Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Świętokrzyskiego rok 2013 poz. 3041

Uchwała nr IX/56/2013 Rady Miejskiej w Bodzentynie

z dnia 29 lipca 2013r.

w sprawie dotacji przynawanych szkołom prowadzonym przez osoby prawne niebędące jednostkami terytorialnymi i osoby fizyczne

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2013.594 j.t.), art. 80 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami) uchwala się, co następuje:

§ 1.

Uchwała określa tryb udzielania i rozliczania dotacji przyznawanych publicznym szkołom działającym na terenie Gminy Bodzentyn prowadzonym przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego i przez osoby fizyczne oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości wykorzystania tych dotacji.

§ 2.

Podstawę obliczenia dotacji dla publicznych szkół prowadzonych przez osoby prawne  niebędące jednostkami samorządu terytorialnego i przez osoby fizyczne, zwanych dalej „szkołami”, stanowią wydatki bieżące ustalone na jednego ucznia w szkołach tego samego typu prowadzonych przez Gminę Bodzentyn oraz rzeczywista liczba uczniów w szkole.

§ 3.

1. Osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna prowadząca szkołę, zwana dalej „organem prowadzącym”, składa wniosek o udzielenie dotacji w Urzędzie Miasta i Gminy w Bodzentynie w terminie do 30 września poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

2. Wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać w szczególności:

1) oznaczenie organu prowadzącego szkołę oraz adres jego siedziby;

2) nazwę i adres szkoły;

3) informację o planowanej liczbie uczniów od dnia 1 stycznia do 31 sierpnia roku w którym dotacja ma zostać udzielona;

4) informację o planowanej liczbie uczniów od dnia 1 września do dnia 31 grudnia roku w którym dotacja ma zostać udzielona, w tym uczniów klas pierwszych;

5) numer rachunku bankowego szkoły oraz pełną nazwę i adres banku prowadzącego rachunek szkoły.

3. Do wniosku o udzielenie dotacji dołącza się kopię zezwolenia na prowadzenie szkoły.

§ 4.

Dotacji szkołom udziela Burmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn.

§ 5.

1. Szkoła sporządza i przekazuje do Gminy Bodzentyn, nie później niż do 5 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło przekazanie miesięcznej części dotacji, rozliczenie z wykorzystania dotacji, zwanej dalej „rozliczeniem” za okres od początku roku kalendarzowego do końca danego miesiąca.

2. Rozliczenie powinno zawierać:

1) rzeczywistą liczbę uczniów od początku roku kalendarzowego z wyodrębnioną liczbą uczniów w miesiącu, którego rozliczenie dotyczy, podaną na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania;

2) wykaz poniesionych wydatków w ramach realizacji zadań szkoły w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej, od początku roku kalendarzowego z wyodrębnieniem poniesionych wydatków w miesiącu, którego rozliczenie dotyczy.

3. Wykaz poniesionych wydatków powinien uwzględnić wydatki na:

1) wynagrodzenia wraz z pochodnymi;

2) pomoce dydaktyczne;

3) materiały i wyposażenie;

4) pozostałe wydatki obejmujące: energię elektryczną, centralne ogrzewanie, wodę i gaz.

§ 6.

1. Gmina Bodzentyn dokonuje  kontroli rozliczenia o którym mowa w §5 pod względem prawidłowości i zgodności zawartych w rozliczeniu przekazanym przez szkołę z danymi zawartymi w rozliczeniach składanych odpowiednio za poprzednie miesiące rozliczeniowe oraz danymi zawartymi we wniosku o udzielenie dotacji.

2. Kontrola, o której mowa w ust. 1, obejmuje również sprawozdanie zgodności danych przekazanych w rozliczeniu z danymi wykazanymi w dokumentacji organizacyjnej, dokumentacji finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania szkoły.

3. W przypadku stwierdzenia niezgodności danych lub innych nieprawidłowości Gmina w terminie 5 dni od dnia otrzymania rozliczenia, zwraca rozliczenie wskazując uchybienia.

4. Szkoła, w terminie 5 dni od dnia  zwrotu rozliczenia, przekazuje do Gminy nowe rozliczenie z wykorzystania dotacji, uwzględniające wskazane przez Gminę uchybienia albo dotychczasowe rozliczenie wraz z wyjaśnieniami potwierdzającymi dane w nim zawarte.

§ 7.

Gmina przekazuje szkole miesięczną część dotacji za kolejny miesiąc w wysokości uwzględniającej aktualną liczbę uczniów podaną w rozliczeniu o którym mowa w §5 lub rozliczeniu, o którym mowa w §6 ust. 4.

§ 8.

1. Burmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn może zlecić przeprowadzenie kontroli prawidłowości wykorzystania udzielonej dotacji.

2. Do przeprowadzenia kontroli, o której mowa w ust. 1, uprawnia pisemne imienne upoważnienie dla pracownika Urzędu Miasta i Gminy w Bodzentynie dokonującego kontroli, wystawione przez Burmistrza Miasta i Gminy w Bodzentynie, określające organ prowadzący szkołę, nazwę i adres szkoły, przedmiot kontroli oraz termin przeprowadzanej kontroli.

§ 9.

Kontrola, o której mowa w §8 ust. 1, obejmuje sprawdzenie zgodności wykorzystania udzielonej dotacji z zasadami określonymi w art. 80 ust. 3d ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz zgodności danych zawartych we wniosku o udzielenie dotacji i danych zawartych w składanych przez szkołę miesięcznych rozliczeniach ze stanem faktycznym.

§ 10.

W ramach kontroli szkoła jest obowiązana do:

1) zapewnienia warunków do sprawnego przeprowadzenia kontroli;

2) przedstawienia na żądanie kontrolującego stosownych dokumentów, w tym w szczególności dokumentacji organizacyjnej, dokumentacji finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania, oraz sporządzania kopii, odpisów i wyciągów z dokumentów;

3) udzielenia ustnych lub pisemnych wyjaśnień dotyczących przedmiotu kontroli.

§ 11.

1. Wyniki przeprowadzonej kontroli kontrolujący przedstawia w protokole kontroli.

2. Protokół kontroli powinien zawierać:

1) datę i miejsce jego sporządzenia;

2) nazwę i adres organu prowadzącego szkołę;

3) nazwę i adres szkoły;

4) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli;

5) imię i nazwisko kontrolującego, stanowisko służbowe, numer dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz numer i datę upoważnienia do przeprowadzenia kontroli;

6) określenie przedmiotu kontroli oraz zakres objęty kontrolą;

7) opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, w tym ustalonych nieprawidłowości, zakres i skutki tych nieprawidłowości, w szczególności mających wpływ na wysokość przyznanej szkole dotacji;

8) adnotacje o sporządzeniu odpisów, wyciągów i kopii kontrolowanych dokumentów;

9) wykaz załączników do protokołu;

10) informację o pouczeniu dyrektora szkoły lub w razie nieobecności osoby pełniącej jego obowiązki o przysługującym prawie zgłaszania zastrzeżeń do protokołu oraz o prawie odmowy podpisania protokołu.

3. W protokole kontroli nie można dokonywać poprawek, skreśleń ani uzupełnień bez omówienia ich na końcu protokołu z wyjątkiem sprostowania oczywistych pomyłek pisarskich i rachunkowych, które parafuje kontrolujący.

4. Protokół kontroli sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla dyrektora szkoły i organu prowadzącego szkołę.

5. Protokół kontroli powinien zostać sporządzony w terminie 7 dni od dnia zakończenia kontroli.

§ 12.

1. Protokół kontroli podpisuje kontrolujący oraz dyrektor szkoły, a w razie jego nieobecności - osoba pełniąca jego obowiązki.

2. Dyrektor szkoły albo osoba pełniąca jego obowiązki może w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu, zgłosić do Burmistrza Miasta i Gminy przed podpisaniem protokołu kontroli, pisemnie umotywowane zastrzeżenia co do ustaleń zawartych w protokole.

3. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń Burmistrz Miasta i Gminy w Bodzentynie w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania, dokonuje analizy zgłoszonych zastrzeżeń i:

1) stwierdza ich zasadność i zarządza dokonanie zmiany lub uzupełnienia odpowiedniej części protokołu albo

2) zarządza niezwłoczne przeprowadzenie przez osobę, która dokonywała kontroli, dodatkowych czynności kontrolnych w zakresie zgłoszonych zastrzeżeń, w tym w szczególności ponownego badania dokumentów - o czym pisemnie informuje zgłaszającego zastrzeżenia.

4. W wyniku przeprowadzenia dodatkowych czynności kontrolnych kontrolujący wprowadza do protokołu odpowiednie zmiany albo przygotowuje pisemne wyjaśnienie przyczyn nieuwzględnienia wszystkich lub niektórych zastrzeżeń, które stanowią załącznik do protokołu.

5. W przypadku nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub części Burmistrz Miasta i Gminy Bodzentyn przekazuje na piśmie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wyjaśnień lub protokołu, o którym mowa w ust. 4 swoje stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia.

6. W przypadku nieuwzględnienia zastrzeżeń dyrektor szkoły albo osoba pełniąca jego obowiązki może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając Burmistrzowi Miasta i Gminy Bodzentyn w terminie 7 dni od dnia otrzymania stanowiska, o którym mowa w ust. 5 pisemne uzasadnienie przyczyny odmowy.

7. Odmowa podpisania protokołu kontroli nie stanowi przeszkody do podpisania protokołu przez kontrolującego i realizacji ustaleń pokontrolnych.

§ 13.

W przypadku stwierdzenia niewykorzystania dotacji lub wykorzystania jej niezgodnie z przeznaczeniem lub stwierdzenia pobrania dotacji niezależnie lub w nadmiernej wysokości stosuje się przepisy o finansach publicznych w zakresie dotyczącym dotacji udzielanych z budżetu gminy.

§ 14.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


mgr Dariusz Świetlik

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00