Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2013 poz. 5192

Porozumienie międzygminne nr 18/PT-I/P/250/2012 Gminy Bielsk i Gminy Miasto Płock

z dnia 31 grudnia 2012r.

w sprawie organizacji transportu zbiorowego w granicach administracyjnych Gminy - Miasto Płock i Gminy Bielsk

Na podstawie art. 74 ustawy z   dnia 8   marca 1990 r. o   samorządzie gminnym (Dz.U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), uchwały Nr 419/XXIX/08 Rady Miasta Płocka z   dnia 25 listopada 2008 r. oraz uchwały Nr 126/XVII/08 Rady Gminy w   Bielsku z   dnia 31 lipca 2008 r. w   sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego w   zakresie gminnego transportu zbiorowego Gmina - Miasto Płock, zwana dalej „Miastem”, reprezentowana  przez Andrzeja Nowakowskiego - Prezydenta Miasta Płocka i   Gmina Bielsk, zwana dalej „Gminą”, reprezentowana przez Józefa Jerzego Rozkosz - Wójta Gminy Bielsk, zawierają porozumienie o   następującej treści.  

§   1.   Przedmiotem porozumienia jest powierzenie przez Gminę Miastu realizacji zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego na liniach łączących Miasto z   Gminą w   rozumieniu art. 4   ust.1 pkt. 4   i art. 7   ust. 1   pkt.1 lit. b ustawy z   dnia 16 grudnia 2010 r. o   publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z   2011 r. Nr 5, poz.13 ze zm.), zwanego także komunikacją miejską.  

§   2.   Strony ustalają, że:  

1)   organizatorem publicznego transportu zbiorowego na obszarze Gminy, zwanym dalej Organizatorem, będzie Miasto, z   zastrzeżeniem §3 i   §5 porozumienia;  

2)   operatorem komunikacji publicznej na obszarze Gminy będzie Komunikacja Miejska - Płock Spółka z   o. o.,  zwana dalej Operatorem;  

3)   ceny, opłaty, zwolnienia, ulgi i   opłaty dodatkowe oraz zasady kontroli i   windykacji należności z   tytułu przejazdu bez ważnego dokumentu przewozowego, a   także regulamin przewozu osób i   bagażu uchwala Rada Miasta Płocka, przy czym na obszarze Gminy po uprzednim zaopiniowaniu przez Gminę.  

§   3.   1.   Gmina ustala na swoim obszarze zakres usług komunikacyjnych, zwanych dalej usługami, stosownie do potrzeb mieszkańców i   możliwości finansowych.  

2.   Gmina przysługuje:  

1)   prawo wnioskowania przebiegu linii komunikacyjnych, ilości kursów, usytuowania przystanków i   długość tras;  

2)   prawo opiniowania rozkładów jazdy opracowanych przez Operatora.  

3.   Linie komunikacyjne wraz z   przystankami, strefą biletową oraz rozkłady jazdy zawierające przystanki komunikacyjne określają załączniki nr 1   i nr 2   do porozumienia.  

4.   Zmiana przebiegu linii komunikacyjnych, ilości kursów, usytuowania przystanków, długości tras oraz rozkładów jazdy wymaga formy pisemnej poprzez zmianę załączników do porozumienia, przy czym zmiany mogą być wprowadzane nie wcześniej niż po upływie miesiąca od ich uzgodnienia, a   najpóźniej w   ciągu dwóch miesięcy od ich uzgodnienia.  

5.   Zmiany treści załączników, o   których mowa w   ust. 3   i 4, nie powodują zmiany treści porozumienia.  

§   4.   1.   Organizator zobowiązuje się do:  

1)   sprawowania nadzoru nad jakością świadczonych usług, tj.:  

a)   przestrzegania regularnego i   punktualnego kursowania autobusów zgodnie z   ustalonym rozkładem jazdy,  

b)   używania do wykonywania transportu sprawnych, właściwie oznakowanych i   czystych pojazdów (autobusów).  

2.   Organizator ma prawo prowadzić badania rynku usług świadczonych dla Gminy, w   tym efektywności ekonomicznej funkcjonowania podmiejskich linii komunikacyjnych.  

3.   O zasadach i   sposobie korzystania z   komunikacji miejskiej informuje mieszkańców Gminy Operator, który także wywiesza rozkłady jazdy na przystankach wskazanych przez Gminę.  

§   5.   1.   Gmina, na swoim obszarze, zobowiązuje się do:  

1)   utrzymania właściwego stanu nawierzchni pętli autobusowych;  

2)   utrzymania w   czystości i   porządku, w   tym zimowego utrzymania przystanków komunikacyjnych;  

3)   konserwacji nawierzchni jezdni, zatok i   wysepek przystankowych w   obrębie wszystkich przystanków komunikacyjnych i   pętli;  

4)   nieodpłatnego udostępniania przystanków i   pętli na rzecz Operatora dla celów realizacji porozumienia;  

5)   ponoszenia kosztów związanych z   ewentualną odpłatnością za użytkowanie pętli i   przystanków komunikacyjnych, zlokalizowanych na gruncie nie będącym własnością Gminy;  

6)   wyposażania przystanków w   znaki drogowe D-15, wiaty, ławki, kosze i   gabloty lub tablice informacyjne oraz ich utrzymywanie i   konserwowanie.  

2.   Gmina ma prawo udostępniać przystanki komunikacyjne na swoim terenie dla celów świadczenia usług innym przewoźnikom z   tym zastrzeżeniem, że warunki udostępnienia nie będą kolidować z   warunkami i   rozkładami jazdy dotyczącymi wykonywania usług objętych niniejszym porozumieniem.  

§   6.   1.   Operator w   porozumieniu z   Organizatorem w   przypadkach uzasadnionych szczególnymi okolicznościami (np. sytuacje kryzysowe, strajki, niekorzystne warunki atmosferyczne, wyłączenia z   ruchu odcinków tras linii objętych porozumieniem, wystąpienie aktów chuligaństwa lub wandalizmu zagrażających bezpieczeństwu pasażerów lub obsługi pojazdu komunikacyjnego) może wprowadzić zmiany rozkładów jazdy i   wnosić o   zmianę lokalizacji przystanków, jak również zawiesić lub wstrzymać w   całości albo w   części realizację usług objętych niniejszym porozumieniem, zawiadamiając o   tym Gminę. W   przypadku zmian trwających dłużej niż 3   (trzy) dni odpowiednio do ich zakresu Strony skorygują wysokość dotacji celowej.  

2.   Operator, na wniosek Gminy, wstrzyma realizację usług w   przypadku opóźnienia w   przekazaniu Miastu którejkolwiek miesięcznej transzy dotacji o   więcej niż 14 dni, do czasu jej przekazania na rachunek Miasta.  

§   7.   1.   Gmina zobowiązuje się do pokrywania różnicy pomiędzy kosztami usług a   wpływami ze sprzedaży biletów na te usługi realizowane na jej terenie przez Operatora poprzez udzielenie Miastu dotacji celowej na zasadach określonych w   porozumieniu.  

2.   Koszty usług na terenie Gminy ustalane są na podstawie:  

1)   stawki za przejazd jednego autobusu na odcinku 1   (jednego) kilometra na danej linii komunikacyjnej, zwanego dalej „wozokm”, skalkulowanej na każdy rok kalendarzowy wg danych przyjętych w   planie finansowym Operatora;  

2)   liczby „wozokm” wykonywanych na terenie Gminy.  

3.   Wozokilometry wykonywane na terenie gminy Bielsk w   danym okresie rozliczeniowym są wyliczane jako suma iloczynów liczby kursów poszczególnych linii autobusowych (w dni robocze, soboty, niedziele i   święta) i   ilości kilometrów planowanych do wykonania na tych kursach od granicy administracyjnej miasta Płocka do ostatniego przystanku w   granicach administracyjnych gminy Bielsk w   przypadku linii autobusowej nr 9   oraz w   granicach administracyjnych gminy Bielsk w   przypadku linii autobusowej nr 1.  

4.   Strony ustalają, że na terenie Gminy Operator w   okresie od 1   stycznia do 31 grudnia 2013 r. przejedzie   83.332,00   (   osiemdziesiąt trzy tysiące trzysta trzydzieści dwa 00/100   )„wozokm”.  

5.   Wysokość dotacji Gminy do jednego „wozokm” w   okresie od 1   stycznia do 31 grudnia 2013 r. wynosi   3,56   (trzy złote 56/100) zł.  

6.   Wysokość dotacji należnej za okres od 1   stycznia do 31 grudnia 2013 r. wynosi   296.661,92   (   dwieście dziewięćdziesiąt sześć tysięcy sześćset sześćdziesiąt jeden 92/100   ) zł.  

7.   Miasto w   terminie do 20 listopada przedstawi Gminie w   formie pisemnej planowane na kolejny rok kalendarzowy:  

1)   liczbę „wozokm” do przejechania na terenie gminy;  

2)   wysokość dotacji do jednego „wozokm”;  

3)   wysokość dotacji rocznej;  

4)   wysokość transz miesięcznych dotacji.  

-   Gmina w   terminie do 10 grudnia przekaże Miastu oświadczenie o   akceptacji bądź odmowie przyjęcia zaproponowanych przez Miasto wielkości, które zostaną zawarte w   aneksie do porozumienia, podpisanym przez Strony w   terminie 3   dni od uchwalenia przez Radę Gminy budżetu na kolejny rok. Zmiana powyższych wielkości wymaga zawarcia aneksu do niniejszego porozumienia.  

8.   Dotacja, o   której mowa w   ust. 6, obejmuje koszt funkcjonowania linii nr 9   na odcinku Gminy Radzanowo.  

9.   Gmina oświadcza, że udzieli Miastu pomocy merytorycznej i   pokryje część kosztów związanych z   opracowaniem planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, wymaganym przez przepisy ustawy o   publicznym transporcie zbiorowym, w   wysokości proporcjonalnej do udziału wozokilometrów przejechanych na terenie Gminy w   sieci komunikacji miejskiej organizowanej przez Miasto. Gmina przekaże Miastu stosowną część kosztów w   postaci dotacji celowej na zasadach określonych w   odrębnym porozumieniu. Podpisanie stosownego porozumienia nastąpi nie później niż do 30 czerwca 2013 r.  

§   8.   1.   Kwota dotacji będzie przekazywana na rachunek bankowy Gminy - Miasto Płock prowadzony przez PKO Bank Polski Nr 13 1020 3974 0000 5502 0177 7929 w   transzach miesięcznych, w   terminie do 5   (piątego) dnia każdego miesiąca, z   zastrzeżeniem ust. 2. Wysokość transz dotacji w   poszczególnych miesiącach ustalana będzie proporcjonalnie do liczby planowanych wozokilometrów na dany miesiąc i   będzie wynosić:  

1)   styczeń 2013 r. -  26.002,24 (dwadzieścia sześć tysięcy dwa 24/100) złotych;  

2)   luty 2013 r. - 23.638,40 (dwadzieścia trzy tysiące sześćset trzydzieści osiem 40/100) złotych;  

3)   marzec 2013 r. - 24.820,32 (dwadzieścia cztery tysiące osiemset dwadzieścia 32/100) złotych;  

4)   kwiecień 2013 r. - 24.820,32 (dwadzieścia cztery tysiące osiemset dwadzieścia 32/100) złotych;  

5)   maj 2013 r. - 23.638,40 (dwadzieścia trzy tysiące sześćset trzydzieści osiem 40/100) złotych;  

6)   czerwiec 2013 r. - 23.638,40 (dwadzieścia trzy tysiące sześćset trzydzieści osiem 40/100) złotych;  

7)   lipiec 2012 r. - 27.184,16 (dwadzieścia siedem tysięcy sto osiemdziesiąt cztery 16/100) złotych;  

8)   sierpień 2012 r. - 24.820,32 (dwadzieścia cztery tysiące osiemset dwadzieścia 32/100) złotych;  

9)   wrzesień 2012 r. - 24.820,32 (dwadzieścia cztery tysiące osiemset dwadzieścia 32/100) złotych;  

10)   październik 2012 r. - 27.184,16 (dwadzieścia siedem tysięcy sto osiemdziesiąt cztery 16/100) złotych;  

11)   listopad 2012 r. - 22.456,48 (dwadzieścia dwa tysiące czterysta pięćdziesiąt sześć 48/100) złotych;  

12)   grudzień 2012 r. - 23.638,40 (dwadzieścia trzy tysiące sześćset trzydzieści osiem 40/100) złotych.  

2.   Pierwsza transza dotacji płatna jest do 31 stycznia.  

3.   W przypadku opóźnienia w   zapłacie którejkolwiek z   transz Gmina zobowiązuje się do zapłaty odsetek w   wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych począwszy od dnia następującego po upływie terminu zapłaty.  

4.   Za termin dokonania zapłaty Strony ustalają dzień uznania rachunku Miasta.  

5.   Wykaz planowanych do przejechania wozokilometrów w   okresie od 1   stycznia do 31 grudnia 2013 roku określa załącznik nr 3   do niniejszego porozumienia.  

§   9.   1.   Miasto zobowiązuje się do wykorzystania udzielonej dotacji zgodnie z   celem i   na warunkach określonych porozumieniem.  

2.   Przekazaną na dany rok dotację Miasto zobowiązuje się wykorzystać do 31 grudnia tego roku.  

3.   Miasto zobowiązuje się do rozliczenia dotacji celowej za dany rok w   postaci zestawienia rachunków wystawionych przez Operatora, w   terminie do dnia 15 stycznia następnego roku. W   przypadku wykorzystania przez Gminę dotacji w   kwocie niższej niż otrzymana, Miasto dokona zwrotu niewykorzystanej części dotacji w   terminie do dnia 31 stycznia następnego roku na rachunek bankowy Urzędu Gminy Nr 87 9042 0003 0000 1515 2000 0020. W   przypadku opóźnienia w   terminie zapłaty stosuje się odpowiednio § 8   ust. 3.  

4.   Rachunki za cały okres rozliczeniowy nie mogą przekroczyć kwoty dotacji o   której mowa § 7   ust. 6.  

5.   W przypadku konieczności zwiększenia stawki za 1   „wozokm” w   trakcie roku budżetowego, wysokość dotacji na dany rok ulegnie zmianie począwszy od daty obowiązywania zwiększonej stawki; zmiana w   tym zakresie wymaga zawarcia aneksu do niniejszego porozumienia.  

6.   W przypadku odmowy przez Gminę zawarcia aneksu, o   którym mowa w   ust. 5, usługi świadczone będą po zwiększonej stawce za „wozokm” do czasu wyczerpania kwoty dotacji udzielonej na dany rok o   której mowa § 7   ust. 6.  

§   10.   Wprowadzenie tymczasowych zmian tras lub przystanków na wniosek Gminy lub z   innych przyczyn niezależnych od Miasta odbywa się na koszt Gminy, w   szczególności trasy objazdowe oraz obowiązujące na niej przystanki przygotowuje Gmina na koszt własny.  

§   11.   Osobami upoważnionymi ze strony Miasta do porozumiewania się z   Gminą są:  

1)   pan Jacek Ambroziak;  

2)   pan Marcin Gierzyński;  

3)   pani Agnieszka Kardacz.  

§   12.   Zmiana treści porozumienia wymaga formy pisemnej w   formie aneksu, pod rygorem nieważności.  

§   13.   1.   Porozumienie zawiera się na czas nieokreślony.  

2.   Porozumienie wchodzi w   życie z   dniem 1   stycznia 2013 r.  

3.   Porozumienie może być rozwiązane przez każdą ze stron z   zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia w   formie pisemnej, najpóźniej w   ostatnim dniu miesiąca poprzedzającego okres wypowiedzenia.  

4.   Niepodpisanie aneksu, o   którym mowa w   §7 ust.7, skutkuje rozwiązaniem porozumienia na następny rok kalendarzowy, bez konieczności jego wypowiedzenia.  

5.   Niepodpisanie porozumienia dotyczącego dotacji na pokrycie części kosztów opracowania planu, o   którym mowa w   § 7   ust. 9, skutkuje rozwiązaniem porozumienia na następny rok kalendarzowy, bez konieczności jego wypowiedzenia.  

§   14.   W sprawach nieuregulowanych niniejszym porozumieniem mają zastosowanie przepisy o   finansach publicznych, Kodeksu cywilnego, Prawa przewozowego oraz ustawy o   publicznym transporcie zbiorowym.  

§   15.   Porozumienie sporządzono w   sześciu jednobrzmiących egzemplarzach, trzy dla Miasta, dwa dla Gminy i   jeden do celów publikacji.  

§   16.   Porozumienie podlega ogłoszeniu przez Miasto w   Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.  

 

 

Prezydent Miasta Płocka  


Andrzej   Nowakowski

Wójt Gminy Bielsk  


Jerzy   Rozkosz

 


Załącznik Nr 1 do Porozumienia międzygminnego Nr 18/PT-I/P/250/2012
Gminy Bielsk i Gminy Miasto Płock
z dnia 31 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik nr 1   do porozumienia nr 18/PT-I/P/250/2012  

Załącznik Nr 2 do Porozumienia międzygminnego Nr 18/PT-I/P/250/2012
Gminy Bielsk i Gminy Miasto Płock
z dnia 31 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik nr 2  
do porozumienia nr 18/PT-I/P/250/2012  

Załącznik Nr 3 do Porozumienia międzygminnego Nr 18/PT-I/P/250/2012
Gminy Bielsk i Gminy Miasto Płock
z dnia 31 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik nr 3  
do porozumienia nr 18/PT-I/P/250/2012  

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00