia (bądź uzupełnienia) wniosku spełniającego wymogi formalne, o których mowa w § 2 ust 3-5.

12. W zawiadomieniu określa się w szczególności:

1) w przypadku odrzucenia wniosku powody jego odrzucenia;

2) w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku wysokość proponowanej dotacji oraz termin i warunki podpisania umowy, o której mowa w ust. 13.

13. Udzielenie dotacji celowej następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą Nowy Kawęczyn, a gminną spółką wodną.

§ 3. 1. W celu rozliczenia dotacji celowej spółka wodna zobowiązana jest umożliwić przeprowadzenie kontroli wykonanego zadania.

2. Kontrola realizacji zadania obejmuje:

1) oględziny faktycznego sposobu wykonania zadania, jego terminowości, rzetelności oraz zgodności z umową;

2) sprawdzenie dokumentów związanych z realizacją zadania, w tym niezbędnej dokumentacji wymaganej przepisami prawa oraz określonej w postanowieniach umowy.

3. Spółka wodna, z którą zawarto umowę o udzielenie dotacji, zobowiązana jest do przedłożenia Wójtowi Gminy rozliczenia zadania pod względem rzeczowym i finansowym. Rozliczenie winno zawierać sprawozdanie z realizacji zadania wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały oraz kserokopie faktur i rachunków dotyczących wydatków poniesionych na realizację zadania.

4. Rozliczenie winno nastąpić w terminie 15 dni od daty zakończenia zadania.

5. Dotacja celowa udzielona z budżetu Gminy Nowy Kawęczyn wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlega zwrotowi do budżetu na zasadach określonych przepisami ustawy o finansach publicznych.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Nowy Kawęczyn.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

Przewodnicząca Rady Gminy


Małgorzata Meszka


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXV/129/2013
Rady Gminy w Nowym Kawęczynie
z dnia 28 czerwca 2013 r.

Wniosek o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji dla spółki wodnej

I. Dane dotyczące wnioskodawcy:

1. Nazwa wnioskodawcy ...........................................................................................................................

2. Siedziba (adres) wnioskodawcy ............................................................................................................

3. Nr decyzji o zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami ................................................................ wydanej przez ............................................................................................................................... data jej uprawomocnienia się ..............................................................................................................................................................

4. Data i numer wpisu do katastru wodnego ...............................................................................................

5. Numer rachunku bankowego .................................................................................................................

6. Osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy (nazwiska i imiona, miejsce zamieszkania, nr dowodu osobistego): ................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

7. Zakres i teren działania wnioskodawcy wynikający ze statutu oraz katastru wodnego: ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

II. Cel zadania ................................................................................................................................................

III. Termin realizacji zadania .........................................................................................................................

IV. Miejsce realizacji zadania oraz szczegółowy opis zadania: .......................................................................

........................................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................................

V. Kalkulacja kosztów zadania oraz źródła finansowania zadania:

1. Przewidywany koszt realizacji zadania, zgodnie z kosztorysem: ............................................................

2. Źródła finansowania zadania:

1) wkład własny wnioskodawcy ......................................................................................................................

2) wnioskowana dotacja z budżetu Gminy Nowy Kawęczyn .........................................................................

3) inne źródła (wymienić jakie): .......................................................................................................................

RAZEM: ....................................................................................................................................................

Załączniki:

1) potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia statutu i decyzji o zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami oraz dokument potwierdzający wpis do katastru wodnego;

2) dokument wskazujący osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy;

3) kosztorys określający szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy robót.

Nowy Kawęczyn, dnia ..............................................................................................

Podpis i pieczęć wnioskodawcy: ................................................................................


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXV/129/2013
Rady Gminy w Nowym Kawęczynie
z dnia 28 czerwca 2013 r.

Sprawozdanie za okres ........................................... z wykorzystania pomocy finansowej w formie dotacji udzielonej.............................................................................. (nazwa spółki wodnej, adres siedziby) przez Gminę Nowy Kawęczyn na podstawie umowy dotacji nr ......................................... z dnia ......................................

1. Nazwa spółki wodnej realizującej zadanie oraz opis zadania .................................................................

....................................................................................................................................................................

2. Data rozpoczęcia robót ..........................................................................................................................

3. Data zakończenia i odbioru robót, zgodnie z protokołem odbioru .........................................................

4. Uzyskany efekt ......................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

5. Nazwa wykonawcy robót .......................................................................................................................

6. Wartość całkowita zadania .....................................................................................................................

7. Kwota przyznanej przez Gminę Nowy Kawęczyn pomocy finansowej w formie dotacji, zgodnie z umową dotacji ..................................................................................................................................................

8. Kwota otrzymanej dotacji ......................................................................................................................

9. Kwota wykorzystanej dotacji na realizacje zadania określonego w ust. 1 ..............................................

10. Kwota niewykorzystanej dotacji ..........................................................................................................

11. Data zwrotu niewykorzystanej dotacji na konto Urzędu Gminy w Nowym Kawęczynie .....................

....................................................................................................................................................................

12. Kwota wkładu finansowego składającego sprawozdanie .....................................................................

13. Inne źródła finansowania (wymienić źródła oraz kwoty) .....................................................................

14. Data przekazania należności wykonawcy robót oraz kwota należności ...............................................

15. Rozliczenia rzeczowego zadania dokonano zgodnie z kosztorysem określającym szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy robót złożonym do wniosku o dotację.

16. Dokumenty uzupełniające do rozliczenia:

1) kserokopie faktur i polecenia przelewu należności dla wykonawcy robót;

2) protokół odbioru robót.

Nowy Kawęczyn, dnia ...................................................................................

Podpis i pieczęć wnioskodawcy ........................................................................

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00