Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXI/139/13 Rady Miejskiej w Szepietowie
z dnia 21 marca 2013r.
w sprawie zmian w budżetu gminy na 2013 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281; z 2012 r. poz. 567; z 2013 r. poz. 153 ) oraz art. 211, 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz.1240, z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz.1726 z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 291, poz. 1707, Nr 240, poz. 1429, z 2012 r. poz. 1456, poz. 1530, poz. 1548 ) Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Zmniejszyć plan dochodów o kwotę 46.979,-zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1.
2. Zwiększyć plan wydatków o kwotę 114.942,-zł oraz dokonać przeniesień w planie wydatków na łączną kwotę 14.520,-zł zgodnie z załącznikiem Nr 2.
§ 2. Objaśnienia dokonanych zmian w budżecie zawarto w załączniku Nr 5.
§ 3. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
1) dochody ogółem - 17.704.085,-zł, z tego:
- bieżące w wysokości - 16.065.900,-zł,
- majątkowe w wysokości - 1.638.185,-zł;
2) wydatki ogółem - 20.235.468,-zł, z tego:
- bieżące w wysokości -15.181.176,-zł,
- majątkowe w wysokości - 5.054.292,-zł,
§ 4. 1. Dochody ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 673.688,-zł przeznacza się na spłatę kredytów i pożyczek zaciągniętych na wyprzedzające finansowanie projektów realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 673,688,-zł.
2. Deficyt budżetu w wysokości 3.205.071,-zł, zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
a) kredytów i pożyczek w kwocie 3.043.150,-zł, w tym 1.480.150,-zł zaciągniętych na wyprzedzające finansowanie projektów realizowanych z udziałem środków wymienionych w art. 5 ust.1, pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych,
b) wolnych środków w kwocie 161.921,-zł.
§ 5. Dokonuje się zmiany wykazu zadań inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 6. Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 3.915.158,-zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 1.383.775,-zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Szepietowa.
§ 8. Uchwała podlega przedłożeniu Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku w trybie art.90 ust.2 ustawy z dn. 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXI/139/13
Rady Miejskiej w Szepietowie
z dnia 21 marca 2013 r.
Dochody
Rodzaj: Własne | |||||
Dział | Rozdział | Paragraf | Przed zmianą | Zmiana | Po zmianie |
758 | 7 758 329,00 | - 87 229,00 | 7 671 100,00 | ||
75801 | 5 307 030,00 | - 87 229,00 | 5 219 801,00 | ||
2920 | 5 307 030,00 | - 87 229,00 | 5 219 801,00 | ||
801 | 17 100,00 | 942,00 | 18 042,00 | ||
80101 | 17 100,00 | 22,00 | 17 122,00 | ||
2400 | 0,00 | 22,00 | 22,00 | ||
80110 | 0,00 | 159,00 | 159,00 | ||
2400 | 0,00 | 159,00 | 159,00 | ||
80148 | 0,00 | 761,00 | 761,00 | ||
2400 | 0,00 | 761,00 | 761,00 | ||
852 | 283 000,00 | 3 000,00 | 286 000,00 | ||
85295 | 34 000,00 | 3 000,00 | 37 000,00 | ||
2030 | 34 000,00 | 3 000,00 | 37 000,00 | ||
854 | 0,00 | 36 308,00 | 36 308,00 | ||
85415 | 0,00 | 36 308,00 | 36 308,00 | ||
2030 | 0,00 | 36 308,00 | 36 308,00 | ||
Razem: | 15 964 994,00 | - 46 979,00 | 15 918 015,00 | ||
Rodzaj: Zlecone | |||||
Razem: | 1 786 070,00 | 0,00 | 1 786 070,00 |
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXI/139/13
Rady Miejskiej w Szepietowie
z dnia 21 marca 2013 r.
Wydatki
Rodzaj: Własne | |||||
Dział | Rozdział | Paragraf | Przed zmianą | Zmiana | Po zmianie |
600 | 2 863 313,00 | 72 807,00 | 2 936 120,00 | ||
60016 | 2 863 313,00 | 72 807,00 | 2 936 120,00 | ||
6050 | 2 498 055,00 | 72 807,00 | 2 570 862,00 | ||
700 | 155 101,00 | 0,00 | 155 101,00 | ||
70005 | 155 101,00 | 0,00 | 155 101,00 | ||
4170 | 0,00 | 400,00 | 400,00 | ||
4300 | 80 000,00 | - 400,00 | 79 600,00 | ||
750 | 2 481 339,00 | 0,00 | 2 481 339,00 | ||
75011 | 119 900,00 | 120,00 | 120 020,00 | ||
4040 | 2 500,00 | 120,00 | 2 620,00 | ||
75023 | 2 065 439,00 | - 120,00 | 2 065 319,00 | ||
4040 | 80 000,00 | - 120,00 | 79 880,00 | ||
852 | 748 014,00 | - 3 250,00 | 744 764,00 | ||
85205 | 24 000,00 | - 14 000,00 | 10 000,00 | ||
4010 | 18 000,00 | - 12 000,00 | 6 000,00 | ||
4110 | 3 000,00 | - 2 000,00 | 1 000,00 | ||
85295 | 45 000,00 | 10 750,00 | 55 750,00 | ||
3110 | 45 000,00 | 10 750,00 | 55 750,00 | ||
854 | 91 513,00 | 45 385,00 | 136 898,00 | ||
85415 | 0,00 | 45 385,00 | 45 385,00 | ||
3240 | 0,00 | 45 385,00 | 45 385,00 | ||
Razem: | 18 334 456,00 | 114 942,00 | 18 449 398,00 | ||
Rodzaj: Zlecone | |||||
Razem: | 1 786 070,00 | 0,00 | 1 786 070,00 |
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXI/139/13
Rady Miejskiej w Szepietowie
z dnia 21 marca 2013 r.
Zadania inwestycyjne w 2013 r.
Lp. | Dział | Rozdz. | §** | Nazwa zadania inwestycyjnego | Łączne koszty finansowe | Planowane wydatki | Jednostka organizacyjna realizująca program lub koordynująca wykonanie programu | ||||
rok budżetowy 2013 (8+9+10+11) | z tego źródła finansowania | ||||||||||
dochody własne jst | kredyty | środki pochodzące | środki wymienione | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
1 | 600 | 60016 | 605 | Przebudowa dróg gminnych w celu poprawy funkcjonalności i spójności z drogą krajową nr 66 | 1 493 627 | 1 493 627 | 746 814 | A. 746813 | Urząd Miejski | ||
2 | 600 | 60016 | 605 | Budowa chodnika ul. Kolejowa w Szepietowie | 387 891 | 387 891 | 387 891 | A. | Urząd Miejski | ||
3 | 600 | 60016 | 605 | Przebudowa drogi gminnej we wsi Warele Filipowicze | 168 277 | 168 277 | 168 277 | A. | Urząd Miejski | ||
4 | 600 | 60016 | 605 | Przebudowa drogi gminnej we wsi Wojny Pietrasze | 271 732 | 271 732 | 271 732 | A. | Urząd Miejski | ||
5 | 600 | 60016 | 605 | Przebudowa drogi gminnej we wsi Wojny Pogorzel | 249 335 | 249 335 | 176 528 | A. | Urząd Miejski | ||
600 | razem | 2 570 862 | |||||||||
6 | 750 | 75023 | 606 | Zakup serwera i sprzętu komputerowego z oprogramowaniem do Urzędu Miejskiego.(częściowa wymiana) | 40 000 | 40 000 | 40 000 | A. | Urząd Miejski | ||
750 | razem | 40 000 | |||||||||
Ogółem | 2 610 862 | 2 610 862 | 1 791 242 | 0 | A. 746813 | 0 | x |
* Wybrać odpowiednie oznaczenie źródła finansowania:
A. Dotacje i środki z budżetu państwa (np. od wojewody, MEN, UKFiS, …)
B. Środki i dotacje otrzymane od innych jst oraz innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych
C. Inne źródła
(** kol. 4 do wykorzystania fakultatywnego)
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXI/139/13
Rady Miejskiej w Szepietowie
z dnia 21 marca 2013 r.
Lp. | Treść | Klasyfikacja | Kwota |
1 | 2 | 3 | 4 |
Przychody ogółem: | 3 915 158 | ||
1. | Kredyty | § 952 | 1 053 000 |
2. | Pożyczki | § 952 | 510 000 |
3. | Pożyczki na finansowanie zadań realizowanych | § 903 | 1 480 150 |
4. | Spłaty pożyczek udzielonych | § 951 | |
5. | Prywatyzacja majątku jst | § 944 | |
6. | Nadwyżka budżetu z lat ubiegłych | § 957 | |
7. | Papiery wartościowe (obligacje) | § 931 | |
8. | Inne źródła (wolne środki) | § 950 | 872 008 |
Rozchody ogółem: | 1 383 775 | ||
1. | Spłaty kredytów | § 992 | 469 199 |
2. | Spłaty pożyczek | § 992 | 240 888 |
3. | Spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE, w tym: | § 963 | 673 688 |
na udział własny | |||
na środki unijne | 673 688 | ||
4. | Udzielone pożyczki | § 991 | |
5. | Lokaty | § 994 | |
6. | Wykup papierów wartościowych (obligacji) | § 982 | |
7. | Rozchody z tytułu innych rozliczeń | § 995 |
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXI/139/13
Rady Miejskiej w Szepietowie
z dnia 21 marca 2013 r.
Objaśnienia dokonanych zmian
1. Zgodnie z ostateczną informacją Ministra Finansów kwota części oświatowej subwencji ogólnej wyniesie 5.219.801,-zł i jest niższa od poprzednio planowanej o 87.229,-zł.
2. Zwiększono gminie dotację na zadania własne w opiece społecznej na o 3.000,-zł, na program dożywiania. Jednocześnie jako uzupełnienie dotacji zwiększa się wydatki ze środków gminy na ten cel o 7.750,-zł.
3. Planuje się środki w kwocie 45.385,-zł na wypłaty pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, tj stypendia i zasiłki szkolne, które będą finansowane: 36.308,-zł - dotacja i 9.077,-zł - środki własne gminy.
4. Wpłynęły środki w łącznej kwocie 942,-zł z ostatecznego rozliczenia rachunków dochodów własnych za 2012 r.
5. W transporcie i łączności zwiększa się o 72.807,-zł wydatki inwestycyjne na przebudowę drogi gminnej w Wojnach Pogorzeli.
6. W opiece społecznej zmniejsza sie o 14.000,-zł wydatki planowane na zadania związane z przemocą w rodzinie.
7. W gospodarce mieszkaniowej przenosi się kwotę 400,-zł z usług na wynagrodzenia bezosobowe.
8. W administracji dokonuje się korekty wydatków na dodatkowe wynagrodzenie roczne o 120,-zł.