Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 4034

Uchwała nr XXXII/228/2013 Rady Gminy Brzeziny

z dnia 25 lipca 2013r.

w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej na realizację przedsięwzięcia polegającego na „likwidacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Brzeziny” oraz trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 i 5, art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. 2013 r., poz. 594) w związku z art. 400a ust. 1 pkt 8 i 9, art. 403 ust.2 i 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.[1])) oraz art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.[2])) Rada Gminy Brzeziny uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się zasady udzielania dotacji celowej na realizację przedsięwzięcia polegającego na "likwidacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Brzeziny" oraz trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2. Sprawozdanie z wykonania zadania w zakresie rozliczenia dotacji celowej na realizację przedsięwzięcia polegającego na "likwidacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Brzeziny", Wójt Gminy Brzeziny przedstawi Radzie Gminy Brzeziny w sprawozdaniu rocznym.

§ 3. Traci moc Uchwała Nr XVII/116/2012 Rady Gminy Brzeziny z dnia 11.05.2012 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej na realizację przedsięwzięcia polegającego na "likwidacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Brzeziny" oraz trybu postępowania w sprawie rozdzielania dotacji i sposobu jej rozliczania.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Brzeziny.

§ 5. Uchwała podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Gminy


Marek Kolasa


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXII/228/2013
Rady Gminy Brzeziny
z dnia 25 lipca 2013 r.

Zasady udzielania dotacji celowej na realizację przedsięwzięcia polegającego na "likwidacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Brzeziny" oraz trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Ustala się zasady udzielania dotacji celowej na realizację przedsięwzięcia polegającego na "likwidacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Brzeziny" oraz trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania.

§ 2. Ilekroć w dalszych postanowieniach regulaminu jest mowa o:

1) wyrobach zawierających azbest- rozumie się przez to odpady o kodach: 17 06 01- materiały izolacyjne zawierające azbest, 17 06 05- materiały konstrukcyjne zawierające azbest (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 kwietnia 2001r. w sprawie katalogu odpadów), powstałe przy realizacji inwestycji polegającej na likwidacji lub wymianie elementów pokryć dachowych lub elewacji budynków mieszkalnych i gospodarczych związanych z potrzebami bytowymi typu garaże, komórki, szopy, wiaty,

2) zadanie związane z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest- rozumie się przez to:

a) dla materiałów wbudowanych w obiekt:

- demontaż pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest;

- transport odpadów do miejsca unieszkodliwiania;

- unieszkodliwianie poprzez składowanie odpadów niebezpiecznych na uprawnionym składowisku lub utylizacja azbestu prze uprawniony zakład;

b) dla materiałów zalegających na terenie nieruchomości:

- transport odpadów do miejsca unieszkodliwienia;

- unieszkodliwienie poprzez składowanie odpadów niebezpiecznych na uprawnionym składowisku lub utylizacja azbestu poprzez uprawniony zakład;

3) Wnioskodawcy- rozumie się podmioty, o których mowa w art. 403 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 ze zm.) tj.:

a) podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych, w szczególności:

- osoby fizyczne;

- wspólnoty mieszkaniowe;

- osoby prawne;

- przedsiębiorcy.

b) jednostki sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi występującymi o uzyskanie dofinansowanie w formie dotacji celowej na likwidację wyrobów budowlanych zawierających azbest, o których mowa w § 2 ust. 1),

4) Wykonawcy- rozumie się przez to podmiot, posiadający zezwolenie na prowadzenie prac określonych w § 2 ust. 1) i 2), z którym Gmina Brzeziny po przeprowadzeniu procedury wyboru zgodnej z Ustawą Prawo zamówień publicznych zawrze umowę na realizację przedsięwzięcia.

Rozdział 2.
Osoby uprawnione do korzystania z dofinansowania w formie dotacji celowej.

§ 3. 1. Do korzystania z dotacji celowej na realizację przedsięwzięcia związanego z likwidacją wyrobów zawierających azbest uprawnione są podmioty, o których mowa w § 2 pkt 3 niniejszego regulaminu, posiadające nieruchomości położone na terenie Gminy Brzeziny, zwane dalej wnioskodawcą, spełniające następujące warunki:

1) są właścicielami lub współwłaścicielami nieruchomości,

2) są użytkownikami wieczystymi lub współużytkownikami wieczystymi nieruchomości.

Rozdział 3.
Zasady udzielania dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji

§ 4. 1. Dotacją celową objęte mogą być wyłącznie koszty kwalifikowane wynikające z "Katalogu kosztów kwalifikowanych dla zadań dofinansowanych ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi", tj.:

1) demontaż wyrobów zawierających azbest,

2) przygotowanie wyrobów zawierających azbest do transportu,

3) transport wyrobów zawierających azbest z miejsca rozbiórki do miejsca składowania lub utylizacji,

4) unieszkodliwianie poprzez składowanie bądź utylizację wyrobów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych.

2. Dotacja celowa nie obejmuje kosztów związanych z:

1) zakupem i montażem nowych wyrobów w miejscu zdemontowanych,

2) pozostałych kosztów związanych z wykonaniem prac, których nie można uznać za kwalifikowane, w tym kosztów związanych z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i dokumentacji technicznych.

3. Dotacja celowa udzielana będzie w wysokości 100% na pisemny wniosek osób spełniających kryteria opisane w §3 złożony w Urzędzie Gminy Brzeziny na formularzu wniosku, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

4. Wnioski o udzielenie dotacji celowej, o których mowa w ust. 3 przyjmowane będą do dnia
15 września 2013 r. a w latach kolejnych do 15 maja.

5. Gmina wybierze Wykonawcę prac związanych z usunięciem azbestu oraz złoży wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi o udzielenie dotacji na usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Brzeziny.

6. Łączną kwotę dotacji w danym roku budżetowym określa każdorazowo uchwała budżetowa.

7. Wnioski, które wpłyną po terminie określonym w ust. 4 rozpatrywane będą w kolejnym roku.

8. Wnioskodawca wyraża zgodę na wykonanie prac polegających na likwidacji wyrobów zawierających azbest przez wskazanego przez Gminę Brzeziny Wykonawcę, który wybrany będzie według zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych.

9. Udzielenie dotacji celowej nie obejmuje podmiotów, które we własnym zakresie dokonały demontażu lub transportu oraz przekazania do unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest i posiadają rachunki lub faktury.

§ 5. Źródłem finansowania zadania będzie dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi oraz środki własne Gminy Brzeziny.

§ 6. 1. Kryteria jakie winna spełniać inwestycja aby uzyskać dotację celową:

1) realizacja przedsięwzięcia będzie miała znaczenie dla zaspokajanie potrzeb wspólnoty lokalnej i przyczyni się do ochrony środowiska lokalnego,

2) spełnienie określonych w przepisach prawa wymagań realizacji przedsięwzięcia,

3) zapewnienie sposobu postępowania z wytworzonym odpadem zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa,

4) formalne przygotowanie realizacji zadania przez Wnioskodawcę tj. dysponowanie:

a) "oceną stanu i bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest" sporządzoną wg załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010r. Nr 162, poz. 1089);

b) w zależności od charakteru wykonywanych prac odpowiednim dokumentem uzyskanym od właściwych organów administracji architektoniczno- budowlanej na realizację robót budowlanych związanych z zakresem wykonywanych prac zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1997r. Prawo budowlane.

2. W przypadku niewypełnienia przez Wnioskodawcę któregokolwiek z warunków niniejszego regulaminu Gmina może odmówić udzielenia dotacji celowej.

Rozdział 4.
Tryb postępowania po złożeniu wniosku

§ 7. 1. Wnioskodawca zobowiązany jest do udzielenia wszelkich wyjaśnień i informacji w zakresie realizowanego przedsięwzięcia.

2. Na podstawie złożonych dokumentów oraz oględzin w terenie (budynku lub miejsca składowania odpadów) wniosek jest rozpatrywany i kwalifikowany do realizacji, o fakcie tym powiadamiany jest Wnioskodawca.

3. Po zaakceptowaniu wniosku do realizacji Wnioskodawca podpisuje z Gminą Brzeziny umowę o przystąpieniu do realizacji zadania polegającego na usuwaniu i unieszkodliwianiu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. Wzór umowy zostanie określony zarządzeniem Wójta Gminy Brzeziny.

4. Nie podpisanie umowy, o której mowa w ust. 3 w terminie 10 dni od zawiadomienia z przyczyn leżących po stronie Wnioskodawcy skutkuje odmową przyznania dotacji.

5. Odbioru odpadów niebezpiecznych zawierających azbest dokonuje Wykonawca, wybrany do realizacji tego zadania zgodnie z przepisami Prawo Zamówień Publicznych, z którym Gmina Brzeziny zawiera stosowną umowę.

6. Termin realizacji zadania dla każdej wnioskowanej nieruchomości zostanie określony pomiędzy Wykonawcą a Wnioskodawcą, a harmonogram prac Wykonawca przekaże pracownikowi Urzędu Gminy Brzeziny.

7. Wykonawca przed transportem odpadów do unieszkodliwienia zważy odpady. Na tej podstawie zostanie określona końcowa wartość zadania oraz sporządzony protokół końcowego odbioru prac podpisany między Wnioskodawcą a Wykonawcą.

8. Wnioskodawca przedstawia protokół, o którym mowa w ust. 7 Wójtowi Gminy Brzeziny i na jego podstawie podpisuje z Gminą Brzeziny umowę określającą wysokość udzielonej dotacji celowej, która będzie równa wartości wykonanych prac. Wzór umowy określający wysokość dotacji zostanie określony zarządzeniem Wójta Gminy Brzeziny.

9. Umowa, o której mowa w ust. 8 określi w szczególności:

1) zakres rzeczowy przedsięwzięcia,

2) termin i miejsce realizacji przedsięwzięcia,

3) wysokość dotacji, sposób i termin jej przekazania i rozliczenia,

4) tryb kontroli wykonywanego przedsięwzięcia.

10. Dotacja zostanie przekazana w ciągu 7 dni od daty otrzymania protokołu końcowego odbioru prac.

11. Po zakończeniu realizacji całości przedsięwzięcia polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Brzeziny, Wykonawca za wykonanie prac wystawi każdemu Wnioskodawcy fakturę VAT.

§ 8. Gmina Brzeziny zastrzega sobie prawo kontroli przez osoby upoważnione, realizacji przedsięwzięcia na każdym etapie jego realizacji.

Rozdział 5.
Sposób rozliczania udzielonej dotacji

§ 9. 1. Podmiot, z którym zawarto umowę o udzielenie dotacji zobowiązany jest do przedłożenia Wójtowi Gminy Brzeziny rozliczenia przedsięwzięcia pod względem rzeczowym i finansowym.

2. Rozliczenie, o którym mowa w ust. 1 winno obejmować:

1) sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu,

2) faktury i rachunki dotyczące wydatków poniesionych na realizację przedsięwzięcia objętego umową dotacji,

3) informacji o wyrobach zawierających azbest (informacja o przekazaniu ich do unieszkodliwienia) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest,

4) kopii oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych zgodnie z § 8, ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, zawierającego dodatkowo informację o łącznej powierzchni płyt azbestowo-cementowych usuniętych z obiektów budowlanych (otrzymanej od Wykonawcy),

5) kopii karty przekazania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, od podmiotu zajmującego się unieszkodliwianiem odpadów niebezpiecznych zawierających azbest (otrzymanej od Wykonawcy).

3. Rozliczenie dotacji nastąpi po przedstawieniu przez Wnioskodawcę dokumentów, o których mowa w ust. 2 wymaganych w postanowieniach umowy oraz po przeprowadzeniu oględzin realizacji przedsięwzięcia przez upoważnionych pracowników Urzędu Gminy Brzeziny.

4. Zakończenie realizacji przedsięwzięcia musi nastąpić najpóźniej do dnia 30 listopada każdego roku.

5. Rozliczenie winno nastąpić w terminie 10 dni od daty zakończenia realizacji przedsięwzięcia.

§ 10. Dotacja celowa udzielona z budżetu Gminy Brzeziny, która wykorzystana została niezgodnie z przeznaczeniem lub pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlega zwrotowi do budżetu gminy na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009 r. nr 157 poz. 1240 z późn. zm.).

Rozdział 6.
Warunki i tryb przyznawania dotacji jako pomocy de minimis

§ .Warunkiem udzielenia dotacji celowej jest:

1) spełnienie przez wnioskodawcę wymagań określonych, w zależności od prowadzonej działalności w:
a) rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 1998/2006 z 15.12.2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE seria L Nr 379, poz. 5 z 28.12.2006 r.),
b) rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 875/2007 z 24.07.2007 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu (WE) w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis dla sektora rybołówstwa i zmieniające rozporządzenie (WE) Nr 1860/2004 (Dz. Urz. UE seria L, Nr 193, s. 6 z 25.07.2007 r.),
c) rozporządzeniu Komisji (WE) Nr 1535/2007 z 20.12.2007 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu (WE) w odniesieniu do pomocy de minimis w sektorze produkcji rolnej (Dz. Urz. UE seria L, Nr 337, s. 35 z 21.12.2007 r.);

2) przedłożenie przez Wnioskodawcę dokumentów i informacji określonych w:
a) art. 37 ust. 1 i ust. 2 ustawy z 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 ze zm.),

b) rozporządzeniu Rady Ministrów z 29.03.2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 ze zm.),
c) w rozporządzeniu Rady Ministrów z 11.06.2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie (Dz. U. Nr 121 poz. 810 ze zm.).

Rozdział 7.
Postanowienia końcowe

§ 12. Integralną część Regulaminu stanowi formularz - wzór wniosku.


formularz -wzór wniosku

Wniosek o dotację

Wnioskodawca

………………………….

(imię)

……………………………

(nazwisko)

…………………………..

(PESEL)

………………………..

(nr dowodu osobistego)

Siedziba wnioskodawcy

…………………………

(ulica)

……………………………..

(nr domu/mieszkania)

………………………….

(kod pocztowy)

…………………………

(miejscowość)

Telefon kontaktowy …………………………………………………………

Nr konta wnioskodawcy ……………………………………………………………………………………………..

Adres obiektu, którego dotyczy usunięcie wyrobów zawierających azbest (miejscowość, nr posesji, nr ew. działki)……………………………………………………………………………………………………………...…

Miejsce, z którego usuwany będzie azbest (np. budynek mieszkalny, budynek gospodarczy, garaż, inne) oraz rodzaj powierzchni (pokrycie dachowe, elewacja, inne):

………………………………………………………………………………………………………………………..

Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest ……………………………………………………… m2.

Rodzaj wyrobu zawierającego azbest (płyty faliste azbestowo- cementowe stosowane w budownictwie, płyty płaskie azbestowo- cementowe stosowane w budownictwie, inne)…………………………………..……………..

Tytuł własności obiektu, którego dotyczy usunięcie wyrobów zawierających azbest (właściciel, współwłaściciel, użytkownik wieczysty, współużytkownik wieczysty): ………………………………………………………………

Deklarowany termin przekazania powstałych odpadów: …………………………………………………………

Zakres zadań związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest z nieruchomości:

1) demontaż pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest*,

2) transport odpadów do miejsca unieszkodliwienia,

3) unieszkodliwienie poprzez składowanie bądź utylizację wyrobów zawierających azbest na składowisku

Załączniki:

1.Załącznik dotyczący współwłaścicieli

2. potwierdzona za zgodność z oryginałem kserokopia dokumentu właściwego organu architektoniczno - budowlanego zezwalającej na wykonanie prac obejmujących usunięcie wyrobów zawierających azbest.

3. kolorowa dokumentacja zdjęciowa dla posesji z których usuwane będą wyroby zawierające azbest. (może być w formie elektronicznej)

Wyrażam zgodę na wykonanie prac objętych dofinansowaniem, przez wskazanego przez Urząd Gminy Brzeziny wykonawcę, zgodnie z "Regulaminem udzielania dofinansowania przedsięwzięcia pn.: "Likwidacja wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Brzeziny" ( Uchwała nr XXXII/228/2013 z dnia 25 lipca 2013 r. Rady Gminy Brzeziny)

……………………….………………………

(data)

…………………………………………………………………

(podpis Wnioskodawcy)

Wniosek Przyjął

………………………………………………………………..

(data i podpis przyjmującego)

UWAGA

- pola zaciemnione wypełnia przyjmujący wniosek pracownik Urzędu Gminy Brzeziny,

- * niepotrzebne skreślić;


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXII/228/2013
Rady Gminy Brzeziny
z dnia 25 lipca 2013 r.

SPRAWOZDANIE
z realizacji zadania związanego z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Brzeziny w ramach umowy
Nr...................................... z dnia .............................

1. Oświadczam, że zadanie polegające na usunięciu azbestu i wyrobów zawierających azbest

z nieruchomości: .........................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

(dokładny adres nieruchomości objętej usuwaniem azbestu (ulica, nr posesji, obręb ewidencyjny,

nr działki ewidencyjnej)

zostało zrealizowane przez ...........................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(pełna nazwa i adres wykonawcy zadań)

w niżej wymienionym zakresie w terminie do dnia: ...................................................

2. Zakres zadań związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest
z nieruchomości polegał na:

- demontażu pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest,*

- transporcie odpadów do miejsca unieszkodliwienia,

- unieszkodliwieniu poprzez składowanie odpadów niebezpiecznych na uprawnionym składowisku lub utylizacja azbestu przez uprawniony zakład.

3. Miejsce, z którego został usunięty azbest (dom/budynek gospodarczy/garaż/inne*)

(jakie): .........................................................................................................................................

4. Rodzaj powierzchni (pokrycie dachowe/elewacja/inne*) (jakie): ............................................

5. Rodzaj wyrobów zawierających azbest (płyty faliste azbestowo-cementowe dla budownictwa / płyty azbestowo-cementowe płaskie stosowane w budownictwie/inne*) (jakie):.......................................................................................................................................…........................

6. Powierzchnia usuniętych wyrobów zawierających azbest: ...................................[m2].

7. Całkowity koszt wykonania zadania podany w PLN wyniósł: .............................. [zł].

....................................

(czytelny podpis)

* niepotrzebne skreślić


[1]) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. Nr 111, poz. 708, Nr 138, poz. 865, Nr 154, poz. 958, Nr 171, poz. 1056, Nr 199, poz. 1227, Nr 223, poz. 1464 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 20, poz. 106, Nr 79, poz. 666, Nr 130, poz. 1070 i Nr 215, poz. 1664, z 2010 r. Nr 21, poz. 104, Nr 28, poz. 145, Nr 40, poz. 227, Nr 76, poz. 489, Nr 119, poz. 804, Nr 152, poz. 1018 i 1019, Nr 182, poz. 1228, Nr 229, poz. 1498 i Nr 249, poz. 1657, z 2011 r. Nr 32, poz. 159, Nr 63, poz. 322, Nr 94, poz. 551, Nr 99, poz. 569, Nr 122, poz. 695, Nr 152, poz. 897, Nr 178, poz. 1060 i Nr 224, poz. 1341, z 2012 r. poz. 460, 951, 1342 i 1513 oraz z 2013 r. poz. 21, 139 i 165.

[2]) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726, z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707 oraz z 2012 r. poz. 1456, 1530 i 1548.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00