Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXV/129/2013 Rady Gminy w Nowym Kawęczynie
z dnia 28 czerwca 2013r.
w sprawie zasad udzielania spółkom wodnym dotacji celowej z budżetu Gminy Nowy Kawęczyn, trybu postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposobu jej rozliczenia
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 i poz. 645), art. 164 ust. 5a, 5b, 5c ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., poz. 145 i poz. 951; z 2013 r. poz. 21 i poz. 165) Rada Gminy w Nowym Kawęczynie uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ustala się zasady udzielania spółkom wodnym dotacji celowej z budżetu Gminy Nowy Kawęczyn oraz tryb postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposób jej rozliczania.
2. Dotacji celowej udziela się na bieżące utrzymanie wód i urządzeń wodnych.
§ 2. 1. Dotacji udziela się na pisemny wniosek spółki wodnej.
2. Wnioski o udzielenie dotacji składa się Wójtowi Gminy.
3. Wniosek o dotację winien zawierać w szczególności:
1) opis zadania proponowanego do realizacji;
2) termin i miejsce realizacji zadania;
3) kalkulacje kosztów;
4) kwotę wnioskowanej dotacji;
5) deklarowaną wielkość udziału własnego wnioskodawcy w realizacji zadania.
4. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 3, stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
5. Do wniosku należy dołączyć:
1) aktualny dokument rejestrowy dotyczący wnioskodawcy oraz aktualny statut;
2) dokument wskazujący osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy;
3) zestawienie zakresu rzeczowo finansowego planowanych do realizacji robót (kosztorys).
6. Do wniosku wnioskodawca może dołączyć inne dokumenty pomocne do jego rozpatrzenia.
7. Wnioski podlegają ocenie pod względem formalnym i merytorycznym przez Wójta Gminy.
8. Wnioski niespełniające wymagań formalnych określonych w § 2 ust. 3-5 podlegają odrzuceniu, po uprzednim wyznaczeniu wnioskodawcy przez Wójta Gminy 7 dniowego terminu do uzupełnienia braków formalnych wniosku.
9. Wnioski ocenione jako poprawne formalnie podlegają ocenie merytorycznej. Ocena merytoryczna dokonywana jest w szczególności w oparciu o następujące przesłanki:
1) zakres zadania oraz przewidywane efekty jego realizacji dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania systemów melioracji wodnych na terenie Gminy Nowy Kawęczyn oraz prowadzenia racjonalnej gospodarki na terenach zmeliorowanych;
2) możliwości finansowe Gminy Nowy Kawęczyn;
3) udział kwoty dotacji i wielkość udziału własnego wnioskodawcy w ogólnym koszcie realizacji zadania.
10. Rozstrzygnięcie w przedmiocie udzielenia dotacji podejmuje Wójt Gminy.
11. Wójt Gminy zawiadamia spółkę wodną o wynikach oceny wniosku i podjętym rozstrzygnięciu w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia (bądź uzupełnienia) wniosku spełniającego wymogi formalne, o których mowa w § 2 ust 3-5.
12. W zawiadomieniu określa się w szczególności:
1) w przypadku odrzucenia wniosku powody jego odrzucenia;
2) w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku wysokość proponowanej dotacji oraz termin i warunki podpisania umowy, o której mowa w ust. 13.
13. Udzielenie dotacji celowej następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą Nowy Kawęczyn, a gminną spółką wodną.
§ 3. 1. W celu rozliczenia dotacji celowej spółka wodna zobowiązana jest umożliwić przeprowadzenie kontroli wykonanego zadania.
2. Kontrola realizacji zadania obejmuje:
1) oględziny faktycznego sposobu wykonania zadania, jego terminowości, rzetelności oraz zgodności z umową;
2) sprawdzenie dokumentów związanych z realizacją zadania, w tym niezbędnej dokumentacji wymaganej przepisami prawa oraz określonej w postanowieniach umowy.
3. Spółka wodna, z którą zawarto umowę o udzielenie dotacji, zobowiązana jest do przedłożenia Wójtowi Gminy rozliczenia zadania pod względem rzeczowym i finansowym. Rozliczenie winno zawierać sprawozdanie z realizacji zadania wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej uchwały oraz kserokopie faktur i rachunków dotyczących wydatków poniesionych na realizację zadania.
4. Rozliczenie winno nastąpić w terminie 15 dni od daty zakończenia zadania.
5. Dotacja celowa udzielona z budżetu Gminy Nowy Kawęczyn wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlega zwrotowi do budżetu na zasadach określonych przepisami ustawy o finansach publicznych.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Nowy Kawęczyn.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
Przewodnicząca Rady Gminy |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXV/129/2013
Rady Gminy w Nowym Kawęczynie
z dnia 28 czerwca 2013 r.
Wniosek o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji dla spółki wodnej
I. Dane dotyczące wnioskodawcy:
1. Nazwa wnioskodawcy ...........................................................................................................................
2. Siedziba (adres) wnioskodawcy ............................................................................................................
3. Nr decyzji o zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami ................................................................ wydanej przez ............................................................................................................................... data jej uprawomocnienia się ..............................................................................................................................................................
4. Data i numer wpisu do katastru wodnego ...............................................................................................
5. Numer rachunku bankowego .................................................................................................................
6. Osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy (nazwiska i imiona, miejsce zamieszkania, nr dowodu osobistego): ................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
7. Zakres i teren działania wnioskodawcy wynikający ze statutu oraz katastru wodnego: ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
II. Cel zadania ................................................................................................................................................
III. Termin realizacji zadania .........................................................................................................................
IV. Miejsce realizacji zadania oraz szczegółowy opis zadania: .......................................................................
........................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................
V. Kalkulacja kosztów zadania oraz źródła finansowania zadania:
1. Przewidywany koszt realizacji zadania, zgodnie z kosztorysem: ............................................................
2. Źródła finansowania zadania:
1) wkład własny wnioskodawcy ......................................................................................................................
2) wnioskowana dotacja z budżetu Gminy Nowy Kawęczyn .........................................................................
3) inne źródła (wymienić jakie): .......................................................................................................................
RAZEM: ....................................................................................................................................................
Załączniki:
1) potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia statutu i decyzji o zatwierdzeniu statutu wraz ze zmianami oraz dokument potwierdzający wpis do katastru wodnego;
2) dokument wskazujący osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy;
3) kosztorys określający szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy robót.
Nowy Kawęczyn, dnia ..............................................................................................
Podpis i pieczęć wnioskodawcy: ................................................................................
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXV/129/2013
Rady Gminy w Nowym Kawęczynie
z dnia 28 czerwca 2013 r.
Sprawozdanie za okres ........................................... z wykorzystania pomocy finansowej w formie dotacji udzielonej.............................................................................. (nazwa spółki wodnej, adres siedziby) przez Gminę Nowy Kawęczyn na podstawie umowy dotacji nr ......................................... z dnia ......................................
1. Nazwa spółki wodnej realizującej zadanie oraz opis zadania .................................................................
....................................................................................................................................................................
2. Data rozpoczęcia robót ..........................................................................................................................
3. Data zakończenia i odbioru robót, zgodnie z protokołem odbioru .........................................................
4. Uzyskany efekt ......................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
5. Nazwa wykonawcy robót .......................................................................................................................
6. Wartość całkowita zadania .....................................................................................................................
7. Kwota przyznanej przez Gminę Nowy Kawęczyn pomocy finansowej w formie dotacji, zgodnie z umową dotacji ..................................................................................................................................................
8. Kwota otrzymanej dotacji ......................................................................................................................
9. Kwota wykorzystanej dotacji na realizacje zadania określonego w ust. 1 ..............................................
10. Kwota niewykorzystanej dotacji ..........................................................................................................
11. Data zwrotu niewykorzystanej dotacji na konto Urzędu Gminy w Nowym Kawęczynie .....................
....................................................................................................................................................................
12. Kwota wkładu finansowego składającego sprawozdanie .....................................................................
13. Inne źródła finansowania (wymienić źródła oraz kwoty) .....................................................................
14. Data przekazania należności wykonawcy robót oraz kwota należności ...............................................
15. Rozliczenia rzeczowego zadania dokonano zgodnie z kosztorysem określającym szczegółowy zakres rzeczowy i finansowy robót złożonym do wniosku o dotację.
16. Dokumenty uzupełniające do rozliczenia:
1) kserokopie faktur i polecenia przelewu należności dla wykonawcy robót;
2) protokół odbioru robót.
Nowy Kawęczyn, dnia ...................................................................................
Podpis i pieczęć wnioskodawcy ........................................................................