Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2013 poz. 2997

Uchwała Nr XXXVI/478/13 Rady Miasta Kołobrzeg

z dnia 22 lipca 2013 r.

w sprawie uchwalenia Statutu Osiedla Nr 1 „Solne Zdroje ” - jednostki pomocniczej miasta Kołobrzeg

Na podstawie art. 35 ust.1 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594)Rada Miasta Kołobrzeg uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się Statut Osiedla Nr 1 "Solne Zdroje" - jednostki pomocniczej miasta Kołobrzeg stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc uchwała Nr XXX/388/04 Rady Miejskiej w Kołobrzegu z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia Statutu Osiedla Nr 1 "Solne Zdroje" - jednostki pomocniczej miasta Kołobrzeg (Dz.Urz.Woj.Zachodniopomorskiego z 2005 r. Nr 14, poz. 249, z 2012 r., poz. 804 i 1406).

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Kołobrzeg.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady


Ryszard Szufel


Załącznik do Uchwały Nr XXXVI/478/13
Rady Miasta Kołobrzeg
z dnia 22 lipca 2013 r.

STATUT OSIEDLA NR 1 "SOLNE ZDROJE"

Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Osiedle Nr 1 zwane dalej Osiedlem jest jednostką pomocniczą miasta Kołobrzeg o nazwie "Solne Zdroje".

§ 2. Osiedle tworzy, dzieli, łączy lub znosi w drodze uchwały Rada Miasta po konsultacji z mieszkańcami Osiedla.

§ 3. 1. Osiedle stanowią mieszkańcy miasta wraz z częścią jego terytorium, na którym zamieszkują i obejmuje następujące place, ulice:

1) Aleja I Armii Wojska Polskiego;

2) Aleja Kolejowa;

3) Aleja Nadmorska;

4) Aleja im. dr Zygmunta Maja;

5) Aleksandra Fredry;

6) Aniołów Stróżów;

7) Armii Krajowej (od ul. Dworcowej do ul. Edmunda Łopuskiego nr 1-9);

8) Bulwar Jana Szymańskiego;

9) Bulwar Marynarzy Okrętów Pogranicza;

10) Bulwar Zacisze;

11) Fryderyka Chopina;

12) Cicha;

13) Michała Drzymały;

14) Dworcowa;

15) Generała Władysława Sikorskiego;

16) Artura Grottgera;

17) Jana Frankowskiego;

18) Jana Kilińskiego;

19) Jana Kasprowicza;

20) Władysława Kniewskiego;

21) Hugona Kołłątaja;

22) Marii Konopnickiej;

23) Mikołaja Kopernika;

24) Tadeusza Kościuszki;

25) Józefa Conrada Korzeniowskiego;

26) Krakusa i Wandy;

27) Edmunda Łopuskiego (od ul. Unii Lubelskiej do ul. Rzecznej nr 2-28);

28) Marcina Borzymowskiego;

29) Adama Mickiewicza;

30) Mikołaja Reja;

31) Morska;

32) Kamila Cypriana Norwida;

33) Obrońców Westerplatte;

34) Park 18 Marca;

35) Park im. Stefana Żeromskiego;

36) Park Teatralny;

37) Piastowska;

38) Plac 18 Marca;

39) Plac Koncertów Porannych;

40) Pomorska;

41) Portowa;

42) prof. Teodora Rafińskiego;

43) Władysława Reymonta;

44) Marii Rodziewiczówny;

45) Skwer kmdr Stanisława Mieszkowskiego;

46) Skwer Pionierów Kołobrzegu;

47) Juliusza Słowackiego;

48) Solna;

49) Spacerowa;

50) Strzelecka;

51) Sybiraków;

52) Szkolna;

53) ks. Piotra Ściegiennego;

54) Towarowa;

55) Unii Lubelskiej (od ul. Kniewskiego do ul. Łopuskiego nr 1-17);

56) Walki Młodych (od ul. Łopuskiego do ul. Waryńskiego nr 37 - 38);

57) Ludwika Waryńskiego;

58) Jerzego Waszyngtona;

59) Zdrojowa;

60) Zwycięzców;

61) Źródlana.

2. Terytorium Osiedla określa plan stanowiący załącznik do Statutu.

§ 4. Do zadań organów Osiedla należy dbanie o zbiorowe potrzeby mieszkańców,
a w szczególności:

1) organizowanie mieszkańców do załatwiania spraw związanych z życiem Osiedla,

2) zapewnianie ścisłego współdziałania z Radą Miasta i jej Komisjami oraz Prezydentem Miasta
w rozpatrywaniu spraw związanych z życiem Osiedla,

3) wyrażanie opinii do projektów uchwał Rady Miasta dotyczących Osiedla w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 7 dni,

4) organizowanie stałych kontaktów z radnymi Rady Miasta,

5) organizowanie prac mieszkańców na rzecz Osiedla,

6) zarządzanie przekazanym mieniem komunalnym,

7) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi miasta, które świadczą usługi na rzecz
mieszkańców Osiedla.

Rozdział 2.
ORGANY OSIEDLA

§ 5. Organami Osiedla są:

1) Rada Osiedla,

2) Zarząd Osiedla.

§ 6. Wybory do Rady Osiedla zarządza Rada Miasta.

Rozdział 3.
RADA OSIEDLA

§ 7. 1. Rada Osiedla jest organem uchwałodawczym w Osiedlu.

2. Liczbę członków Rady Osiedla ustala się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

3. Zasady i tryb przeprowadzania wyborów do Rady Osiedla ustala Rada Miasta odrębną uchwałą.

4. W terminie 14 dni od daty ogłoszenia wyników wyborów do Rady Osiedla przewodniczący Osiedlowej Komisji Wyborczej zwołuje i prowadzi pierwsze posiedzenie nowo wybranej Rady Osiedla.

5. Kadencja Rady Osiedla trwa 4 lata od dnia wyboru.

6. Odwołanie Rady Osiedla przed upływem kadencji może nastąpić w drodze referendum podejmowanego z inicjatywy mieszkańców.

§ 8. 1. Do właściwości Rady Osiedla należą wszystkie sprawy pozostające w zakresie działania Osiedla.

2. Do zadań Rady Osiedla należą w szczególności:

1) wybór, odwołanie i udzielenie absolutorium Zarządowi Osiedla,

2) określanie kierunków działania Zarządu Osiedla,

3) wydawanie opinii w sprawach Osiedla na wniosek zainteresowanej strony lub z własnej inicjatywy,
a w szczególności:

a) wysuwanie propozycji i opiniowanie projektów lokalizacji garaży, placów zabaw, terenów rekreacyjnych, placówek usługowo-handlowych,

b) opiniowanie lokalizacji obiektów mogących spowodować uciążliwość dla otoczenia,

c) opiniowanie i konsultowanie przebiegu ciągów komunikacyjnych, w tym inicjowanie wyznaczania nowych ciągów,

4) wspieranie i organizowanie inicjatyw społecznych w Osiedlu zmierzających do
poprawy warunków życia mieszkańców, rozwoju kultury, infrastruktury komunalnej,
handlu i usług,

5) utrzymywanie stałych kontaktów z mieszkańcami Osiedla,

6) wnioskowanie do Rady Miasta w sprawie zmian w Statucie Osiedla,

7) kontrolowanie działalności Zarządu Osiedla,

8) opracowywanie rocznego planu pracy Rady Osiedla,

9) współpraca z Radą Miasta oraz Prezydentem Miasta we wszystkich sprawach dotyczących Osiedla.

3. Uchwały Rady Osiedla zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy statutowego składu Rady, w głosowaniu jawnym, chyba że Statut stanowi inaczej.

§ 9. 1. Rada Osiedla wybiera ze swojego grona przewodniczącego i jego zastępcę w głosowaniu tajnym, bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy statutowego składu Rady.

2. Głosowanie przeprowadza Komisja Skrutacyjna - 3 osobowa (przewodniczący, dwóch członków) powołana spośród radnych Rady Osiedla. Członkowie Komisji Skrutacyjnej nie mogą kandydować do wybieranych władz osiedla.

3. Do zadań Komisji Skrutacyjnej należy:

1) przyjęcie zgłoszeń kandydatów,

2) przygotowanie, wydanie i zebranie kart do głosowania,

3) ustalenie wyników głosowania i sporządzenie protokołu o wynikach wyborów,

4) ogłoszenie wyników wyborów.

4. Karty do głosowania opatruje się pieczęcią.

5. Na karcie do głosowania wpisuje się imię i nazwisko kandydatów w kolejności alfabetycznej.

6. Nieważne są karty całkowicie przedarte oraz karty, na których pozostawiono więcej kandydatów niż miejsc do obsadzenia.

§ 10. Odwołanie przewodniczącego Rady Osiedla lub jego zastępcy przed upływem kadencji następuje na wniosek co najmniej 1/4 statutowego składu Rady Osiedla w trybie określonym w § 9
ust. 1.

§ 11. 1. Przewodniczący Rady Osiedla organizuje pracę Rady i prowadzi jej obrady. W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania przewodniczącego wykonuje jego zastępca.

2. Przewodniczący Rady Osiedla zwołuje posiedzenia Rady w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.

3. Na wniosek 1/3 członków Rady Osiedla, Zarządu Osiedla lub organów miasta przewodniczący Rady Osiedla zobowiązany jest zwołać posiedzenie Rady w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku.

4. Przewodniczącemu Rady Osiedla może przysługiwać dieta.

§ 12. Rada Osiedla może powoływać Komisje problemowe do określonych zadań ustalając każdorazowo ich skład, przedmiot, zakres i sposób działania oraz czas na jaki zostały powołane.

Rozdział 4.
ZARZĄD OSIEDLA

§ 13. 1. Zarząd Osiedla jest organem wykonawczym Osiedla.

2. Rada Osiedla dokonuje wyboru Zarządu Osiedla w liczbie 3 osób spośród radnych Rady Osiedla w terminie 14 dni od daty ogłoszenia wyników wyborów do Rady.

3. Zarząd Osiedla wybiera się na okres kadencji Rady. Po upływie kadencji lub w razie odwołania Zarządu Osiedla do czasu wyboru nowego Zarządu Osiedla obowiązki wykonuje dotychczasowy Zarząd Osiedla.

4. W skład Zarządu Osiedla wchodzi przewodniczący, jego zastępca i członek.

§ 14. 1. Zarząd Osiedla wykonuje uchwały Rady Osiedla i zadania określone niniejszym Statutem.

2. Do zadań Zarządu Osiedla należy w szczególności:

1) przygotowanie projektów uchwał Rady Osiedla,

2) składanie Radzie Osiedla do 31 stycznia każdego roku sprawozdania z wykonania uchwał Rady za rok ubiegły i uzyskanie z tego tytułu absolutorium,

3) współpraca z Radą Miasta oraz Prezydentem Miasta we wszystkich sprawach dotyczących Osiedla,

4) utrzymywanie stałych kontaktów z mieszkańcami Osiedla.

§ 15. 1. Rada Osiedla wybiera przewodniczącego Zarządu Osiedla bezwzględną większością głosów statutowego składu Rady Osiedla w głosowaniu tajnym.

2. Rada Osiedla wybiera zastępcę przewodniczącego Zarządu Osiedla oraz członka Zarządu na wniosek Przewodniczącego Zarządu Osiedla zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy statutowego składu Rady Osiedla, w głosowaniu tajnym.

3. Do przeprowadzenia wyborów do Zarządu Osiedla stosuje się odpowiednio § 9 ust. 2 - 6.

§ 16. 1. Zarząd Osiedla lub przewodniczącego Zarządu przed upływem kadencji może odwołać Rada Osiedla na wniosek co najmniej 1 statutowego składu Rady Osiedla, bezwzględną większością głosów statutowego składu, w głosowaniu tajnym.

2. Zastępcę przewodniczącego Zarządu Osiedla, członka Zarządu Osiedla może odwołać Rada Osiedla na wniosek przewodniczącego Zarządu zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy statutowego składu, w głosowaniu tajnym.

§ 17. Zarząd Osiedla może korzystać z pomocy pełnomocników klatek schodowych (budynków), wybranych przez ich mieszkańców, przedstawicieli wspólnot mieszkaniowych, spółdzielni mieszkaniowych.

§ 18. 1. Uchwałę w sprawie przyjęcia sprawozdania oraz w sprawie absolutorium podejmuje Rada Osiedla zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy statutowego składu Rady,
w głosowaniu jawnym.

2. Nieudzielenie absolutorium Zarządowi Osiedla jest równoznaczne z wnioskiem o odwołanie Zarządu.

3. Głosowanie wniosku, o którym mowa w ust.2 przeprowadza się w trybie określonym w § 16 ust.1, nie wcześniej niż po upływie 14 dni od podjęcia uchwały w sprawie nieudzielenia absolutorium.

§ 19. 1. Przewodniczący Zarządu Osiedla organizuje pracę Zarządu, kieruje bieżącymi sprawami Osiedla i reprezentuje Osiedle na zewnątrz.

2. Posiedzenie Zarządu Osiedla zwołuje Przewodniczący w miarę potrzeb.

3. Uchwały Zarządu Osiedla zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Zarządu, w głosowaniu jawnym.

4. Posiedzenie Zarządu Osiedla może być także zwołane na wniosek zastępcy przewodniczącego lub członka Zarządu Osiedla w terminie 7 dni od dnia doręczenia wniosku Przewodniczącemu.

5. Przewodniczący Zarządu Osiedla może brać udział w sesjach Rady Miasta
i uczestniczyć w dyskusji bez prawa głosowania.

§ 20. Przewodniczącemu Zarządu Osiedla przysługuje dieta miesięczna za wypełnianie statutowych obowiązków i udział w pracach Rady Miasta. Wysokość diety określa Rada Miasta odrębną uchwałą.

§ 21. Przewodniczący Zarządu Osiedla korzysta z ochrony prawnej przysługującej funkcjonariuszom publicznym.

Rozdział 5.
MIENIE KOMUNALNE I GOSPODARKA FINANSOWA

§ 22. Organy Osiedla zobowiązane są do wykorzystywania obiektów oddanych jednostce do korzystania zgodnie z zasadami prawidłowej gospodarki.

§ 23. 1. Organy Osiedla prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu miasta.

2. Dochodami miasta przeznaczonymi na działalność organów Osiedla mogą być darowizny od osób fizycznych i prawnych.

§ 24. 1. Rozdysponowanie dochodów, o których mowa w § 23 ust. 2 ustala Rada Osiedla.

2. Zarząd Osiedla składa roczne sprawozdanie z działalności oraz realizacji dochodów i wydatków Radzie Osiedla, która decyduje o udzieleniu absolutorium. Sprawozdanie przekazuje się Radzie Miasta
i Prezydentowi Miasta.

§ 25. Wszystkie przysługujące dotychczas mieszkańcom Osiedla prawa rzeczowe i majątkowe pozostają nienaruszone.

§ 26. Nadzór i kontrolę nad organami Osiedla sprawuje Rada Miasta.


Załącznik do Statutu Osiedla Nr 1 "Solne Zdroje "

Mapa Osiedla Nr 1 "Solne Zdroje"

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00