Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Mazowieckiego rok 2013 poz. 9056

Uchwała nr XXIX/156/2013 Rady Gminy Mirów

z dnia 28 czerwca 2013r.

w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania spłaty lub rozkładania na raty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Mirów, warunki dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organów lub osób uprawnionych do udzielenia tych ulg

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594) oraz art.59 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240,ze zm.) Rada Gminy Mirów uchwala co następuje:

§ 1. Uchwała określa szczegółowe zasady, sposób i tryb umarzania, odraczania terminu płatności oraz rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, przypadających Gminie Mirów zwanych dalej „należnościami pieniężnymi”, warunki dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz organy lub osoby uprawnione do udzielania ulg.

§ 2. Postanowień uchwały nie stosuje się do należności przypadających Gminie Mirów, których sposób i tryb umarzania, odraczania spłat oraz rozkładania na raty określają odrębne przepisy.

§ 3. Ilekroć w uchwale jest mowa o: 1) należnościach pieniężnych - należy przez to rozumieć należność główną, odsetki ustawowe oraz należności uboczne według stanu na dzień złożenia wniosku; 2) uldze - należy przez to rozumieć umarzanie w całości albo w części należności pieniężnej lub odroczenie terminów spłaty całości lub części należności pieniężnej oraz rozłożenie na raty spłaty należności w całości lub części; 3) dłużniku - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej zobowiązaną do zapłacenia należności pieniężnych; 4) wierzycielu - należy przez to rozumieć Gminę Mirów, 5) organie uprawnionym - należy przez to rozumieć organy lub osoby wskazane w niniejszej uchwale, uprawnione do udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych; 6) przedsiębiorcy - należy przez to rozumieć podmiot prowadzący działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno-prawną oraz sposób finansowania,

§ 4. 1. Należności pieniężne o charakterze cywilnoprawnym mogą być umarzane w całości lub w części, z urzędu, jeżeli zachodzi jedna z następujących przesłanek: 1) dłużnik - osoba fizyczna - zmarł, nie pozostawiając żadnego majątku lub pozostawił majątek niepodlegający egzekucji na podstawie odrębnych przepisów albo pozostawił przedmioty codziennego użytku domowego, których łączna wartość nie przekracza kwoty 6.000 zł, 2) dłużnik - osoba prawna - został wykreślony z właściwego rejestru osób prawnych przy jednoczesnym braku majątku, z którego można by egzekwować należność a odpowiedzialność z tytułu należności nie przechodzi z mocy prawa na osoby trzecie, 3) zachodzi uzasadnione przypuszczenie, że w postępowaniu egzekucyjnym nie uzyska się kwoty wyższej od kosztów dochodzenia i egzekucji tej należności lub postępowanie egzekucyjne okazało się nieskuteczne. 4) dłużnik - jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej uległa likwidacji, 5) zachodzi ważny interes dłużnika lub interes publiczny. 2. Umarzanie należności w przypadku gdy oprócz dłużnika głównego są zobowiązane inne osoby, może nastąpić tylko wtedy, gdy warunki umorzenia zachodzą wobec wszystkich zobowiązanych.

§ 5. Przesłanki umorzenia należności pieniężnych określone w § 4 powinny być udokumentowane w szczególności : 1) aktem zgonu osoby fizycznej lub pismem potwierdzeniem zgon osoby przez pracownika Urzędu Gminy Mirów do spraw ewidencji ludności, 2) zaświadczeniem o wykreśleniu osoby prawnej z właściwego rejestru osób prawnych, wydanym przez organ prowadzący rejestr, 3) postanowieniem sądu o: a) oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości gdy majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania upadłościowego, b) umorzenia postępowania upadłościowego gdy zachodzi okoliczność wymieniona w lit a c) zakończeniu postępowania upadłościowego obejmującego likwidację majątku upadłego 4) postanowieniem organu egzekucyjnego o umorzeniu postępowania egzekucyjnego,

§ 6. 1. Należności pieniężne mające charakter cywilnoprawny, na wniosek dłużnika: 1) mogą być umarzane w całości lub w części, 2) mogą zostać odroczone terminy spłaty całości lub części należności, 3) płatność całości lub części należności może zostać rozłożona na raty. 2. Ulgi wymienione w pkt. 1 mogą zostać udzielone, jeżeli: 1) wystąpią uzasadnione względy społeczne lub gospodarcze, 2) wystąpi uzasadniony interes gminy, 3) ściągnięcie należności pieniężnej zagraża ważnym interesom dłużnika, a w szczególności jego egzystencji. 3. Jeżeli umorzenie obejmuje część należności, wyznacza się termin spłaty pozostałej do uregulowania części należności. W takim przypadku dłużnika poucza się, że niedotrzymanie terminu spłaty pozostałej części należności skutkuje odstąpieniem od umorzenia. 4. Od należności umarzanej nie pobiera się odsetek za okres od dnia następującego po dniu złożenia wniosku do dnia wydania oświadczenia woli włącznie.

§ 7. 1. W przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym można odroczyć termin zapłaty całości lub części należności pieniężnych, a także rozłożyć na raty płatność całości lub części tychże należności. 2.Jeżeli dłużnik nie spłaci należności pieniężnych w odroczonym terminie płatności - należności pieniężne stają się natychmiast wymagalne wraz z odsetkami należnymi od pierwotnego terminu wymagalności. 3. Jeżeli dłużnik nie spłaci którejkolwiek z rat w ustalonym terminie lub wysokości - niespłacona należność pieniężna staje się natychmiast wymagalna w całości wraz z odsetkami należnymi od pierwotnego terminu wymagalności. 4. Od należności, których termin zapłaty odroczono lub których spłatę rozłożono na raty, pobiera się odsetki ustawowe naliczone od dnia powstania zadłużenia do dnia złożenia kompletnego wniosku o ulgę. 5. Odsetki, które powstały do dnia złożenia kompletnego wniosku o ulgę, rozkładane są na taką samą ilość rat jak należność główna i płatne są w tych samych terminach co należność główna. 5. Termin spłaty należności może zostać odroczony albo należność może zostać rozłożona na raty na okres nie dłuższy niż 24 miesiące.

§ 8. 1. Do umorzenia, odroczenia terminu płatności lub rozłożenia na raty spłaty należności pieniężnych uprawniony jest Wójt Gminy Mirów: 1) samodzielnie - jeżeli wartość należności głównej wraz z odsetkami nie przekracza kwoty 100 zł, 2) po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Rady Gminy Mirów ds. Zadań Gospodarczych i Finansów - jeżeli wartość należności przekracza kwotę 100 zł.

§ 9. Umorzenie, odroczenie spłaty lub rozłożenie na raty należności pieniężnej następuje na podstawie wyrażonego na piśmie jednostronnego oświadczenia woli organu lub osoby uprawionej.

§ 10. 1. Wniosek o umorzenie, odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty spłaty należności pieniężnych przypadających Gminie Mirów wraz z dokumentami na jego poparcie dłużnik składa na piśmie organowi, o którym mowa w § 8 niniejszej uchwały. 2. Wniosek powinien zawierać, w szczególności: 1) szczegółowe informacje dotyczące wystąpienia przesłanek uzasadniających udzielenie ulgi, 2) oświadczenie o sytuacji majątkowej dłużnika według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszej uchwały, 3) w przypadku, gdy dłużnik ubiegający się o udzielenie ulgi jest przedsiębiorcą winien załączyć informację o uzyskaniu pomocy w formie zgodnej z przepisami ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz wydanymi na jej podstawie przepisami wykonawczymi (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 za zm.). 3. Do wniosku powinny zostać dołączone dokumenty potwierdzające okoliczności w nim wymienione. 4. W przypadku stwierdzenia, iż przedstawione dokumenty są niewystarczające do udzielenia ulgi, organ lub osoba uprawniona do udzielenia ulgi może wezwać dłużnika do ich uzupełnienia. 5. Nie uzupełnienie wniosku przez dłużnika w wyznaczonym terminie powoduje pozostawienie go bez rozpatrzenia.

§ 11. 1. Ulgi udzielone na podstawie niniejszej uchwały w odniesieniu do działalności gospodarczej powadzonej przez dłużnika określone w § 4 ust.1 pkt 5, § 6 ust. 1 oraz § 7 ust.1 mogą stanowić pomoc de minimis a ich udzielanie następuje zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z 28.12.2006, s. 5). 2. Łączna wartość pomocy udzielonej przedsiębiorcy na podstawie niniejszej uchwały nie może przekroczyć równowartości dopuszczalnej wartości pomocy, o której stanowi rozporządzenie wymienione w ust. 1 3. Pomoc de minimis podlega kumulacji z każdą inną pomocą de minimis uzyskaną w różnych formach i z różnych źródeł w okresie trzech kolejnych lat kalendarzowych oraz z każdą pomocą inną niż de minimis, otrzymaną w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych. 4.Dłużnik prowadzący działalność gospodarczą ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do złożenia wraz z wnioskiem: 1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie. 2) informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis. 3) „Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis” stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 roku w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53 poz. 311).

§ 12. Traci moc uchwała Nr XXXV/167/2010 Rady Gminy w Mirowie z dnia 29 kwietnia 2010 roku w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłat należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym przypadających gminie lub jej jednostkom podległym.

§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mirów.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Załącznik do Uchwały Nr XXIX/156/2013
Rady Gminy Mirów
z dnia 28 czerwca 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Zalacznik do uchw 156

Przewodniczący Rady Gminy Mirów


Wiesław Morawiak

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00