Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego rok 2013 poz. 2426

Uchwała nr XL/300/2013 Rady Miejskiej w Węgorzewie

z dnia 26 czerwca 2013r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Węgorzewo

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U z 2013 r. poz. 594), art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. 2012 poz. 391, poz. 951, z 2013 poz. 21, poz. 228 ), po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Miejska w Węgorzewie uchwala co następuje:

§ 1.

1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Węgorzewo określający szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Węgorzewo.

2. Regulamin stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Węgorzewa.

§ 3.

Uchwała w wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodniczący Rady


Tomasz Wierzchowski


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XL/300/2013
Rady Miejskiej w Węgorzewie
z dnia 26 czerwca 2013 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY WĘGORZEWO

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1.

1. Określa się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Węgorzewo, a w szczególności:

1) wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości,

2) rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,

3) częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości,

4) inne wymagania wynikające z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami,

5) obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniami lub uciążliwościami dla ludzi orz przed zanieczyszczeniami terenów przeznaczonych do wspólnego użytku,

6) wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej,

7) wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania.

§ 2.

1. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Węgorzewo,

2) Związku - należy przez to rozumieć Mazurski Związek Międzygminny - Gospodarka Odpadami,

3) Zakładzie - należy przez to rozumieć Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Spytkowie,

4) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.).

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3.

1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości w szczególności poprzez zbieranie w sposób selektywny powstałych na terenie nieruchomości następujących rodzajów odpadów:

1) szkło;

2) papier, tworzywa sztuczne, metale oraz opakowania wielomateriałowe;

3) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji;

4) odpady zielone;

5) przeterminowane leki;

6) chemikalia;

7) zużyte opony;

8) zużyte baterie i akumulatory;

9) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

10) meble i inne odpady wielkogabarytowe;

11) odpady budowlane i rozbiórkowe.

2. Odpady komunalne, o których mowa w ust.1 pkt 1-2 powinny być zbierane do pojemników oznaczonych kolorem żółtym i odbierane łącznie jako odpady suche.

3. Odpady komunalne, o których mowa w ust.1 pkt 3-4 powinny być zbierane do pojemników oznaczonych kolorem brązowym i odbierane łącznie jako odpady mokre.

4. Odpady, o których mowa w ust.1 pkt 5-11 należy przekazywać do miejsc ich zbierania zgodnie z zasadami określonymi w § 4.

5. Odpady komunalne nie zbierane selektywnie określane są jako odpady zmieszane i powinny być zbierane do pojemników oznaczonych kolorem szarym.

§ 4.

1. Odpady szkła, papieru, tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych należy zbierać w pojemnikach.

2. Odpady komunalne ulegające biodegradacji oraz odpady zielone należy zbierać w pojemnikach dostosowanych do tego rodzaju odpadów.

3. Odpady w postaci przeterminowanych leków należy umieszczać w odpowiednio oznaczonych pojemnikach zlokalizowanych w aptekach, przychodniach, ośrodkach zdrowia, wskazanych przez Związek.

4. Chemikalia należy przekazywać do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Spytkowie.

5. Zużyte opony należy przekazywać do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

6. Odpady w postaci zużytych baterii i akumulatorów małogabarytowych należy przekazywać na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. Nr 79, poz. 666 z późn. zm.) do podmiotu zbierającego te odpady bądź też umieszczać w odpowiednio oznaczonych pojemnikach zlokalizowanych w budynkach użyteczności publicznej wskazanych przez Związek w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości.

7. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powstający w gospodarstwach domowych należy przekazywać na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495 z późn. zm.) do punktów zbierania tego rodzaju odpadów. Odpady te mogą być również przekazywane bezpośrednio do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

8. Meble i inne odpady wielkogabarytowe zbiera się na terenie nieruchomości w miejscu służącym do zbierania odpadów komunalnych. Odpady te, z uwzględnieniem zasad wynikających z §9 ust. 2 pkt 2, winny być zgromadzone nie wcześniej niż 24 godziny przed wyznaczonym terminem ich odbioru. Odpady te przekazywane mogą być również bezpośrednio do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

9. Odpady budowlane i rozbiórkowe z prac prowadzonych we własnym zakresie mogą być dostarczane na koszt własny do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Nie dotyczy to odpadów budowlanych i rozbiórkowych powstałych podczas robót budowlano-remontowych wymagających zgłoszenia lub pozwolenia na budowę oraz w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej.

§ 5.

1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się po spełnieniu łącznych warunków:

1) dotyczy nadwozia samochodu;

2) czynności wykonywane są na wydzielonych, utwardzonych częściach nieruchomości oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji;

3) powstające ścieki są odprowadzane do kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego;

2. Mycie pojazdów mechanicznych nie może odbywać się w pobliżu rzek, stawów, jezior i innych naturalnych zbiorników wodnych w odległości mniejszej niż 100 m.

3. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się tylko po spełnieniu łącznych warunków:

1) dotyczy drobnych napraw tj.: regulacji, wymiany kół, świec zapłonowych, żarówek, uzupełniania płynów itp.;

2) odpady będą gromadzone w pojemnikach do tego przeznaczonych.

§ 6.

1. Właściciele nieruchomości realizują obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń (w tym piasku po roztopach) na terenach publicznych położonych wzdłuż nieruchomości w sposób niezakłócający ruchu pieszych i pojazdów.

2. Uprzątnięcie błota, śniegu i lodu części nieruchomości służących do użytku publicznego należy rozpocząć bez zbędnej zwłoki po ich pojawieniu się, a innych zanieczyszczeń (w tym piasku po roztopach) w miarę potrzeb.

Rozdział 3.

Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymywania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

§ 7.

1. Do zbierania odpadów na terenie Gminy przewiduje się następujące rodzaje pojemników:

1) pojemniki o pojemności 50 l, 60 l, 110 l, 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l, 1500 l, 2200 l;

2) kontenery o pojemności 6.000 l (KP 6), 7.000 l (KP 7), 10.000 l (KP 10).

2. Zestawy do zbierania odpadów:

1) dla domów jednorodzinnych:

a) pojemniki na odpady ulegające biodegradacji o pojemności 60 l, 110 l, 120 l;

b) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 110 l, 120 l, 240 l, 360 l;

c) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki szkła, papieru, tworzyw sztucznych, metali, odpadów wielomateriałowych - o pojemności do 1500 l;

2) dla budynków wielorodzinnych:

a) pojemniki na odpady ulegające biodegradacji - o pojemności 110 l, 240 l, 1100 l

b) pojemniki na odpady zmieszane - o pojemności 1100 l, 2200 l lub kontenery;

c) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki szkła, papieru, tworzyw sztucznych, metali, odpadów wielomateriałowych - o pojemności 1100 l, 1500 l lub kontenery o pojemnościach określonych w ust 1, pkt 2.

3. Ilość i rodzaj pojemników przewidzianych do zbiórki odpadów komunalnych będzie dostosowana od ilości i rodzaju odpadów wytwarzanych na danej nieruchomości i częstotliwości ich odbioru.

4. Odpady komunalne, należy gromadzić w następujący sposób:

1) do pojemników oznaczonych kolorem:

a) żółtym - szkło, papier, tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe;

b) brązowym - odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone;

c) szarym - odpady zmieszane.

5. Nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, winne być wyposażone w pojemniki dostosowane do ilości, rodzaju wytwarzanych odpadów i częstotliwości ich opróżniania, uwzględniając następujące normy minimalne:

1) dla szkół wszelkiego typu - 2 l tygodniowo na każdego ucznia, studenta, osobę pracującą, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l tygodniowo na szkołę;

2) dla żłobków i przedszkoli - 2 l tygodniowo na każde dziecko i osobę pracującą, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l tygodniowo na żłobek lub przedszkole;

3) dla instytucji publicznych - 10 l tygodniowo na każdą osobę pracującą, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l tygodniowo na instytucję;

4) dla lokali handlowych:

a) spożywczych i warzywniczych - 50 l tygodniowo na każde 10 m2powierzchni całkowitej lokalu jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l tygodniowo na lokal.

b) pozostałych - 30 l tygodniowo na każde 10 m2powierzchni całkowitej lokalu jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l tygodniowo na lokal.

5) dla lokali gastronomicznych - 20 l tygodniowo na każde 10 m2powierzchni całkowitej lokalu, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l tygodniowo na lokal;

6) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji - 20 l tygodniowo na każdą osobę pracującą, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l tygodniowo na lokal;

7) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych, pomieszczeń biurowych i socjalnych - 10 l tygodniowo na każdą osobę pracującą, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 120 l tygodniowo opróżniany:

1) jeden raz na 4 tygodnie przy zatrudnieniu od 1 do 3 osób

2) jeden raz na 2 tygodnie przy zatrudnieniu od 4 do 6 osób

3) jeden raz w tygodniu przy zatrudnieniu powyżej 6 osób;

8) dla internatów, hoteli, pensjonatów, ośrodków wypoczynkowych itp. - 10 l tygodniowo na jedno łóżko oraz na każdą osobę pracującą, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 1100 l tygodniowo;

9) dla ogrodów działkowych min. 20 l tygodniowo na każdą działkę w okresie sezonu, tj. od 1 kwietnia do 31 października każdego roku, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 1100 l tygodniowo na ogród działkowy;

10) dla domków letniskowych w okresie ich użytkowania pojemniki takie jak dla domów jednorodzinnych;

11) dla pól namiotowych w sezonie letnim 30 l tygodniowo na każdą osobę przebywającą na terenie nieruchomości, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 1100 l tygodniowo na każde pole namiotowe;

12) dla targowisk 50 l na każde stoisko na tydzień, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 1100 l tygodniowo na targowisko;

13) dla czynnej części cmentarzy 5 m3/ha, jednak nie mniej niż jeden pojemnik 1100 l tygodniowo na cmentarz; dla cmentarzy o powierzchni poniżej 1 ha nie mniej niż jeden pojemnik 360 l tygodniowo na cmentarz;

14) dla działek o charakterze rekreacyjno-letniskowym w okresie ich użytkowania jeden pojemnik 120 l tygodniowo;

15) dla domów opieki i szpitali - 10 l tygodniowo na jedno łóżko, jednak nie mniej niż 1100 l tygodniowo

6. Za osobę pracującą uważa się każdą osobę wykonującą czynności zawodowe w zakładzie pracy, niezależnie od charakteru prawnego ich wykonania oraz wymiaru czasowego ich realizacji, w tym umowy o pracę i umowy o charakterze cywilnoprawnym

§ 8.

1. Podczas wyznaczania miejsc gromadzenia odpadów komunalnych należy uwzględnić obowiązujące przepisy, w tym w szczególności przepisy § 22 i 23 rozporządzenia ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 roku, Nr 75, poz. 690 z późn. zm.).

2. Za zgodą właściciela, dopuszcza się wjazd na teren nieruchomości pojazdów uprawnionego przedsiębiorcy w celu odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach.

3. Ustala się standardy utrzymania pojemników i miejsc zbierania odpadów:

1) podmiot odbierający odpady komunalne zapewnia dostarczenie pojemników na odpady i odpowiada za ich stan sanitarny, w szczególności poprzez ich mycie, dezynfekcje i dezynsekcje co najmniej 2 razy w roku;

2) właściciele nieruchomości mają obowiązek utrzymywać pojemniki w odpowiednim stanie technicznym, w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności;

3) właściciele nieruchomości winni wskazać miejsce usytuowania pojemników na terenie, do którego posiadają tytuł prawny.

4. Pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych powinny być eksploatowane wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Rozdział 4.

Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 9.

1. Odbiór odpadów komunalnych odbywa się w sposób zapewniający właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości, zgodnie z następującą częstotliwością:

1) dla domów jednorodzinnych oraz nieruchomości okresowo zamieszkałych:

a) pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów opróżniane nie rzadziej niż:

- co 2 tygodnie w sezonie, tj. od 1 maja do 30 września;

- co 4 tygodnie poza sezonem, tj. od 1 października do 30 kwietnia;

b) pojemniki na odpady ulegające biodegradacji opróżniane nie rzadziej niż:

- co 2 tygodnie w sezonie, tj. od 1 maja do 30 września;

- co 4 tygodnie poza sezonem, tj. od 1 października do 30 kwietnia;

c) pojemniki na odpady zmieszane opróżniane nie rzadziej niż:

- co 2 tygodnie w sezonie, tj. od 1 maja do 30 września;

- co 4 tygodnie poza sezonem, tj. od 1 października do 30 kwietnia;

2) dla budynków wielorodzinnych oraz nieruchomości niezamieszkałych z zastrzeżeniem § 7 ust. 5 pkt. 7:

a) pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów opróżniane nie rzadziej niż:

- co tydzień w sezonie, tj. od 1 maja do 30 września;

- co 2 tygodnie poza sezonem, tj. od 1 października do 30 kwietnia.

b) pojemniki na odpady ulegające biodegradacji opróżniane nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu

c) pojemniki na odpady zmieszane opróżniane nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu;

2. Odpady wielkogabarytowe odbierane będą:

1) w zabudowie jednorodzinnej - raz na pół roku zgodnie z harmonogramem;

2) w zabudowie wielorodzinnej w terminach uzgodnionych z zarządcą nieruchomości, nie częściej jednak niż raz na kwartał.

3. Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości okresowo zamieszkałych odbywać się będzie w terminach zamieszkania, uzgodnionych z właścicielami tych nieruchomości.

4. Odpady komunalne ulegające biodegradacji oraz odpady zielone mogą być zagospodarowane we własnym zakresie w kompostowniach przydomowych z przeznaczeniem do własnego wykorzystania kompostu.

§ 10.

1. Częstotliwość opróżnienia zbiorników bezodpływowych:

1) właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe są zobowiązani opróżniać je z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia bądź wylewania na powierzchnię terenu.

2) Opróżnianie zbiorników bezodpływowych odbywa się na podstawie zamówienia właściciela nieruchomości, złożonego do podmiotu uprawnionego, z którym podpisał umowę.

3) Częstotliwość opróżniania z osadów ściekowych zbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami

§ 11.

1. Odpady komunalne odbierane od właścicieli nieruchomości położonych na terenie

Gminy Węgorzewo winny być przekazywane do Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Spytkowo Sp. z o.o. w Giżycku, który w wojewódzkim planie gospodarki odpadami został wskazany jako Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

§ 12.

1. Postępowanie ze zwierzętami domowymi:

1) Osoby będące właścicielami lub opiekunami psów, kotów i innych zwierząt domowych są zobowiązani do sprawowania właściwej opieki nad tymi zwierzętami, a w szczególności nie pozostawiania ich bez nadzoru.

2) Zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów ze smyczy na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem.

3) Na tereny użyteczności publicznej psy mogą być wyprowadzane tylko na smyczy oraz na smyczy i w kagańcu w przypadku ras uznawanych za agresywne wg Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U. Nr 77, poz. 687)

4) Zwolnienie zwierząt domowych z uwięzi dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych do tego przeznaczonych, tylko w sytuacji gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem, nie dotyczy ono psów ras uznanych za agresywne.

5) Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy natychmiastowe usuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp.; nieczystości te, umieszczone w szczelnych, nie ulegających szybkiemu rozkładowi torbach, mogą być deponowane w komunalnych urządzeniach do zbierania odpadów; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych korzystających z psów przewodników.

Rozdział 7.
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 13.

1. Założenia ogólne:

1) Utrzymywanie zwierząt gospodarskich dopuszcza się na terenach, dla których obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dopuścił funkcję rolniczą.

2) Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej, dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod warunkiem posiadania budynków gospodarskich, przeznaczonych do hodowli zwierząt spełniających wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.)

3) Zwierzęta gospodarskie powinny być utrzymywane w pomieszczeniach zamkniętych lub na terenie ogrodzonych nieruchomości, skutecznie zabezpieczonych przed ich samodzielnym wydostaniem się poza teren nieruchomości. Wymogi określone w zdaniu pierwszym nie dotyczą pszczół miodnych.

4) Wymogów określonych w pkt. 1 nie stosuje się do utrzymywania koni w celach terapeutycznych i rekreacyjnych.

5) Właściciele zwierząt gospodarskich mają obowiązek usuwania odpadów zwierzęcych, pozostałości karmy lub ściółki pozostawionych na ulicach, placach i innych miejscach publicznych.

6) Prowadzący chów zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolnej, zobowiązani są do przestrzegania zapisów niniejszego Regulaminu, a ponadto:

a) przestrzegać przepisów sanitarno - epidemiologicznych;

b) przeprowadzać deratyzację pomieszczeń, w których prowadzona jest hodowla zwierząt, w terminie określonym w niniejszym Regulaminie;

c) niezwłocznie usuwać zanieczyszczenia pozostawione przez zwierzęta gospodarskie w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych.

Rozdział 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

§ 14.

1. Obowiązkowi deratyzacji podlegają obszary:

1) zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wielorodzinnej;

2) Obszary nieruchomości zabudowanych obiektami użyteczności publicznej oraz obiektami lub magazynami przeznaczonymi do przetwórstwa lub przechowywania produktów rolno - spożywczych i gospodarki odpadami;

2. Obowiązkową deratyzację wykonuje się corocznie w terminie od 15 września do 30 listopada; w uzasadnionych przypadkach, deratyzację przeprowadza się w miarę potrzeby, również w innych terminach.

Rozdział 9.
Postanowienia końcowe

§ 15.

1. Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu sprawuje Burmistrz Węgorzewa.

2. Egzekwowanie przepisów niniejszego Regulaminu należy do Straży Miejskiej Węgorzewie.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00