Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2013 poz. 9053

Zarządzenie nr 17/2013 Wójta Gminy Mokobody

z dnia 25 marca 2013r.

w sprawie przedłożenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Mokobody oraz planów finansowych jednostek za 2012 rok

Na podstawie art. 267 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.) Wójt Gminy Mokobody:

§ 1. Przedkłada Radzie Gminy w Mokobodach oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej
w Warszawie Zespół w Siedlcach sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Mokobody, planów finansowych jednostek za 2012 rok oraz informację o stanie mienia, w brzmieniu stanowiącym załączniki do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Wójt


mgr inż. Iwona Księżopolska


SPRAWOZDANIE


Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY MOKOBODY ZA 2012 ROK

Budżet Gminy Mokobody na 2012 rok został uchwalony przez Radę Gminy w Mokobodach w dniu 19 grudnia 2011 roku, uchwałą Nr XII/64/2011. Do realizacji przyjęto następujące wielkości: dochodów, wydatków, przychodów, rozchodów oraz deficytu budżetowego:

Wyszczególnienie

Plan (w zł)


DOCHODY

w tym: dochody bieżące

             Dochody majątkowe


17.940.964

13.844.964
  4.096.000


WYDATKI

w tym: wydatki bieżące

            wydatki majątkowe


18.340.964

12.299.889

  6.041.075

DEFICYT


- 400.000


PRZYCHODY OGÓŁEM


  782.000


w tym:

- kredyty i pożyczki

- inne źródła


  782.000

    -


ROZCHODY OGÓŁEM

w tym:

- spłaty kredytów i pożyczek


   382.000

   382.000

              W trakcie realizacji budżetu, Rada Gminy w Mokobodach oraz Wójt Gminy Mokobody, dokonywali zmian w planach dochodów, wydatków oraz planach przychodów
i rozchodów budżetu.

Po dokonanych zmianach plany oraz realizacja budżetu przedstawiają się następująco:

Wyszczególnienie

Plan po zmianach

Wykonanie

Wskaźnik realizacji w %


DOCHODY

w tym:
- dochody bieżące

- dochody majątkowe


18 171 372,37

14 276 772,37
  3 894 600,00


17 836 027,03

14 066 310,92
  3 769 716,11


98,15

98,52
96,79


WYDATKI

w tym:
- wydatki bieżące

- wydatki majątkowe


19 216 372,37

12699 820,37
  6 516 552,00


18 200 570,62

11 905 734,44
  6 294 836,18


94,71

93,74
96,59

DEFICYT/NADWYŻKA


- 1 045 000,00


- 364 543,59


34,88


PRZYCHODY
w tym:

- kredyty i pożyczki

- inne źródła (wolne 
   środki)


1 627 000,00

1 137 000,00
   490 000,00


1 635 794,73

1 135 956,56

         499 838,17


100,54

99,90
102,00


ROZCHODY

w tym:

- spłaty kredytów
   i pożyczek


582 000,00

582 000,00


582 000,00

582 000,00


100,00

100,00

              Z przedstawionego zestawienia wynika, że dochody budżetowe za 2012 rok. zostały zrealizowane w 98,15 %. Wydatki budżetowe zostały zrealizowane w 94,71 %. Na koniec roku budżet gminy zamyka się  deficytem w kwocie 364 543,59 zł.

Planowane przychody z kredytów i pożyczek w kwocie 1 137 000 zł zrealizowano w kwocie 1 135 956,56 zł z czego z kredytów 882 000 zł i pożyczek 253 956,56 zł. Planowane przychody z wolnych środków na rachunku bankowym 490 000 zł, wykonanie 499 838,17 zł. Rozchody budżetu wyniosły kwotę 582 000 zł, w tym: spłaty kredytów - 125 000 zł, spłaty pożyczek - 457 000 zł. Zadłużenie Gminy Mokobody z tytułu kredytów i pożyczek na 31.12.2012 r. w wartości nominalnej wynosi 1 743 936,93 zł, co stanowi 9,59 % planowanych dochodów (kredyty stanowią kwotę 1 257 000 zł, pożyczki w WFOŚ stanowią kwotę 486 936,93 zł).

Na  koniec  roku  2012  w  dochodach   występują   należności  w  kwocie  347 349,39 zł,

(sprawozdanie Rb27s) z czego należności wymagalne dotyczące zaległości głównie podatkowych stanowią kwotę 266 569,56 zł, pozostałe należności dotyczą podatków
i świadczeń alimentacyjnych.

Zobowiązania niewymagalne (sprawozdanie Rb28s) na 31.12.2012 r. stanowią kwotę 528 346,05 zł i dotyczą: faktur, których termin płatności przypada na miesiąc styczeń 2013 r. oraz dodatkowych wynagrodzeń rocznych i pochodnych za 2012 r. Szczegółowy wykaz dochodów i wydatków według klasyfikacji budżetowej stanowią: tabela Nr 1 i 2 do rocznego sprawozdania za 2012 rok.

  1. REALIZACJA DOCHODÓW WEDŁUG ŹRÓDEŁ

DOCHODY BIEŻĄCE,
Plan - 14 276 772,37 zł,
Wykonanie - 14 066 310,92 zł, co stanowi  98,52 % planu

1. Podatki i opłaty

Plan - 3 077 568 zł

Wykonanie - 3 016 553,34 zł, co stanowi 98,01 % planu.

Realizacja poszczególnych podatków i opłat przedstawia się następująco:

1) podatek dochodowy od osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej, pobierany przez Urząd Skarbowy w Siedlcach; plan dochodów z tego tytułu wyniósł
3 700 zł, wykonanie wyniosło 5 108,54 zł, zaległości na 31.12.2012 stanowią kwotę 3 326,87 zł.

2) podatek od nieruchomości od osób prawnych i osób fizycznych: wpływy z tego tytułu zaplanowano na kwotę 669 000 zł, zrealizowano w wysokości 646 579,94 zł, zaległości na dzień 31.12.2012 r. stanowią kwotę  26 856,75 zł, a  nadpłaty 722,09 zł,

3) podatek rolny od osób prawnych i od osób fizycznych zaplanowano na kwotę
643 067 zł, zrealizowano w kwocie 622 645,31 zł, zaległości na dzień 31 grudnia stanowią kwotę 77 640,81 zł, nadpłaty 1.805,85 zł,

4) podatek leśny od osób prawnych i od osób fizycznych zaplanowano na kwotę
76 031 zł, zrealizowano w wysokości 73 209,65 zł; zaległości na dzień 31 grudnia stanowią kwotę   8 500,65 zł a nadpłaty 197,72 zł,

5) podatek od środków transportowych od osób prawnych i od osób fizycznych zaplanowano na kwotę 280.000 zł, zrealizowano w wysokości 283 473,45 zł; zaległości na dzień 31grudnia stanowią kwotę  37 077,30 zł,

6) podatek od czynności cywilno - prawnych zaplanowano na kwotę 72.000 zł, zrealizowano w wysokości 71 332,60 zł jest to podatek pobierany przez Urzędy Skarbowe,

7) podatek od spadków i darowizn zaplanowano na kwotę 5 000 zł, zrealizowano
w wysokości 5 636 zł; podatek pobierany przez Urzędy Skarbowe,

8) podatek dochodowy od osób fizycznych zaplanowano na kwotę 1 207 270 zł, zrealizowano w wysokości 1 173 767 zł, są to udziały przekazywane gminie przez Ministerstwo Finansów,

9) podatek dochodowy od osób prawnych  zaplanowano na kwotę 44.000 zł, zrealizowano w wysokości 52 260,39 zł; jest to podatek realizowany przez Urzędy Skarbowe,

10) opłatę targową zaplanowano na kwotę 4 500 zł, zrealizowano w wysokości 5 074 zł,

11) opłatę skarbową zaplanowano na kwotę 18 000 zł, zrealizowano w wysokości
17 188 zł,

12) opłatę za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zaplanowano na kwotę
38 000 zł, zrealizowano w wysokości 40 084,96 zł,

13) wpływy z innych opłat lokalnych zaplanowano na kwotę 1 000 zł, realizacja 912,91 zł,

14) wpływy z różnych opłat zaplanowano na kwotę 1 000 zł zrealizowano w wysokości 1 732,80 zł,

15) plan odsetek od zaległości podatkowych od osób prawnych i od osób fizycznych wyniósł 15 000 zł, osiągnięte wpływy z tego tytułu stanowią kwotę 17 547,79 zł.

2.Subwencje z budżetu państwa

Plan - 7 794 165 zł

Wykonanie - 7 806 023 zł, co stanowi 100,15 % planu; z tego:

1) część oświatowa subwencji ogólnej - 4 525 937 zł,

2) część wyrównawcza subwencji ogólnej - 3 127 249 zł,

3) część równoważąca subwencji ogólnej - 140 979 zł,

4) część uzupełniająca subwencji ogólnej - 11 858 zł.

3. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami.

Plan - 2 222 544,27 zł

Wykonanie - 2 180 944,27 zł, co stanowi 98,12 % planu: z tego:

1) dotacja na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego - 375 068,27 zł,

2) dotacja na realizację zadań z zakresu USC, ewidencji ludności - 63 200 zł,

3) dotacje na obronę narodową - 500 zł,

4) dotacja na prowadzenie stałego rejestru wyborców - 876 zł,

5) dotacja na obronę cywilną  - 300 zł,

6) dotacja na opłatę składek zdrowotnych - 6 000 zł,

7) dotacja na świadczenia rodzinne - 1 721 900 zł,

8) dotacja na dożywianie - 13 100 zł.

4. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin

Plan - 348 947 zł

Wykonanie - 346 997 zł, co stanowi 99,44 %, z tego:

1) dotacje na zadania z zakresu pomocy społecznej - 270 650 zł,

2) dotacje na zadania oświatowe - 76 347 zł.

5. Dotacje celowe w ramach programów z udziałem środków europejskich.

Plan  - 73 033,10 zł

Wykonanie - „0”

Do końca grudnia gmina nie uzyskała płatności do zrealizowanych projektów „Święta chleba 2012” i „Promocji gminy”. Rezygnacja z realizacji projektu oświatowego, którego plan stanowił kwotę 55 011 zł.

6. Dochody z mienia

Plan - 35 020 zł

Wykonanie - 41 980,99 zł, co stanowi 119,87 % planu; są to dochody z najmu i dzierżawy mienia oraz odsetki od nieterminowych wpłat.

7. Pozostałe dochody

Plan - 725 495 zł

Wykonanie - 673 812,32 zł, co stanowi 92,87 % planu; w tym:

- opłaty z przedszkola - 174 265,40 zł,

- opłaty ze stołówek szkolnych - 224 329,60 zł,

- środki na wymianę pokryć dachowych - 84 086,10 zł

- wpływy z różnych dochodów - 191 131,22 zł.

DOCHODY MAJĄTKOWE

Plan - 3 894 600 zł

Wykonanie - 3 769 716,11 zł, co stanowi 96,79 % planu, w tym:

- Środki z MJWPU (PRO) na budowę kanalizacji i oczyszczalni ścieków w m. Mokobody -
  2 623 636,56 zł,
- dotacja na modernizację drogi (FOGR) - 49 000 zł,

- środki z MJWPU (PROW) na remont świetlicy wiejskiej w Żukowie - 144 551 zł,

- środki z NFOŚ na podłącza kanalizacyjne - 425 502,86 zł,

- wpłaty mieszkańców na podłącza kanalizacyjne - 527 025,69 zł.

  1. WYDATKI WEDŁUG DZIAŁÓW I ROZDZIAŁÓW KLASYFIKACJI BUDŻETOWEJ

Wydatki ogółem: plan - 19 216 372,37 zł, wykonanie - 18 200 570,62, z tego:
1. Wydatki bieżące: plan - 12 699 820,37 zł; wykonanie - 11 905 734,44 zł,

2. Wydatki majątkowe: plan - 6 516 552 zł, wykonanie - 6 294 836,18 zł.

Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo

Plan - 698 468,27 zł

Wykonanie - 692 505,14 zł, co stanowi 99,14 % planu

  1. Izby rolnicze; plan 15 900 zł, wykonanie 14 099,82 zł jest to składka dla Mazowieckiej Izby Rolniczej w wysokości 2 % wpływów podatku rolnego.
  2. Pozostała działalność; plan 378 568,27 zł, wykonanie 378 259,48 zł
    Na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wydatkowano kwotę 367 713,99 zł, wydano 671 decyzji, koszty postępowania z wydaniem decyzji stanowią kwotę 7 354,28 zł. Na nagrody konkursowe, prenumeratę „Wsi Mazowieckiej” oraz zbiórkę tkanki zwierzęcej wydatkowano kwotę 3 191,21 zł.
  3. Wyłączenie z produkcji gruntów rolnych - planowane wydatki 304 000 zł - wykonanie wydatków majątkowych w kwocie 300 145,84 zł, które dotyczą przebudowy drogi gminnej Pieńki Zemły z udziałem środków OGR.

Dział 150 - Przetwórstwo przemysłowe

Plan - 10.305 zł

Wykonanie - 5 824,03 zł, co stanowi 56,51 planu

  1. Rozwój przedsiębiorczości - planowana kwota 10.305 zł,  wykonanie 5 824,03 zł dotacja została przekazana do Województwa Mazowieckiego na realizację projektu „ Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności Województwa Mazowieckiego …”

Planowana kwota uległa zmianie po rozstrzygniętym przetargu.

Dział 600 - Transport i łączność

Plan - 942 533 zł

Wykonanie - 897 892,81 zł, co stanowi 95,26 % planu.

  1. Lokalny transport zbiorowy;  plan 26.733 zł, wykonanie wydatków - 20 049,75 dotyczących transportu lokalnego zbiorowego na terenie gminy Mokobody świadczonego przez MPK Siedlce zgodnie z zawartym porozumieniem.
  2. Drogi publiczne gminne; plan 915 800 zł, wykonanie 877 843,06 zł

1) Planowane wydatki majątkowe 815.800 zł, wykonane 806 062,40 zł, które
    dotyczą: przebudowy drogi gminnej - ul. Krótkiej,  Nauczycielskiej, Ogrodowej
    w miejscowości Mokobody.

2) Wydatki bieżące wyniosły 71 780,66 zł, z tego:

- odbitki map i wypisy z rejestru gruntów, ogłoszenia w prasie - 560,22 zł,

- opłaty za zajęcie pasa drogowego - 12 804,05 zł,

- wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej „Siedlecka - Szkolna”
    - 8 118 zł,

- profilowanie dróg gminnych - 5 073,75 zł,

- zakup kruszywa z usługą transportową - 24 489,25 zł,

- zakup rur na przepusty - 10 184,40 zł,

- usługi geodezyjne -875,00 zł,

- odśnieżanie dróg - 2 800 zł,

- wykonanie map do celów projektowych - 6 875,99 zł

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Plan - 7 500 zł

Wykonanie - 121,06 zł,

Gospodarka gruntami i nieruchomościami - planowane wydatki bieżące 1.500 zł, wykonanie 121,06 zł, które dotyczą opłaty za odbitki map. Planowane wydatki majątkowe w kwocie 6 000 zł na zakup gruntu pod drogę gminną w Wólce Żukowskiej nie zostały wykonane ponieważ zbywający grunt przebywał w szpitalu.

Dział 710 - Działalność usługowa

Plan - 18 000 zł

Wykonanie - 13 603,24 zł, co stanowi 75,57 % planu.

  1. Plany zagospodarowania przestrzennego - realizacja wydatków w kwocie
    13 603,24 zł, dotyczących wykonania projektów decyzji o warunkach zabudowy dla indywidualnych inwestorów.

Dział 750 - Administracja publiczna

Plan - 1.332 483,10 zł

Wykonanie - 1 262 360,75 zł, co stanowi 94,73 % planu

  1. Urzędy wojewódzkie - planowane wydatki 63 200 zł, realizacja wydatków
    63 200 zł, (zadania zlecone realizowane w całości z dotacji). Wydatki poniesione na realizację zadań z zakresu obrony cywilnej i USC i ewidencji ludności, w tym:

- wynagrodzenia - 54 100 zł,

- pochodne od wynagrodzeń - 9 100 zł.

  1. Rady Gmin - planowane wydatki 49.600 zł, na obsługę Rady Gminy wydatkowano kwotę 45 837,16 zł, z tego:

- diety - 44 760 zł,

- zakupy artykułów dla RG - 1 077,16 zł.

  1. Urzędy Gmin - planowane wydatki 1 063 855 zł, realizacja wydatków w kwocie 1 024 620,22 zł, z tego:

- wynagrodzenia pracowników oraz nagroda jubileuszowa - 672 355,45 zł

- pochodne od wynagrodzeń 122 209,20 zł,

- zakup materiałów do remontu UG (20 327 zł), zakup opału, materiałów biurowych,
  środków czystości, gazu i etyliny do pojazdu
  służbowego oraz innych materiałów niezbędnych do funkcjonowania Urzędu - 
  92 455,95 zł,

- zakup usług zdrowotnych - 385 zł,

- opłaty za energię elektryczną - 13 848,06 zł,

- usługi remontowe pomieszczeń w UG i remont sprzętu - 14 541,20 zł,

- zakup usług w zakresie obsługi programów komputerowych, usług informatycznych,
  obsługi bip-a i lexa itd. - 59 796,57 zł,

- opłaty za internet - 1 627,76 zł,

- usługi telefonii komórkowej - 1 460,58 zł,

- usługi telefonii stacjonarnej - 14 075,40 zł,

- podróże służbowe oraz ryczałt za samochód prywatny używany do celów
   służbowych - 8 169,17 zł

- opłata ubezpieczeniowa - 2 258,00 zł,

- odpis na fundusz świadczeń socjalnych - 17 502,88 zł,

- opłaty za szkolenie pracowników  - 3 935 zł.

  1. Promocja gminy; plan - 28 558,10 zł, realizacja wydatków w kwocie 26 373,30 zł,
    z tego:

- na realizacje projektu „Święto chleba 2012 „ wydatkowano kwotę - 18 380 zł,

- na realizację projektu „Promocja turystyczna gminy” wydatkowano kwotę
   - 7 993,30 zł      

  1. Pozostała działalność; plan 127 270 zł, wykonanie 102 330,07 zł,

1) wydatki bieżące  w kwocie - 98 552,98 zł, z tego:

- wynagrodzenia agencyjno - prowizyjne dla sołtysów - 59 827,34 zł,

- usługi prawne gminy oraz opłaty komornicze - 29 750,30 zł,

- zakup materiałów - 975,34 zł,

- składka na rzecz ZMWiK w Węgrowie - 6.000 zł,

- składka dla stowarzyszenia „Praca - Kapitał - Rozwój” - 2.000 zł,

2) wydatki majątkowe plan - 13 770 zł, wykonanie wydatków 3 777,09 zł jest to dotacja przekazana do Województwa Mazowieckiego na realizację projektu „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego …”.

Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Plan - 876 zł

Wykonanie - 876 zł, co stanowi 100,0 % planu

  1. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli, ochrony prawa oraz sądownictwa - realizacja wydatków w kwocie 876 zł, które dotyczą obsługi informatycznej stałego rejestru wyborców (zadania realizowane w całości z dotacji).

Dział 752 - Obrona narodowa

Plan - 500 zł

Wykonanie - 500 zł, co stanowi 100 % planu.

Wydatki w kwocie 500 zł dotyczą zakupu materiałów biurowych i usług do realizacji zadań z zakresu obrony narodowej.

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Plan - 113 050 zł

Wykonanie - 98 595,81 zł, co stanowi 87,21 % planu

  1. Ochotnicze Straże Pożarne; planowane wydatki 112 750 zł, realizacja 98 295,81 zł;

      w tym:

- ekwiwalenty za udział w akcjach - 14 805 zł,

- wynagrodzenia kierowców - 9 308,37 zł,

- pochodne od wynagrodzeń - 3 158,42 zł

- wynagrodzenie z tytułu umów zleceń (kierowcy) - 10 369,65 zł,

- zakup paliwa, sprzętu, pucharów oraz wyposażenia - 33 011,81 zł,

- opłaty za energię elektryczną - 11 606,41 zł,

- badania techniczne pojazdów OSP i usługi remontowe - 3 415,15 zł,

- opłaty ubezpieczeniowe - 12 621 zł.

  1. Obrona cywilna - planowana kwota 300 zł realizacja wydatków w kwocie 300 zł, które dotyczyły zakupu materiałów biurowych do realizacji zadań z zakresu obrony cywilnej

Dział 757 - Obsługa długu publicznego

Plan - 95 000 zł

Wykonanie -  60 879,36 zł, co stanowi 64,8 % planu

  1. Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego - realizacja wydatków w kwocie 60 879,36 zł dotyczących obsługi kredytów i pożyczek.

Dział 758 - Różne rozliczenia

Plan - 57 000 zł

Wykonanie - 19 703,57 zł, co stanowi 34,56% planu

  1. Różne rozliczenia finansowe - realizacja wydatków w kwocie 19 703,57 zł, które dotyczą kosztów bankowej obsługi gminy.
  2. Rezerwy ogólne i celowe - planowana kwota - 35 000 zł, z tego:

- rezerwa na zarządzanie kryzysowe - 26 500 zł,

- planowana kwota rezerwy ogólnej - 8 500 zł.

Dział 801 - Oświata i wychowanie:

Plan - 7 188 772 zł

Wykonanie - 6 870 823,48 zł, co stanowi 95,57 % planu

1. Szkoły podstawowe:

    Planowane wydatki budżetu        -     3 176 065 zł

Wykonanie wydatków                  -     3 120 835,77 zł.  

   W Publicznej Szkole Podstawowej w Mokobodach zatrudnionych jest 22 nauczycieli w  

    tym  1 nauczyciel na urlopie zdrowotnym,  5 pracowników obsługi i 1 pracownik administracyjno-biurowy. Do Szkoły Podstawowej w Mokobodach uczęszcza 241 uczniów. Natomiast w Publicznej Szkole Podstawowej w Niwiskach zatrudnionych jest 9 nauczycieli w tym 1 przebywa w stanie nieczynnym, 1 pracownik administracyjno-biurowy i 3 pracowników obsługi. Do Szkoły Podstawowej w Niwiskach uczęszcza 79 uczniów.

Wyszczególnienie wydatków :           

- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń      -   155 937,92 zł

  (wypłata dodatków socjalnych dla nauczycieli, zakup środków bhp i odzieży ochronnej        dla pracowników, wypłata odprawy pośmiertnej po zmarłym pracowniku Publicznej Szkoły Podstawowej w Mokobodach  )

- wynagrodzenia osobowe pracowników  wraz  z pochodnymi  -      2 218 974,63 zł

    - wynagrodzenie bezosobowe - 88,00  zł.

      (wynagrodzenie dla ekspertów biorących udział w komisji na stopień nauczyciela mianowanego),

- zakup materiałów i wyposażenia, zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i

   książek, zakup energii, gazu -    222 666,27zł.                                                                                           

  (zakup materiałów biurowych, świadectw i druków szkolnych, środków czystości,   

   materiałów i narzędzi do bieżącej konserwacji budynków, pomieszczeń i wyposażenia ,     

      paliwa i części do samochodu Polonez TRUCK w Zesp. Szk.- Przedszk. Niwiski i samochodu FORD w Szkole Podst.w Mokobodach, prenumerata czasopism,

      opłaty za pobór energii elektrycznej, gazu i wody, zakup  materiałów papierniczych

      do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych, zakup programów i licencji).                                                        

    - zakup usług remontowych, zdrowotnych, zakup usług pozostałych, zakup usług dostępu do sieci Internet , telefonii stacjonarnej -  73 002,22 zł.

      (naprawy  urządzeń sprzętu biurowego i RTV, badania okresowe pracowników

      wywóz nieczystości, nadzór nad kotłowniami gazowymi, opłata za monitoring S.P.  

      Mokobody i Z.S.P. Niwiski, przeglądy instalacji elektrycznych, usługi kominiarskie

      przeglądy budynków oświatowych, wywóz nieczystości, opłata za ścieki)                                                                                    

    - podróże służbowe krajowe  - 743,58 zł.

    - różne opłaty i składki   -  7 187,95 zł

     (opłaty ubezpieczeniowe)

    - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych    -    102 237,48 zł

    - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych -  339 997,72  zł.

      (termomodernizacja budynku Publicznej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Mokobodach )

          

2. Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych:

    Planowane wydatki budżetu    -    247 400,00 zł

    Wykonanie wydatków              -    235 720,35 zł

    W oddziałach przedszkolnych w Mokobodach i Niwiskach  zatrudnionych jest 3 nauczycieli. Do oddz.”O” uczęszcza 58 dzieci.

Wyszczególnienie wydatków :

    - wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń   -   12 504,00 zł

      (wypłata dodatków socjalnych dla nauczycieli, zakup środków bhp dla nauczycieli)

    - wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi  -  213 776,88 zł

    - zakup materiałów i wyposażenia - 799,74  zł.

      (zakup dzienników i zabawek)

   - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych     -  8 639,73 zł

3. Przedszkola:

    Planowane wydatki budżetu         -  966 346 zł                                                        Wykonanie wydatków                  -   919 557,85 zł

    W Gminnym Przedszkolu w Mokobodach zatrudnionych jest 6 nauczycieli, 1 pracownik administracyjno-biurowy i 5 pracowników obsługi. Do Przedszkola w Mokobodach uczęszcza  69 dzieci. W Przedszkolu w Niwiskach zatrudnionych jest 2 nauczycieli, oraz  1 pracownik obsługi. Do przedszkola uczęszcza 25 dzieci.  

Wyszczególnienie wydatków :

    - dotacja dla Urzędu Miasta w Siedlcach na niepubliczne przedszkole - 27 784,60 zł

- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń     -    33 266,42 zł

(wypłata dodatków socjalnych dla nauczycieli, zakup środków bhp i odzieży ochronnej   dla pracowników)

    - wynagrodzenia osobowe pracowników  wraz  z pochodnymi   -   678 295,18 zł

    - zakup materiałów i wyposażenia,  środków żywności, zakup energii - 123 419,87 zł.

      (zakup materiałów biurowych, artykułów żywnościowych, środków czystości, materiałów i narzędzi do bieżącej  konserwacji  pomieszczeń i wyposażenia, zakup okien do budynku przedszkola w Niwiskach prenumerata czasopism, opłaty za pobór energii elektrycznej, gazu i wody)

    - zakup usług remontowych, zdrowotnych, zakup usług pozostałych,  zakup usług dostępu do sieci Internet, opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych

      telefonii stacjonarnej i komórkowej, różne opłaty i składki  - 23 775,14 zł      

      (badania okresowe pracowników, wywóz nieczystości, opłata za ścieki, przegląd przewodów spalinowych, wentylacyjnych i przegląd gaśnic, opłaty z tytułu dostępu do sieci Internet, usługi telekomunikacyjne, opłaty ubezpieczeniowe budynków i wyposażenia)

    - podróże służbowe krajowe   -  330,96  zł

    - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   -   32 685,68 zł.

4. Gimnazja:

    Planowane wydatki budżetu         -     1 666 272,00 zł

    Wykonanie wydatków                   -     1 634 450,19 zł,

    W Gimnazjum w Mokobodach zatrudnionych jest 19 nauczycieli ,w tym 1 nauczyciel

    na urlopie zdrowotnym , 1 nauczyciel w stanie nieczynnym, 1 pracownik   administracyjno-biurowy i 5 pracowników obsługi.                        

    Do gimnazjum uczęszcza 178 uczniów),

Wyszczególnienie wydatków :

- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń   -   73 011,87 zł

      (wypłata dodatków socjalnych dla nauczycieli, zakup środków bhp i odzieży ochronnej    dla pracowników)

    - wynagrodzenia osobowe pracowników  wraz z pochodnymi -   1 359 258,57 zł.

    - wynagrodzenia bezosobowe - 2 700,00 zł.

    - zakup materiałów i wyposażenia, zakup pomocy naukowych, dydaktycznych, książek,

      opłata za pobór energii elektrycznej, gazu i wody  -  115 558,91 zł

      (zakup środków czystości, materiałów biurowych, świadectw i druków szkolnych, materiałów do bieżących remontów pomieszczeń i wyposażenia, prenumerata  czasopism, opłaty za pobór energii elektrycznej, gazu i wody, zakup materiałów 

      papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych ,zakup programów i

      licencji.)

    - zakup usług remontowych, zdrowotnych,  usług  pozostałych, usług dostępu do sieci Internet, opłaty z tytułu usług telekomunikacyjnych, różne opłaty i składki  -  24 008,90 zł                                      

      (konserwacja sprzętu biurowego, opłaty za badania okresowe pracowników, usługi

      kominiarskie, wywóz nieczystości, przegląd przewodów spalinowych i wentylacyjnych, przegląd budynku szkoły, wywóz odpadów komunalnych, opłaty za ścieki, opłaty ubezpieczeniowe budynku i wyposażenia)                                      

    - podróże służbowe krajowe   -   2 278,04 zł

    - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   -   57 633,90  zł

5. Dowożenie uczniów do szkół:

    Planowane wydatki budżetu          -       287 500,00 zł

    Wykonanie wydatków                         -       258 367,52 zł

    Wyszczególnienie wydatków:

    - wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń    -   137,10 zł

      (zakup środków bhp i odzieży ochronnej dla kierowcy)    

    - wynagrodzenie kierowcy autobusu szkolnego wraz  z pochodnymi  -  54 053,62 zł

    - zakup materiałów i wyposażenia, zakup usług remontowych, zakup usług  zdrowotnych                 

      zakup usług  pozostałych   -  196 264,35 zł. 

      (zakup paliwa, części do remontu autobusu, środków czystości i materiałów do bieżącej   konserwacji autobusu szkolnego, zakup biletów miesięcznych dla uczniów PSP 

  Mokobody, Z Sz-P Niwiski, Gimnazjum  i uczniów szkół specjalnych, przeglądy  

       techniczne)      

    - podróże służbowe krajowe   -   239,88 zł

    - różne opłaty i składki   -    6 214,00 zł.

      (ubezpieczenie autobusu szkolnego i autobusu CITROEN)

    - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   -   1 458,57 zł

6. Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół:

    Planowane wydatki budżetu       -  276 768,00 zł

    Wykonanie wydatków                             -  252 658,35 zł,

    W Gminnym Zespole Ekonomiczno-Administracyjnym Szkół w Mokobodach   zatrudnionych jest 4 pracowników do obsługi finansowo-księgowej placówek oświatowych Gminy Mokobody i obsługi Projektów z Funduszy Unijnych.

    - wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń  -   716,42 zł

      (zakup artykułów na cele bhp dla pracowników)

    - wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi  -  204 505,44 zł

    - wynagrodzenie bezosobowe  -   9 500,00 zł

      (wynagrodzenie wypłacone na podstawie umowy zlecenie - administracja i  konserwacja sieci komputerowej w szkołach)

    - zakup materiałów i  wyposażenia, usług zdrowotnych,  usług  pozostałych,

     różne  opłaty i składki, opłaty z tytułu usług telekomunikacyjnych - 33 161,88 zł.

      (zakup materiałów biurowych, druków, poradników opłata za użytkowanie programu                

      bankowego BETA”, programu MIKROBIT ,programu PŁACE  OPTIVUM ,programy antywirusowe,  opłaty i prowizje bankowe - obsługa bankowa jednostek budżetowych, opłaty  ubezpieczeniowe)                                      

    - podróże służbowe  krajowe  -  79,83 zł.

    - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   -   4 694,78 zł

7. Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli:

    Plan wydatków budżetowych     -     32 715,00 zł.

    Wykonanie wydatków                               -       8 713,43 zł,                                                              

  Wyszczególnienie wydatków :

    - zakup materiałów i wyposażenia  -  368,57 zł

    - zakup usług pozostałych   -   7 919,50 zł

      (dofinansowanie do dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli. Z dofinansowania do dokształcania skorzystało  4 nauczycieli, 2 z Gimnazjum i 2 z Publ.Szk.Podst. w Mokobodach,  opłata za Rady szkoleniowe w Publ. Szkole Podst. w Mokobodach, Gimnazjum w Mokobodach i Zesp. Szkolno - Przedszk. w Niwiskach. Do doskonalenia zawodowego dofinansowano 7 nauczycielom),

    - podróże służbowe krajowe   -  425,36 zł

    (zwrot za delegacje służbowe dla nauczycieli biorących udział w seminariach szkoleniach metodycznych)

1. Stołówki szkolne:

    Planowane wydatki budżetu    -   455 106,00 zł

    Wykonanie wydatków              -   414 938,70 zł

W stołówce szkolnej przy Szkole Podstawowej w Mokobodach  zatrudniony jest 1 pracownik administracyjny-intendent i 5 kucharek. W stołówce szkolnej przy Zespole   Szk.- Przedszkolnym w Niwiskach zatrudniony jest 1 pracownik administracyjny-intendent i 1 kucharka.

W Mokobodach z dożywiania korzysta 362 uczniów Szkoły Podst. w Mokobodach i Gimnazjum w Mokobodach, oraz 26 pracowników. Natomiast w Niwiskach z dożywiania korzysta 72 uczniów, 24 dzieci przedszkola i 1 pracownik.   

Wyszczególnienie wydatków :

    - wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń     -    1 520,00zł

     (zakup środków bhp i odzieży ochronnej dla pracowników)

    - wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi   -    203 369,10 zł

    - zakup materiałów i wyposażenia, środków żywności, energii, usług zdrowotnych -          

      201 825,08 zł  

      (zakup wyposażenia do stołówek szkolnych, materiałów biurowych - druki zapotrzebowanie żywnościowe, środków czystości, opłaty za pobór gazu, badania okresowe pracowników)

    - podróże służbowe krajowe    -   20,05 zł

    - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   -   8 204,47 zł

8. Pozostała działalność:

    Planowane wydatki budżetu      -   80 600 zł

    Wykonanie wydatków                              -   25 581,32 zł,                                                                                                                                 

Wyszczególnienie wydatków :

  - odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych  - 25 581,32 zł

     (odpisy dla nauczycieli, byłych pracowników emerytów i rencistów) 

Dział 851 - Ochrona zdrowia i lecznictwo ambulatoryjne

Plan - 87.244 zł

Wykonanie - 64 880,23 zł, co stanowi 74,36 % planu

  1. Lecznictwo ambulatoryjne; plan 39 244 zł, wykonanie 37 048,14 zł, w tym:

- wynagrodzenie dla rehabilitanta - 29 921,84 zł,

- pochodne od wynagrodzeń  - 5 805,18 zł,

- odpis na f-sz świadczeń socjalnych - 1 093,93 zł,
- zakupy środków czystości i bhp - 227,19 zł

  1. Zwalczanie narkomanii; plan 4 000 zł, wykonanie 1 069,96 zł, z tego:

- zakup nagród konkursowych - 220 zł,

- program profilaktyczny i zakup materiałów dydaktycznych - 849,96 zł.

  1. Przeciwdziałanie alkoholizmowi; plan 44 000 zł, wykonanie 26 762,13 zł; w tym:

- szkolenia GPRPA - 2 865 zł,

- zakup kart telefonicznych na potrzeby „Punktu Konsultacyjnego” - 797,78 zł,

- finansowanie kampanii „Zachowaj trzeźwy umysł i trzeźwość na co dzień” -
  5 016,17 zł,

- dofinansowywanie festynów w  szkołach promujących zdrowy tryb życia bez
   alkoholu i używek - 1 600 zł,

- zakup materiałów i książek na nagrody konkursowe oraz materiałów szkoleniowych - 8 457,44 zł,

- terapia uzależnień (5 osób) - 6 100 zł,

- podróże służbowe -78,02 zł,

- zakup materiałów biurowych - 1 847,72 zł.

Dział 852 - Pomoc społeczna

Plan - 2 506 490 zł

Wykonanie - 2 338 320,16 zł, co stanowi 93,29 % planu

1. Świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny ;   planowane wydatki 1 766 500 zł, 
   realizacja 1 724 900 zł ,

     w tym:

  -  wydatki na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń, odpisy na ZFŚS dla  pracowników
     obsługujących świadczenia rodzinne - 39 993,12  zł
  -  wydatki bieżące tj. zakup: materiałów ,  usług pozostałych,  zakup  usług
      telekomunikacyjnych -13 273,20 zł ,
  -  składki emerytalno- rentowe za osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne 
      - 21 113,66 zł ,

  -  zasiłki rodzinne oraz  dodatki do zasiłków rodzinnych  tj. z tytułu urodzenia dziecka , 
      z tytułu opieki nad dzieckiem w   okresie korzystania z urlopu wychowawczego,
      samotnego wychowywania dziecka ,  dodatek z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka
      niepełnosprawnego,  z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem
      zamieszkania ,z tytułu wychowania dziecka w rodzinie wielodzietnej - 983 929,50 zł,

  -  jednorazowa zapomoga z tytułu ur.  dziecka -36 000,00 zł,

  -  świadczenia pielęgnacyjne 306 050,00  zł,

  - zasiłki pielęgnacyjne -225 675,00 zł
  -  fundusz alimentacyjny  98 865,52 zł  

2. Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre  

    świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne; planowane

    wydatki 16 240 zł, realizacja 14 466,82 zł :
  - zwrot dotacji za 2011 r. - 9,10 zł

  - składka zdrowotna opłacana za osoby pobierające zasiłek stały -  8 457,72 zł ,

  - składka zdrowotna opłacana za osoby pobierające świadczenie  pielęgnacyjne  -
     6 000,00 zł

3. Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne - plan 81 000 zł, wykonanie - 63 263,64 zł; zadanie realizowane jest  w części z dotacji celowej - 32 000 zł i  w części ze środków własnych gminy 31 263,64 zł w formie: zasiłków celowych 39 rodzinom wypłacono 51 zasiłków na kwotę  21 463,64 zł i 24 rodzinom wypłacono 106 zasiłków okresowych na kwotę 41 800 zł.

4. Dodatki mieszkaniowe-plan 6 000 zł - realizacja wydatków ze środków własnych gminy; wypłacono 22 dodatków  2 rodzinom w kwocie  2 886,62 zł

5. Zasiłki stałe -plan - 112 920 zł,  realizacja wydatków w kwocie 98 680,42 zł.; wypłacono: 23 osobom -253 zasiłków stałych na kwotę - 98 533,42 zł, zwrot dotacji za 2011 rok - 147 zł

6. Ośrodki pomocy społecznej - plan - 341 730 zł, realizacja wydatków w łącznej kwocie 254 949,42 zł w tym sfinansowanych z dotacji  wojewody w kwocie 77 690 zł.

Wydatki poniesiono na:

- ekwiwalenty za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego dla

   pracowników socjalnych - 440,00 zł

- wynagrodzenia  pracowników oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne  -    

  189 117,99 zł 

- składki na ubezpieczenia prac. i fundusz pracy-  35 749,59 zł 

- zakup materiałów i wyposażenia 10 907,34 zł

- zakup usług zdrowotnych - 488,00zł

- zakup usług pozostałych (w tym usługi pocztowe, usługi informatyczne i 

  opłaty bankowe)- 4 048,21 zł  

- zakup usług telekomunikacyjnych oraz dostępu do sieci Internet -2 626,09 zł

- podróże służbowe i delegacje ( delegacje pracowników socjalnych i 

   kierownika) - 861,98 zł

- różne opłaty i składki - 4 236,22 zł

-  odpisy na ZFŚS - 6 204,00 zł

- szkolenia pracowników-  270 zł

7. Pozostała działalność - plan 182 100 zł, realizacja wydatków  w kwocie  179 173,24 zł
( z czego 67 100 zł to środki  z dotacji wojewody)  poniesiono na:

- sfinansowanie obiadów dla 132 dzieci w ilości 19 496 posiłków na kwotę 

  67 420,20 zł 

- doposażenie 2 punktu dożywiania - 12 879,18 zł

- zasiłków celowych dla  30 rodzin w ilości 93 świadczeń w  ramach programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” z przeznaczeniem na zakup artykułów    żywnościowych  do przygotowania posiłków- 32 800 zł.

- sfinansowanie paczek  dla 13 dzieci- 350 zł

- zakup usług DPS dla 3 podopiecznych - 52 623,86 zł

- wypłacenie dla 10 osób dodatków dla osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne- 13 100 zł. 

W 2012 roku obowiązywało porozumienie w sprawie dotacji celowej na realizację programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”. W ramach porozumienia gminie przyznano  54 000 zł z przeznaczeniem na finansowanie dożywiania oraz doposażenie punktów dożywiania.

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza:

Planowane wydatki budżetu     -  344 761,00 zł                                                                            Wykonanie wydatków                          -  326 906,28 zł, co stanowi 94,82 % planu

1. Świetlice szkolne:

Planowane wydatki budżetu      -   252 400,00 zł

Wykonanie wydatków                -   236 510,60 zł,

W świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej w Mokobodach zatrudnionych jest 2 nauczycieli. W świetlicy szkolnej w Szkole Podstawowej w Niwiskach zatrudnionych    jest 1 nauczyciel na 0,5 etatu.

Wyszczególnienie wydatków :

- wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń     -    14 548,30 zł.                                                               (wypłata dodatków socjalnych dla nauczycieli, zakup środków bhp dla pracowników)

     - wynagrodzenia osobowe pracowników  wraz z pochodnymi   -   211 230,76 zł

   - zakup materiałów i wyposażenia, usług zdrowotnych  -  272,84 zł

     (zakup materiałów biurowych i papierniczych) 

    - podróże służbowe krajowe    -   33,43 zł

    - odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych   -   10 425,27 zł

2. Pomoc materialna dla uczniów

   Planowane wydatki budżetu  -  91 261,00 zł

Wykonanie wydatków -             89 308,48 zł,

    W 2012r. ze stypendium szkolnego skorzystało 102 uczniów szkół podstawowych, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Z wyprawki szkolnej - dofinansowania do zakupu podręczników w 2012r. skorzystało 59 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum.

Wyszczególnienie wydatków :

- stypendia dla uczniów -   77 658,48 zł

    - wyprawka szkolna   - 11 650,00  zł.   

  

3. Pozostała działalność:

    Planowane wydatki budżetu   -   1 100,00 zł.

    Wykonanie wydatków             -   1 087,20 zł,

- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów                    i rencistów    -  1 087,20 zł

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Plan - 5 300 890 zł

Wykonanie - 5 080 308,84 zł, co stanowi 95,83 % planu

  1. Gospodarka ściekowa i ochrona wód; planowane wydatki 3 809 000 zł, wykonanie 3 672 483,05 zł - wydatki dotyczą: „Budowy oczyszczalni ścieków  i kanalizacji sanitarnej” w m. Mokobody  wraz z nadzorem inwestorskim - 3 654 546,71 zł, zadanie zakończono w 2012 roku, zwrot dotacji do MJWPU - 17 922,34 zł.
  2. Oświetlenie ulic, placów i dróg; planowane wydatki 148 000 zł, wykonane  - 142 472,50 zł; z tego:

- opłaty za energię uliczną - 107 771,74 zł,

- opłaty za konserwację oświetlenia ulicznego - 34 700,76 zł,

  1. Pozostała działalność; planowane wydatki 1 343 890 zł, wykonanie 1 265 353,29 zł,
    w tym:

1) wydatki bieżące - 307 424,90 zł, z tego:

- wynagrodzenia dla osób z grupy interwencyjnej 6 110,96 zł,

- pochodne od wynagrodzeń - 7 780,63 zł,

- opłaty za energię elektryczną i gaz dla obiektów komunalnych 97 290,04 zł,

- zakup materiałów remontowych i gospodarczych, oleju napędowego dla koparki,  
  78 568,34 zł,

- demontaż i utylizacja azbestu - 84 086,10 zl,

- odłowienie i oddanie do adopcji bezdomnego psa - 3 171,24 zł,

- opłaty za konserwacje kotłowni gazowych, oceny techniczne obiektów komunalnych, wywóz odpadów - 25 377,59 zł

- opłata ubezpieczeniowa - 5 040,00 zł.

2)  planowane wydatki majątkowe  w kwocie 989 600 zł , realizacja wydatków
          w kwocie 957 928,39 zł, z tego budowa podłączy kanalizacyjnych w m. Mokobody 
           - 939 747,82 zł, nadzór inwestorski - 18 180,57 zł.  Wykonano 310 podłączy.   
             Gmina pełnia funkcję inwestora zastępczego.     

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Plan - 487 200 zł

Wykonanie - 456 187,86 zł, co stanowi 93,63 % planu

  1. Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby; planowana kwota wydatków 357 200 zł, wykonanie 331 913,66 zł, w tym:

1) wydatki bieżące; planowane 111 200 zł, wykonanie 105 377,66 zł, z tego:

- dotacja podmiotowa na działalność GOK - 72 914,61 zł. Informacja GOK za rok 2012 stanowi załącznik do sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2012
Bezpośrednio z budżetu zostały poniesione wydatki w kwocie 32 463,05 zł,
- koszty energii elektrycznej świetlic wiejskich - 14 885,36 zł,

- ułożenie terakoty w świetlicy w Osinach Górnych - 1 500 zł,

- zakup materiałów do remontu świetlicy w Świniarach - 15 901,49 zł,

- ogłoszenia przetargowe - 172,20 zł,

wydatki majątkowe planowane stanowią  kwotę 246 000 zł, wykonanie
226 540 zł, wydatki dotyczą remontu świetlicy wiejskiej w Żukowie z udziałem funduszy unijnych (PROW 134 801 zł)
Biblioteki wiejskie: planowana dotacja podmiotowa dla bibliotek  na działalność podstawową w kwocie 130 000 zł, wykonanie 124 274,20 zł, tj. 95,59 %. Informacja GBP stanowi załącznik do informacji o przebiegu wykonania budżetu za 2012 rok.

Dział 926 - Kultura fizyczna i sport

Plan - 25 300 zł

Wykonanie - 10 282 zł, co stanowi 40,64 % planu

  1. Pozostała działalność; planowane wydatki 25 300 zł, wykonane 10 282 zł; z tego:

- wynagrodzenie bezosobowe dla animatora sportu 8 000 zł

- usługa ekspertyzy boiska - 1 000zł,

- opłata ubezpieczeniowa - 300 zł,

- pochodne od wynagrodzeń bezosobowych - 982 zł.


III. WYDATKI Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ZLECONE GMINIE USTAWAMI

Plan wydatków na zadania zlecone ustawami Gminie Mokobody wynosił 2 222 544,27 zł. Na realizację zadań zleconych wykorzystano dotacje celowe w wysokości 2 180 944,27 zł, co stanowi 98,12 % planu.

Dotacje zostały wykorzystane zgodnie z ich przeznaczeniem na realizację niżej wymienionych zadań.

Dział - 010 Rolnictwo i łowiectwo

1) rozdział 01095 - Pozostała działalność

W ramach tego rozdziału finansowane były wydatki dotyczące zwrotu części podatku akcyzowego producentom rolnym. Plan wydatków z tego tytułu wynosił 375 068,27zł, wykonanie 375 068,27 zł. Producentom rolnym którzy złożyli stosowne wnioski wydano 671 decyzji oraz dokonano zwrotu podatku w łącznej wysokości
367 713,99 zł, koszty obsługi administracyjnej wyniosły 7 354,28 zł.

            Otrzymana dotacja z budżetu wojewody 375 068,27 zł.

Dział 750 - Administracja publiczna

Plan wydatków na zadania zlecone w tym dziale wynosił 63 200 zł, wydatki wyniosły 63 200 zł, co stanowi 100 %. Wydatki poniesiono na:

1) rozdział 75011 - Urzędy wojewódzkie, w ramach tego rozdziału finansowane są wydatki związane z funkcjonowaniem USC oraz ewidencją ludności. Środki finansowe przekazane na ten cel przez Wojewodę Mazowieckiego wyniosły 63 200 zł, wydatki wyniosły 63 200 zł, zostały wykorzystane na wypłatę wynagrodzeń
i pochodnych dla 2 pracowników realizujących zadania zlecone.

Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa
                    oraz sądownictwa

Plan wydatków w tym dziale wynosił 876 zł, wydatki wyniosły 876 zł.

1) Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa; dotacja celowa w wysokości 876 zł została wykorzystana w całości na aktualizację stałego rejestru wyborców.

Dział 752 - Obrona narodowa

Planowana dotacja w kwocie 500 zł na  realizację  zadań z zakresu obrony narodowej; otrzymana dotacja - 500 zł, realizacja wydatków  w kwocie 500 zł na zakupy materiałów biurowych i usług związanych z realizacją zadań związanych z obroną narodową.

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowe

Planowana dotacja 300 zł na realizację zadań z zakresu obrony cywilnej; otrzymana dotacja 300 zł, realizacja wydatków w kwocie 300 zł na zakup materiałów do realizacji zadań
z zakresu obrony cywilnej.

             

Dział 852 - Pomoc społeczna

Środki finansowe przyznane na realizację zadań zleconych wyniosły 1 782 600 zł. Na realizację zadań ustawowych wykorzystano 1 741 000 zł. Otrzymana dotacja - 1 741 000 zł.

Wydatki dotyczą:

  1. Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego : plan 1 763 500 zł , wykonanie wydatków 1 721 900 zł; wydatki na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń, odpisy na ZFŚS dla  pracowników obsługujących świadczenia rodzinne na kwotę 37 993,12 zł oraz wydatki bieżące tj. zakup: materiałów ,  usług pozostałych,  zakup  usług telekomunikacyjnych —12 273,20 zł; składki emerytalno- rentowe za osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne na kwotę 21 113,66 zł;  na wypłatę świadczeń rodzinnych wydano  1 650 520,02; w okresie sprawozdawczym wypłacono:

      7 053 zasiłków  rodzinnych   w kwocie  624 395,50   zł; łącznie dodatków do zasiłków
       rodzinnych  3 938 na kwotę 359 534 zł; w tym m.in.: dodatek z tytułu urodzenia dziecka
       22 dzieci na kwotę 22 000; dodatek z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania
       z urlopu wychowawczego- 123 na kwotę 47 934 zł; samotnego wychowywania dziecka
      154 dodatki na kwotę  26 340 zł; dodatek z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka
       niepełnosprawnego- 447 na kwotę 34 560 zł; rozpoczęcie roku szkolnego 46 400 zł; 
      dodatek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania
      1  278  na kwotę 663 000 zł; dodatek z tytułu wychowania dziecka w rodzinie  
      wielodzietnej  1 450 na kwotę 116 000 zł;
     36 osobom jednorazową zapomogę z tytułu urodzenia się dziecka na kwotę 36 000zł;
     świadczenia pielęgnacyjne w ilości 606 na kwotę 306 050zł; zasiłki pielęgnacyjne w ilości
     1 475 na kwotę  225 675 zł -  31 wierzycielom fundusz alimentacyjny na kwotę
      98 865,52 zł  

  1. Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne-  plan 6 000 zł, realizacja wydatków w kwocie - 6 000 zł; jest to składka zdrowotna za osoby pobierające świadczenie rodzinne.
  2. Pozostała działalność: planowana kwota - 13 100 zł, otrzymana kwota dotacji 13 100 zł, realizacja wydatków w kwocie 13 100 zł dotyczy wypłaty świadczeń pielęgnacyjnych
    w ramach rządowego programu.      

IV DEFICYT BUDŻETU

Planowany deficyt budżetu gminy (-) 1 045.000 zł wykonany (-) 364 543,59 zł.

1) Przychody; plan 1 137 000 zł, wykonanie 1 135 956,56 zł, z tego:

- planowane przychody w postaci kredytów - 882 000 zł, wykonanie - 882 000 zł,

- planowane przychody z wolnych środków na rachunku bankowym 490 000 zł, wykonanie 499 838,17 zł,

2) Rozchody budżetu; plan 582 000 zł, wykonanie 582 000 zł z czego:

- spłaty kredytów 125 000 zł,

- spłaty pożyczek 457 000 zł.

      V. SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI  PROGRAMÓW WIELOLETNICH

Programem wieloletnim jest „Budowa kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków
w miejscowości Mokobody”.

Według harmonogramu zadanie jest do realizacji w latach 2007 - 2013; wartość zadania obecnie stanowi kwotę 11 875 685,63 zł brutto, z czego dofinansowanie z „Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013” wynosi 9 657 255,73 zł, co stanowi 82,84% kwalifikowanej wartości (11 657 720,58 zł).

Wartość zadania i dofinansowania uległa zmianom po rozstrzygniętych przetargach. Długość sieci sanitarnej z przykanalikami wg projektu to około 15,3 km, do końca 2012 roku zostało wykonane 15,39 km sieci, co stanowi 100 % realizacji.

W roku 2012 realizowane były równocześnie 2 zadania związane z przedsięwzięciem.

Budowa etapu III  sieci kanalizacji sanitarnej oraz budowa oczyszczalni ścieków. W roku 2012 zostało w pełni zrealizowane zadanie budowy III etapu sieci kanalizacyjnej, wartość zadania to 1 222 190,58 zł. Dokończone zostało zadanie „ Budowa oczyszczalni ścieków
w  roku 2012, wydatki na to zadanie to 2 312 651,87 zł.
Zadanie zostało zrealizowane w 100 %.

Realizacja zadania w roku 2012 to kwota wydatków 3 644 312,71 zł, z czego kwota 2 610 459,68 zł została dofinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013.

Środki otrzymane i rozliczone do końca 2012 r. z RPO WM 2007 - 2013 to 9 194 110,38 zł

Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Tabela nr 1
do rocznego  sprawozdania  za rok 2012

Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik3.pdf

Tabela nr 2 do rocznego sprawozdania za rok 2012

Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik4.pdf

Tabela Nr 3 do rocznego sprawozdania  za rok 2012

Załącznik Nr 5 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik5.pdf

Tabela Nr 4 do rocznego  sprawozdania za rok 2012

Załącznik Nr 6 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik6.pdf

Tabela Nr 5 do rocznego sprawozdania za  rok 2012

Załącznik Nr 7 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik7.pdf

Tabela Nr 6 do rocznego sprawozdania za rok 2012

Załącznik Nr 8 do Zarządzenia Nr 17/2013
Wójta Gminy Mokobody
z dnia 25 marca 2013 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 1 do rocznego sprawozdania za rok 2012

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00