Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2013 poz. 5188

Uchwała nr XX/159/2013 Rady Gminy Wieczfnia Kościelna

z dnia 27 marca 2013r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Wieczfnia Kościelna

Na podstawie art. 18 ust. 2   pkt 15 i   art. 40 ust. 1   ustawy z   dnia 8   marca 1990 r. o   samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z   2001r. Nr 142, poz. 1591, Dz. U. z   2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z   2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z   2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Dz. U. z   2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, Dz. U. z   2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, Dz. U. z   2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, Dz. U. z   2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, Dz. U   z 2009 r. Nr 52 poz. 420, Nr 157, poz. 1241, Dz. U. z   2010 r. Nr 28, poz. 142, 146, Nr 106 poz. 675, Nr 40, poz. 230, Dz. U. z   2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281, Dz. U. z   2012 r. poz. 567, Dz. U. z   2013 r. poz. 153) i   art. 4   ustawy z   dnia 13 września 1996 roku o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (tekst jednolity: Dz. U. z   2012 r. poz. 391, poz. 951, Dz. U. z   2013 r. poz. 21, poz. 228), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Gminy Wieczfnia Kościelna uchwala, co następuje:  

Regulamin utrzymania czystości i   porządku na terenie Gminy Wieczfnia Kościelna  

Rozdział I.
Wymagania w   zakresie utrzymania czystości i   porządku na terenie nieruchomości  

§   1.   Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i   porządku na terenie nieruchomości poprzez:  

1.   Wyposażenie nieruchomości w   pojemniki lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych;  

2.   Prowadzenie selektywnego zbierania następujących rodzajów odpadów:  

a)   papier i   tektura,  

b)   tworzywa sztuczne,  

c)   szkło,  

d)   metale,  

e)   opakowań wielomateriałowych,  

f)   odpady ulegające biodegradacji, w   tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji i   odpady zielone,  

g)   przeterminowanych leków i   chemikaliów,  

h)   zużytych baterii i   akumulatorów,  

i)   zużytego sprzętu elektrycznego i   elektronicznego,  

j)   mebli i   innych odpadów wielkogabarytowych,  

k)   odpadów budowlano - remontowych i   rozbiórkowych,  

l)   zużytych opon,  

i przekazywania ich przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne, w   sposób opisany w   niniejszym Regulaminie;  

3.   Zbieranie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do pojemników o   wielkości i   liczbie uzależnionej od liczby mieszkańców nieruchomości w   sposób opisany w   niniejszym Regulaminie;  

4.   Przekazywanie odpadów zebranych selektywnie i   pozostałych zmieszanych przedsiębiorcy, z   którym Gmina Wieczfnia Kościelna zawarła umowę na odbiór i   zagospodarowanie odpadów komunalnych z   nieruchomości zamieszkałych, w   terminach wyznaczonych harmonogramem dostarczonym właścicielom nieruchomości;  

5.   Utrzymywanie czystości na przystankach komunikacyjnych.  

§   2.   Właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i   innych zanieczyszczeń z   chodników położonych wzdłuż nieruchomości i   przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości. Właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.  

§   3.   1.   Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się jedynie w   miejscach o   utwardzonym podłożu i   pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w   szczelnych zbiornikach bezodpływowych, ścieki takie nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do zbiorników wodnych lub do ziemi;  

2.   Naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami mechanicznymi mogą być przeprowadzone w   miejscach do tego wyznaczonych przez właściciela nieruchomości, jeżeli nie spowodują zanieczyszczenia wód i   gleby oraz uciążliwości dla mieszkańców, a   powstałe odpady powinny być zagospodarowane zgodnie z   odrębnymi przepisami.  

Rozdział II.
Rodzaje i   minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i   utrzymania w   odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i   technicznym  

§   4.   Właściciel ma obowiązek wyposażyć nieruchomość w   pojemniki lub worki przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych bądź do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych (niesegregowanych), poprzez zakup lub wydzierżawienie od przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne, zgodnie z   deklarowanym przez siebie sposobem zbierania odpadów komunalnych.  

§   5.   1.   Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych:  

a)   kosze uliczne o   pojemności od 20 do 70 litrów;  

b)   pojemniki na odpady o   pojemności od 110 litrów do 1100 litrów;  

c)   worki do segregacji o   pojemności od 60 litrów do 120 litrów;  

d)   kontenery o   pojemności od 5   m³ do 10 m³.  

§   6.   1.   Określa się rodzaje i   minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy w   zabudowie jednorodzinnej i   wielorodzinnej:  

a)   pojemnik o   pojemności 110 l przeznaczony do zbierania odpadów zmieszanych (niesegregowanych) dla nieruchomości, którą zamieszkuje do 4   osób włącznie;  

b)   dodatkowo jeden pojemnik o   pojemności 110 l przeznaczony do zbierania odpadów zmieszanych (niesegregowanych) na każde kolejne 4   osoby zamieszkujące daną nieruchomość;  

2.   Określa się rodzaje i   minimalną pojemność pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania odpadów selektywnie zbieranych na terenie nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy w   zabudowie jednorodzinnej i   wielorodzinnej:  

a)   co najmniej jeden worek przewidziany dla każdego rodzaju odpadów o   pojemności 60 l na każdą nieruchomość, którą zamieszkuje do 4   osób włącznie;  

b)   co najmniej jeden worek przewidziany dla każdego rodzaju odpadów o   pojemności 120 l na każdą nieruchomość na każde kolejne 4   osoby zamieszkujące daną nieruchomość.  

3.   Dopuszcza się stosowanie innych pojemników do gromadzenia niesegregowanych i   segregowanych odpadów komunalnych, niż zostały określone w   ust. 1   i ust. 2   przy zachowaniu minimalnej pojemności określonej w   tych ustępach.  

§   7.   1.   Określa się rodzaje i   minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, jeżeli z   tego pojemnika korzysta:  

a)   do 5   osób - w   rozmiarze 240 l;  

b)   do 20 osób - w   rozmiarze 1100 l;  

c)   powyżej 35 osób - w   rozmiarze 2   x 1100 l.  

2.   Określa się rodzaje i   minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów selektywnie zbieranych na terenie nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, jeżeli z   tego pojemnika korzysta:  

a)   co najmniej jeden worek przewidziany dla każdego rodzaju odpadów o   pojemności 60 l na każdą nieruchomość, z   której korzysta do 4   osób włącznie;  

b)   co najmniej jeden worek przewidziany dla każdego rodzaju odpadów o   pojemności 120 l na każdą nieruchomość na każde kolejne 4   osoby korzystające z   danej nieruchomości;  

c)   przed sklepami, szkołami i   budynkami użyteczności publicznej - zestawy pojemników przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów oznakowane kolorami takimi jak worki przeznaczone do selektywnej zbiórki, opisowo i   znakiem graficznym;  

3.   Dopuszcza się stosowanie innych pojemników do gromadzenia niesegregowanych i   segregowanych odpadów komunalnych, niż zostały określone w   ust. 1   i ust. 2   przy zachowaniu minimalnej pojemności określonej w   tych ustępach.  

§   8.   Określa się rodzaje i   pojemność pojemników lub worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości.  

1.   Pojemność pojemników lub worków powinna wynosić od 60 litrów do 120 litrów;  

2.   Do selektywnego gromadzenia odpadów należy stosować pojemniki lub worki o   następujących ujednoliconych kolorach:  

a)   NIEBIESKI z   przeznaczeniem na papier i   tekturę;  

b)   ŻÓŁTY z   przeznaczeniem na tworzywa sztuczne i   metal;  

c)   ZIELONY z   przeznaczeniem na szkło;  

d)   BRĄZOWY z   przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji;  

e)   CZERWONY z   przeznaczeniem na opakowania wielomateriałowe.  

3.   W zabudowie jednorodzinnej dopuszcza się prowadzenie kompostowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w   przydomowych kompostownikach;  

4.   Odpady komunalne wielkogabarytowe powinny być gromadzone w   specjalnie do tego celu dostosowanych pojemnikach lub na wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości, w   sposób nieutrudniający korzystania z   nieruchomości;  

5.   Odpady budowlano - remontowe i   rozbiórkowe należy gromadzić w   specjalistycznych pojemnikach lub kontenerach, uniemożliwiających rozprzestrzenianie i   pylenie.  

§   9.   Określa się rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego:  

1.   Na chodnikach i   przystankach komunikacji publicznej:  

a)   kosze uliczne o   pojemności od 20 do 75 l;  

b)   odległość pomiędzy koszami rozstawionymi na drogach publicznych według potrzeb;  

c)   na przystankach komunikacji kosze należy lokalizować pod wiatą, a   jeśli jej nie ma to w   sąsiedztwie oznaczenia przystanku.  

§   10.   Ustala się warunki utrzymania pojemników i   miejsc zbierania oraz gromadzenia odpadów i   utrzymania ich w   odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i   technicznym:  

1.   Pojemniki lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych powinny posiadać trwałe oznaczenie, opis określający ich przeznaczenie oraz być utrzymane w   odpowiedniej kolorystyce;  

2.   Na terenie nieruchomości pojemniki oraz worki z   wyselekcjonowanymi odpadami należy ustawiać w   miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla pracowników podmiotu uprawnionego;  

3.   Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymania pojemników na odpady w   stanie czystości, dobrym stanie technicznym oraz ich okresowego dezynfekowania;  

4.   Właściciel nieruchomości ma obowiązek wrzucać do pojemników oraz worków o   określonych kolorach wyłącznie odpadów do nich przeznaczonych;  

5.   Właściciel nieruchomości ma obowiązek stosować ilość i   pojemność pojemników proporcjonalną do potrzeb w   celu niedopuszczenia do przeciążenia i   przepełnienia pojemników;  

6.   Pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych i   zbiorniki bezodpływowe muszą być eksploatowane zgodnie z   ich przeznaczeniem, z   zachowaniem zasad bezpieczeństwa.  

Rozdział III.
Częstotliwość i   sposób pozbywania się odpadów komunalnych i   nieczystości ciekłych z   terenu nieruchomości oraz z   terenów przeznaczonych do użytku publicznego  

§   11.   1.   Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z   terenu nieruchomości w   sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i   porządku na nieruchomości;  

2.   Pozbywanie się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywa się poprzez ich umieszczenie w   odpowiednich pojemnikach lub workach, a   następnie odebranie ich przez przedsiębiorcę odbierającego odpady;  

3.   Właściciel nieruchomości obowiązany jest udostępnić pojemniki lub worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, na czas odbierania tych odpadów, w   szczególności poprzez ich wystawienie poza teren nieruchomości zgodnie z   harmonogramem, w   miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd.  

§   12.   1.   Od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odbierana będzie każda zebrana ilość odpadów komunalnych;  

2.   Odbieranie zmieszanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych będzie prowadzone raz w   miesiącu;  

3.   Odpady komunalne gromadzone w   sposób selektywny obejmujące: papier, tekturę, szkło, tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe i   odpady ulegające biodegradacji w   tym odpady zielone gromadzone w   odpowiednich pojemnikach lub workach z   folii oznaczonych odpowiednimi kolorami oddzielnie dla każdej frakcji odbierane będą bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z   częstotliwością jeden raz w   miesiącu;  

4.   Odpady wielkogabarytowe wystawiane w   miejscu gromadzenia odpadów komunalnych w   terminie wyznaczonym w   harmonogramie przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne odbierane będą dwa razy w   roku (przed sezonem letnim i   przed sezonem zimowym);  

5.   Zużyty sprzęt elektryczny, elektroniczny, chemikalia, zużyte opony, baterie i   akumulatory będą odbierane w   terminach wyznaczonych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne z   częstotliwością dwa razy w   roku;  

6.   Odpady budowlano - remontowe i   rozbiórkowe, które powstały w   wyniku prowadzenia drobnych robót niewymagających pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót odbierane będą nieodpłatnie; odpady niespełniające powyższych kryteriów oraz odpady z   pielęgnacji ogrodów (przycięte gałęzie) przedsiębiorca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą;  

7.   Przeterminowane leki należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych i   przekazywać do punktu zbiórki zlokalizowanej na terenie gminy apteki;  

8.   Zużyte baterie i   akumulatory inne niż przemysłowe i   samochodowe należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych i   przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie jednostek organizacyjnych gminy;  

9.   Dopuszcza się przekazywanie frakcji odpadów: chemikalia, zużytego sprzętu elektrycznego i   elektronicznego, mebli i   innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i   rozbiórkowych oraz zużytych opon powstałych w   gospodarstwie domowym do punktu selektywnej zbiórki odpadów wskazanego przez przedsiębiorcę odbierającego odpady. Właściciele nieruchomości samodzielnie dostarczają do punktu selektywnej zbiórki odpadów, odpady komunalne zebrane w   sposób selektywny. Informację o   lokalizacji oraz godzinach otwarcia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych gmina podaje do publicznej wiadomości na stronie BIP Urzędu Gminy Wieczfnia Kościelna, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Wieczfnia Kościelna oraz na tablicach ogłoszeń w   poszczególnych sołectwach;  

10.   Odbieranie odpadów, o   których mowa w   pkt 2-8 odbywa się zgodnie z   harmonogramem ustalonym przez przedsiębiorcę, z   którym Gmina Wieczfnia Kościelna zawarła umowę na odbiór i   zagospodarowanie odpadów komunalnych z   nieruchomości zamieszkałych;  

11.   Z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a   powstają odpady komunalne, pojemniki służące do gromadzenia odpadów zmieszanych i   selektywnie zebranych powinny być opróżniane z   częstotliwością gwarantującą nieprzepełnianie pojemników, lecz nie rzadziej niż raz na miesiąc;  

12.   Kosze uliczne należy opróżniać z   częstotliwością nie mniejszą, niż raz w   miesiącu.  

§   13.   Ustala się następującą częstotliwość odbioru nieczystości ciekłych:  

1.   Zbiorniki bezodpływowe powinny być opróżniane z   częstotliwością wynikającą z   pojemności zbiornika i   ilości zużywanej wody w   gospodarstwie domowym, w   sposób gwarantujący, że nie nastąpi jakikolwiek wypływ ze zbiornika (zwłaszcza wynikający z   jego przepełnienia), a   także zanieczyszczenie powierzchni ziemi i   wód powierzchniowych oraz podziemnych;  

2.   Pojemność zbiornika bezodpływowego powinna być dostosowana do potrzeb osób zamieszkujących na terenie nieruchomości i   ilości wytwarzanych nieczystości ciekłych;  

3.   Częstotliwość opróżniania osadów ściekowych zbiorników przydomowych oczyszczalni ścieków wynika z   ich eksploatacji.  

Rozdział IV.
Wymagania wynikające z   Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012 - 2017 z   uwzględnieniem lat 2018 - 2023  

§   14.   Powyższy regulamin jest zgodny z   „Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z   uwzględnieniem lat 2018-2023”.  

§   15.   1.   Odpady komunalne zmieszane, odpady zielone i   bioodpady oraz pozostałości z   sortowania i   pozostałości w   procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania przeznaczone do składowania mogą być zagospodarowane wyłącznie w   ramach danego regionu w   pierwszej kolejności w   instalacjach posiadających status RIPOK, położonych najbliżej miejsca wytworzenia odpadów z   zastrzeżeniem ust 4;  

2.   Na terenie regionu ciechanowskiego zlokalizowane są następujące obiekty do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych:  

1)   Instalacja regionalna do obsługi regionu ciechanowskiego:  

a)   Instalacja do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych (MBP) - Instalacja do biostabilizacji odpadów komunalnych (biosuszarnie) w   m. Kosiny Bartosowe, gm. Wiśniewo - „USKOM” Sp. z   o.o. o   mocy przerobowej części biologicznej 100 000 Mg/rok i   mechanicznej: 80 000 Mg/rok (RIPOK).  

2)   Instalacje do zastępczej obsługi regionu ciechanowskiego:  

a)   Instalacja do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych (MBP):  

-   Sortownia odpadów komunalnych zmieszanych i   selektywnie zbieranych w   m. Wola Pawłowska o   mocy przerobowej 20 000 Mg/rok, część biologiczna o   mocy 10 000 Mg/rok - Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z   o.o. w   Ciechanowie (zastępcza - planowany RIPOK).  

b)   Sortownie zmieszanych odpadów komunalnych:  

-   Sortownia zmieszanych odpadów komunalnych w   m. Uniszki Cegielnia o   mocy przerobowej 250 000 Mg/rok - „USKOM” z   o.o. (zastępcza- planowany RIPOK),  

-   Sortownia odpadów komunalnych zmieszanych i   zebranych selektywnie w   m Chorzele o   mocy przerobowej 38 016 Mg/rok - Skup- Sprzedaż Hurtowa Opakowań Wtórnych „DBAJ” M. Prychodko (zastępcza, do czasu wybudowania RIPOK),  

-   Sortownia odpadów w   Makowie Mazowieckim o   mocy przerobowej 5   000 Mg/rok - „BŁYSK-BIS” Sp. z   o.o. (zastępcza, do czasu wybudowania RIPOK),  

-   Linia do segregacji zmieszanych odpadów komunalnych w   m. Płocochowo, gm. Pułtusk o   mocy przerobowej 8   000 Mg/rok - Pułtuskie Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z   o.o. (zastępcza do czasu wybudowania RIPOK).  

c)   Kompostownie odpadów zielonych:  

-   Kompostownia odpadów organicznych selektywnie zebranych w   Ciechanowie o   mocy przerobowej 7   500 Mg/rok - Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z   o.o. w   Ciechanowie (zastepcza, po uzyskaniu zezwolenia - RIPOK).  

d)   Składowiska odpadów komunalnych:  

-   Składowisko odpadów w   m. Uniszki Cegielnia - pojemność pozostała do wypełnienia 162 000 m3 (zastępcze, po rozbudowie -RIPOK),  

-   Składowisko odpadów w   m. Wola Pawłowska, gm. Ciechanów - pojemność pozostała do wypełnienia 158 642 m3 (zastępcze, planowany RIPOK),  

-   Składowisko odpadów w   m. Płocochowo, gm. Pułtusk - pojemność pozostała do wypełnienia 32 625 m3 (zastępcza, do czasu wybudowania RIPOK),  

-   Składowisko odpadów w   m. Humięcino-Koski, gm. Grudusk - pojemność pozostała do wypełnienia 10 349 m3 (zastępcza do czasu wybudowania RIPOK( do zamknięcia)),  

-   Składowisko odpadów w   m. Konotopa, gm. Strzegowo - pojemność pozostała do wypełnienia 21 625 m3 (zastępcza, do czasu wybudowania RIPOK (do zamknięcia)).  

3.   Odpady mogą być przekazywane do instalacji zastępczych poza regionem, wyłącznie pod warunkiem braku wolnych mocy przerobowych w   instalacjach regionalnych i   zastępczych funkcjonujących na obszarze regionu;  

4.   Od 1   stycznia 2013 r., wszystkie zmieszane odpady komunalne powinny być kierowane do instalacji termicznego lub mechaniczno-biologicznego przetwarzania, w   przypadku ich braku do instalacji do zastępczej obsługi regionu, zapewniającej przetworzenie odpadów. Przekazywanie zmieszanych odpadów komunalnych do unieszkodliwienia na składowisku jest możliwe tylko i   wyłącznie w   przypadku braku możliwości zagospodarowania odpadów w   instalacjach regionalnych i   zastępczych wyznaczonych dla regionu, zapewniających odpowiednie przetworzenie odpadów;  

5.   Odpady zbierane selektywnie, powinny trafiać zgodnie z   zasadą bliskości do instalacji regionalnych, które mają możliwość ich właściwego zagospodarowania lub w   przypadku braku takiej możliwości zagospodarowania odpadów w   instalacjach regionalnych lub zastępczych wyznaczonych dla regionu, zapewniających odpowiednie przetworzenie odpadów;  

6.   Instalacje przetwarzające selektywnie zbierane odpady zielone i   bioodpady, powinny funkcjonować w   sposób zapewniający wytworzenie z   nich produktu o   właściwościach nawozowych lub środka wspomagającego uprawę roślin. Spełnienie powyższego warunku powinno być potwierdzone przez uzyskanie zezwolenia na wprowadzenie do odbioru produktu lub środka, zgodnie z   obowiązującymi przepisami;  

7.   Składowiska odpadów posiadających status regionalnych, mogą przyjmować do unieszkodliwienia wyłącznie odpady przetworzone.  

Rozdział V.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku  

§   16.   1.   Do obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, a   w szczególności psy, należy:  

a)   zachowanie bezpieczeństwa i   środków ostrożności zapewniających ochronę przed zagrożeniem oraz uciążliwością dla ludzi;  

b)   właściciel psa zobowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a   psy ras uznanych za agresywne na smyczy i   w kagańcu;  

c)   zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest tylko wtedy, gdy pies jest w   kagańcu, w   miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i   tylko wtedy, gdy opiekun psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem;  

d)   usuwanie niezwłocznie zanieczyszczeń pozostawionych przez psy i   inne zwierzęta domowe w   obiektach i   na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego.  

Rozdział VI.
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z   produkcji rolniczej  

§   17.   1.   Na terenach wyłączonych z   produkcji rolniczej zwierzęta gospodarskie mogą być utrzymywane pod warunkiem przestrzegania zasad określonych w   niniejszym Regulaminie;  

2.   Prowadzący hodowlę zwierząt gospodarskich jest zobowiązany:  

a)   zapewnić gromadzenie i   usuwanie powstających w   związku z   hodowlą odpadów i   nieczystości w   sposób zgodny z   prawem,  

b)   nie dopuszczać do zanieczyszczenia terenu nieruchomości,  

c)   nie dopuszczać do powstawania wobec innych osób zamieszkujących na nieruchomości lub nieruchomościach sąsiednich uciążliwości takich jak: hałas i   odór,  

d)   zabezpieczyć zwierzęta przed samowolnym opuszczaniem nieruchomości.  

3.   Zakazuje się utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach przeznaczonych w   miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod tereny mieszkaniowe oraz w   obrębie istniejącej zabudowy budynkami wielorodzinnymi.  

Rozdział VII.
Wyznaczanie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i   terminów jej przeprowadzania  

§   18.   1.   Obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej i   budynków użyteczności publicznej;  

2.   Deratyzację na obszarach wymienionych w   ust. 1   przeprowadza się raz w   roku w   okresie od 1   do 30 kwietnia.  

Rozdział VIII.
Postanowienia końcowe  

§   19.   Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wieczfnia Kościelna.  

§   20.   Traci moc uchwała Nr XVIII/136/2012 Rady Gminy Wieczfnia Kościelna z   dnia 28 grudnia 2012 roku w   sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i   porządku na terenie gminy Wieczfnia Kościelna.  

§   21.   Uchwała wchodzi w   życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w   Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.  

 

 

Przewodniczący Rady  


inż.   Tadeusz   Sieński


Uzasadnienie

do Uchwały Nr XX/159//2013 Rady Gminy Wieczfnia Kościelna z   dnia 27 marca 2013 roku w   sprawie Regulaminu utrzymania czystości i   porządku na terenie gminy Wieczfnia Kościelna. W   związku z   wejściem w   życie zmian ustawy z   dnia 13 września 1996 r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (t. j. Dz. U. z   2012 r. poz. 391), zgodnie z   brzmieniem art. 4   ww. ustawy rada gminy, po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, uchwala regulamin utrzymania czystości i   porządku na terenie gminy, który jest aktem prawa miejscowego. Ponadto zgodnie z   art. 4   ust. 3   ww. ustawy rada gminy obowiązana jest dostosować regulamin utrzymania czystości i   porządku w   gminie do wojewódzkiego planu gospodarki odpadami w   terminie 6   miesięcy od dnia uchwalenia tego planu. Ustalenie przez radę gminy w   regulaminie szczegółowych zasad utrzymania czystości i   porządku na terenie gminy jest obowiązkowe. Niniejszy regulamin uwzględnia wszystkie wymagania co do jego treści, zawarte w   art. 4   ust. 1   ustawy o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach i   został dostosowany do jej znowelizowanych zapisów. Podjęcie uchwały wynika z   konieczności uwzględnienia uwag do treści uchwały Nr XVIII/136/2012 Rady Gminy Wieczfnia Kościelna z   dnia 28 grudnia 2012 roku zgłoszonych przez Wydział Prawny Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w   Warszawie Delegatura w   Ostrołęce.  

 

 

Przewodniczący Rady  


inż.   Tadeusz   Sieński

 

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00