Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXVIII/272/13 Rady Miasta i Gminy Gołańcz
z dnia 20 września 2013r.
w sprawie zmiany Uchwały nr XXI/212/12 Rady Miasta i Gminy Gołańcz z 27 grudnia 2012 roku w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności ilość odpadów komunalnych, częstotliwość i sposób świadczenia usług
Na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. DzU z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) oraz art. 40 ust. 1 z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (DzU z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.) Rada Miasta i Gminy Gołańcz uchwala, co następuje:
§ 1. W Uchwale nr XXI/212/12 Rady Miasta i Gminy Gołańcz z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności ilość odpadów komunalnych, częstotliwość i sposób świadczenia usług, opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z dnia 30 stycznia 2013 roku (DzUWW z 2013, poz. 1023) wprowadza się następujące zmiany: paragraf 1. otrzymuje następujące brzmienie:
Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbierana będzie każda ilość odpadów komunalnych oraz nieruchomość będzie wyposażona w worki, pojemniki i kontenery, służące do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych oraz zbieranych selektywnie.".
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Gołańcz.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Gołańcz |
Uzasadnienie
Na mocy znowelizowanej ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Miasto i Gmina Gołańcz wprowadziła od 1 lipca 2013 roku nowy system gospodarki odpadami komunalnymi.
Dotychczas jednym z obowiązków właścicieli nieruchomości, było zaopatrzenie się w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych. Ustawą z dnia 25 stycznia 2013 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (DzU z 2013 r. poz. 228), ustawodawca zmienił brzmienie art. 5 ust. 1 pkt 1, przez co umożliwił radom gmin przejęcie tego obowiązku, jako część usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za uiszczoną przez właściciela opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Biorąc powyższe pod uwagę, podjęcie niniejszej uchwały uważa się za zasadne.
Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Gołańcz |