Akt prawny
Alerty
Uchwała nr 321/XXXIII/2013 Rady Miejskiej w Kłobucku
z dnia 20 sierpnia 2013r.
w sprawie ustanowienia honorowej odznaki "Zasłużony dla Gminy Kłobuck", ustalenia jej wzoru oraz zasad i trybu nadawania
Na podstawie art. 6 ust. 1, art. 7 ust. 1 pkt 17 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. , poz. 594 )
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1. Ustanawia się Odznakę Honorową "Zasłużony dla Gminy Kłobuck", zwaną dalej odznaką.
§ 2. Odznaka jest zaszczytnym honorowym wyróżnieniem i może być nadawana organizacjom pozarządowym, organizacjom społecznym i zawodowym, a także osobom fizycznym za osiągnięcia, które w istotny sposób przyczyniły się do promocji i rozwoju Gminy Kłobuck,
do integracji społeczności lokalnej i do rozwiązania ważnych spraw lokalnych oraz mogą stanowić przykład dla innych.
§ 3. 1. Odznakę nadaje Rada Miejska w drodze uchwały, po zasięgnięciu w trybie określonym w § 4
ust. 4 i 5 opinii Komisji Nadawania Odznaki Zasłużony dla Gminy Kłobuck, zwanej dalej
Komisją Nadawania Odznaki.
2. Odznakę można otrzymać tylko jeden raz.
3. Odznaka może być nadana pośmiertnie.
§ 4. 1. Z wnioskiem o nadanie odznaki może wystąpić:
1) grupa co najmniej 7 radnych;
2) grupa co najmniej 100 pełnoletnich mieszkańców Gminy Kłobuck;
3) Burmistrz Kłobucka;
4) statutowe władze stowarzyszeń, związków zawodowych, partii politycznych i innych organizacji działających na terenie Gminy Kłobuck.
2. Wniosek, o którym mowa w ust.1 powinien zawierać:
1) dane biograficzne kandydata-w przypadku osoby fizycznej, a w przypadku organizacji jej nazwę, adres siedziby i statutowy organ do reprezentacji;
2) szczegółowe uzasadnienie wniosku, w tym informację o osiągnięciach uzasadniających nadanie odznaki.
3. Wniosek o nadanie odznaki składany jest do Przewodniczącego Rady Miejskiej.
4. Wniosek o nadanie odznaki podlega rozpatrzeniu i zaopiniowaniu przez Komisję Nadawania Odznaki , która wydaje ostateczną opinię w ciągu 3 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
5. Przed wydaniem ostatecznej opinii, Komisja Nadawania Odznaki może zwrócić się do wnioskodawcy o uzupełnienie wniosku.
§ 5. 1. W skład Komisji Nadawania Odznaki wchodzą:
1) Przewodniczący Rady Miejskiej;
2) Przewodniczący stałych komisji Rady Miejskiej;
3) Burmistrz Kłobucka.
2. Przewodniczącym komisji, o której mowa w ust. 1 jest Przewodniczący Rady Miejskiej.
§ 6. 1. Komisja Nadawania Odznaki, po rozpatrzeniu przedstawionego jej wniosku podejmuje uchwały:
1) o pozytywnym zaopiniowaniu wniosku i przedstawieniu go na sesji Rady Miejskiej,
lub
2) o negatywnym zaopiniowaniu i nie przedstawienia wniosku na sesji Rady.
2. Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
3. W przypadku podjęcia uchwały o nieprzedstawieniu wniosku na sesji Rady Miejskiej,
Komisja Nadawania Odznaki zawiadamia o tym zgłaszającego wniosek.
§ 7. Po pozytywnym zaopiniowaniu wniosku o nadanie tytułu, Przewodniczący Rady Miejskiej przedkłada go na sesji wraz z projektem stosownej uchwały.
§ 8. 1. Osoba, której nadano Odznakę Zasłużony dla Gminy Kłobuck wraz z odznaką otrzymuje
legitymację.
2. Wzór odznaki stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
3. Wzór legitymacji stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 9. 1. Osoby i podmioty, którym Rada Miejska nadała odznakę są wpisane do księgi "Zasłużeni dla
Gminy Kłobuck".
2. Księga zawiera:
1) tekst uchwały Rady Miejskiej o ustanowieniu odznaki;
2) teksty uchwał o nadaniu Odznaki wraz z uzasadnieniem wniosków;
3) wykaz osób i podmiotów, którym nadano odznakę.
§ 10. 1. Uroczyste wręczenie Odznaki Zasłużony dla Gminy Kłobuck przez Przewodniczącego Rady
Miejskiej i Burmistrza Kłobucka odbywa się na sesji Rady Miejskiej lub w czasie obchodów
świąt państwowych albo uroczystości gminnych.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach wręczenie odznaki może nastąpić w innym miejscu
i w innym czasie, jak również przez inne osoby niż wskazane w ust. 1.
3. Jeżeli osoba wyróżniona odznaką zmarła przed wręczeniem oraz w razie nadania tytułu
pośmiertnie, stosuje się ceremoniał stosowny do okoliczności.
§ 11. 1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rada Miejska podejmuje uchwałę o pozbawieniu
Odznaki Zasłużony dla Gminy Kłobuck w trybie określonym dla jego nadania.
2. W przypadku pozbawienia odznaki, Przewodniczący Rady Miejskiej wzywa do zwrotu
odznaki.
3. Uchwała o pozbawieniu odznaki podlega wpisowi do Księgi.
§ 12. Obsługa organizacyjna w zakresie spraw związanych z nadawaniem odznaki, ewidencją nadanych odznak oraz prowadzenie Księgi "Zasłużeni dla Gminy Kłobuck" należy do zadań Biura Rady Miejskiej.
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kłobucka.
§ 14. Traci moc Uchwała nr 310/XXXVI/2009 Rady Miejskiej w Kłobucku z dnia 22 września 2009 roku.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłobucku |